По първи въпрос: във въпросните 4500 се включват съвсем други съоръжения - съоръжения за фурна - 2000, тестомесачка - 700, дестилационна лента - 1200 и помпа за нафта - 600 и всичко това е напълно амортизирано и стои. Ако приемем, че хладилниците се включват в първото перо, което звучи много общо - съоръжения за фурна, тогава би могло да се продадат, но ги нямам заведени.
Заплетен за мен въпрос: Фирма Х има дебитно салдо по с/ка 204 в размер на примерно 4500 лв. и кредитно по 241 - също 4500 лв. Няма опис на въпросните активи. В същото време управителят иска да продаде 3 бр. хладилни витрини, които ти да видиш ги е оставил некоректен наемател за неплатени наеми. Наемите не са осчетоводявани от тогавашното счети, както и хл. витрини не са заприходени, че са за сметка на неплатените наеми. Въпросът ми е какво да правя? Те хубаво ще ми дойдат като приход като ги продадем, но откъде да ги отпишем, като не са записвани никъде?
Трябва да е редовна щом е в увеличение.
Някой може ли да ми намери длъжностна характеристика за дестилатор казани, защото не намирам никъде?
Благодаря Ви за точните отговори.
Нива или ливада и питам, защото не съм наясно в случая кой плаща данък - ЗП като наемател или ФЛ - като наемодател?
ФЛ - наемодател и ЗП - наемател. Кой подава декл. по чл. 55 за данъка?
А файла, който изготвяте е през ЕГН на лицето, а не през булстата му на ЗП нали?
Освобождавам работник в петък - 19.06 му е последният работен ден. В уведомлението по чл. 62 съм вписала първи неработен ден - 22.06 /понеделник/, в Д1 вписваме последен ден в осигуряване, който е петък или неделя?
Е аз го подадох през ФЛ, дано да не е проблем и Благодаря за бързия отговор!
Как лице регистрирано като земеделски производител да си подава Д1 по ел. път? С програмата на НАП, като вместо булстат вписваме ЕГН-то му и после файла с ПИК, но през ФЛ или през ЮЛ, защото като влезна с ПИК ми излизат двойно по ЕГН - като ФЛ и като ЮЛ?
Издадените фактури не се описват отделно ако са платени в брой- те автоматично влизат в отчета от касовия апарат, отделно се вписват тези, които са платени по банков път.
В ТД е вписано 360лв. Смятах така да го запиша, но не знам дали ще е правилно.
В ТК се вписва основната РЗ, независимо от вида на договора, идентично е с осн ТД, когато в ТК вписваме основна без клас без нищо от издаденото УП се вижда върху какво е осигуряван работника.
Касов апарат трябва за отчитането на таксата за ползване на казани, а начисляването на акциз за изварената ракия става с акцизна данъчна декларация по образец.
Да, защото осигуровките са на база печалбата от предходната година и вие предполагам, за да отказват да заверят осигурителната книжка сте нямали основание да се осигурявате на 1000 лв.
- до 5400 - 420 лв
- от 5400,01 до 6500 - 450 лв
- от 650,01 до 7500 - 500 лв
- над 7500 - 550 лв
Ако е годишна за СОЛ се подава по ЕГН на СОЛ и в месеца се пише 13 и не се търси никакво едновременно подаване на 1 и 6