Здравейте,
ще наемаме работници от Молдова и не мога да се ориентирам, какво да правя с наема на апартамента, който ще се поема от работодателя.Трябва ли да го включвам в осигурителния доход на работниците или това си е фирмен разход?!Наем ще се заплаща директно от работодателя към наемодателя(няма да се изплаща на работниците).Моля който има повече опит с наемане на работници от трети страни,да сподели мнение.
Благодаря.
Искайте си копие на митническата декларация, тъй като вие сте износителя  и на инвойса, който ще издадете на клиента задължително впишете условие на доставка, за да не ви търсят транспортни документи за доказване на износа.
Все още не е приключила работата на одиторите и нямам доклад. Според одитора, ако призная разхода за 2018 г.трябва да пусна сумата в увеличение в ГДД.
Реално, одиторите започнаха проверката още през септември 2018г., но нямам фактура и се притеснявам как ще си докажа изпълнението на услугата пред данъчните - че е извършена 2018г. -а сумата не е малка.
Здравейте, въпросът ми е във връзка с отчитането на разхода по одиторската проверка на дружеството за 2018г. Фактурата за услугата е издадена през 2019г. Мога ли да си осчетоводя разхода в 2018 г и ще се признава ли за данъчни цели в 2018г?
Здравейте,работодател има склад, който иска да закрие.Подготвям предизвестията на работниците, работещи в склада.Има обаче двама служители, които м.02,2018г си изтеглиха трудовите книжки, защото им предстоеше пенсиониране.Достигнаха пенсионната възраст.Доколкото знам вече са се пенсионирали, документ обаче не са ми представили. Има ли пречка да им прекратя договорите по чл.328,ал.1,т.10 от КТ?Искам да избегна 328,ал.1,т.2,за да избегна и евентуално обезщетение по чл.222,ал.1. Трябва ли да им изискам документ с решение от пенсионното?
Има и още един проблем с единия служител,освен че се пенсионира е и в продължителен болничен.Стават 180 дни в края на септември.Мога ли да му връча предизвестието по чл.328,т.10 ,докато е в болнични или за него варианта остава само 325.Моля който има мнение по казуса да го сподели.
Благодаря на включилите се предварително.
Здравейте,трябва да издам сл.бележка за удържания данък на служител, който е постъпил на работа при нас м.07,2017.Представил ми е бележка по чл.45 за данъка от предходен работодател, издадена при прекратяване на ТД.В бележката, която ще му издам, дохода само от текущата фирма ли вписвам или обща с дохода от предходен работодател?Лицето ще подава ГДД по чл.50 и не съм сигурна дали трябва да приложи двете сл.бележки от двамата работодатели или една обща издадена от мен?
По всяка вероятност и аз ще го направя така.Декларация от всеки работник за 300лв по банка, останалата част кеш.На фиша си пише кое е по банка и кое в брой.
Не, аванс не ми върши работа :(
Да, но това ще е за всички работници. Мислех си за някаква вътрешна заповед на управителя,че 300лв от заплатата на всеки работник ще е с банков превод и декларация от всеки работник, че желае тези 300лв  да му се превеждат по банкова сметка посочена от него.
Откъдето се прави извода, че ИЛИ в брой ИЛИ по банка. Комбинирано изплащане не може :(
Здравейте.Въпроса ми е може ли заплата изплатена на 15 число за предходен месец, примерно ако е 665лв, 300 да се преведат по банка, а 365лв. в брой? За да се отпусне банков кредит има изискване на банката за превод на заплата, но работниците не искат  да получават всичко на карта.Има ли някаква законова пречка,заплатата да се превежда частично по банка?Не мога да го направя като аванс, защото заплатите се изплащат наведнъж. И освен декларация подписана от работника за частичен превод по банка (където предполагам трябва да се упомене на сумата по банка)има ли нещо друго , което трябва да се оформи документално?
Да.В случая ще бъде с последната заплата.
Здравейте.Може ли обезщетение по чл.331 от КТ да бъде изплатено заедно с последното възнаграждение преди прекратяване на ТД? Вид осигурен в декл.1 в такъв случай ще бъде 01,нали? В смисъл трябва ли да се направи с два записа както при обезщетенеи по чл.222,ал.1 или може само с един запис?
Здравейте,налага ми се да пусна коригираща декл.1 и 6 ( в увеличение е - те.основна) за месец април.Подала съм си ги с грешен процент ТЗПБ. Направих ги, но искам и вашето мнение правилно ли съм направила всичко.
Декл.1 с целите суми- подадените преди+увеличените сега.
Декл.6 - само разликата в увеличение в ДОО.Данък няма.
Декл.1 е коригираща,а декл.6 основна.

Благодаря предварително за мненията.
Спирам се на варианта 81,70лв. Мисля,че има логика.Запора се смята върху нетната заплата , а  в случая е 125,43.Тъй като минава под МРЗ не мога да направя тази удръжка.Оставям чиста сума за получаване да е 420лв и разликата превеждам  на ЧСИ. Не ми се струва правилно да смятам 1/4 или 1/5 върху разликата. Да не говорим,че така от т.2 на чл. 446 ГПК, вече минавам към т.1.Благодаря на всички включили се в дискусията :good:
За съжаление не съм попадала досега на ЧСИ, което да се впусне в обяснения писмено,колко да е удръжката.Попитах ги върху разликата ли трябва да смятам 1/4,казаха не!Превеждам разликата от МРЗ, но пък и предполагам говорих със секретарка, а не със самия ЧСИ.
Не знам.Нетната заплата е 501,70 и попада между 300 и 600, но ако трябва да се прави удръжка върху 81,70......вече може и да е 1/5.
Да и аз така смятах,но ЧСИ - то каза-81,70 лв и се обърках вече.По-принцип служителката иска по-бързо да приключи запора и е съгласна с по-високата сума,но ме притеснява, че при неправилно удържани суми мен ще гонят вече.