Да, ако отговаря на категорията за лек автомобил нямате право да ползвате ддс-то и за това си го самоначислявате и го внасяте в бюджета.
Да, с протокол съответно ако е лек автомобил нямате право на ддс и в покупки начислявате 205/401/2 данъчна основа и без право на ДК, а в продажби 205/4532 -  ддс-то за да се внесе.
Не, ще е необходимо фактура иначе давате сумата в увеличение на ФР, разход без документ.
Може да видите на бележката кой е издал и да видите в сайта им да им пишете да Ви пратят фактурата, като им изпратите данните си.
Ами това са част от условията, щом е посочено това да сте студент и да не сте осигурена, значи на тези критерии трябва да отговаряте. Вие до колкото разбирам на едното не отговаряте.
По първи въпрос можете, тъй като това са различни учреждения и нямат общо в дейността си.
По вторият въпрос според мен е нужно работата по двата договора да е съобразена с междуседмичната почивка, която е определа по КТ.
Предполагам, че въвеждате само положителната стойност на фонда за, който искате да се прехвърли сумата !
Здравейте, според мен има право тъй като той за да бъде на стаж означава, че е обучаващо се лице, съответно никъде не е казано, че стажът следва да е непрекъснат. Обучавайки се лицето е и на стаж по специалността, от това по хубаво.
Уведомление за прекратяване се подава в седем дневен срок , тоест вие сте в дните.
Щом датата на прекратяване е 01.04, това означава , че последен работен ден за вас е бил 31.03.
Така, че новото осигуряване може да бъде започнато на 01.04.
Добре сте го направили , според мен.
Разбира се , че е редно нали те са регистрирани по ддс, това ,че са получили фактура за части от нерегистрирано лице не означава, че трябва да издават фактурата без ддс. Ако купите стоки от нерегистрирано лице, а вашата фирма е регистрирана при продажбата им няма ли да начислите ддс?
За мен така издадената фактура е коректна.
Ако е цялостна система и не може да работи без другите описани от вас части, тогава се завежда като актив за цялата сума на всички компоненти.
Ако сумата е налична счетоводно към 31.03.2024, ДА !
Здравейте, когато имаме дублирана фактура за продажба във вече подаден месец по ддс, можем ли да я осчетоводим сега за м.март като фактура със знак минус или трябва да се издава протокол.
Грешката е при нас и клиента не е запознат с нея?
Благодаря Ви!
Приложението се попълва на основание чл. 123, ал. 10 от ЗДДС. Съгласно тази разпоредба, когато в края на календарно тримесечие общата сума на налични парични средства в касите, размерът на вземанията (включително от предоставени заеми) от собственици физически лица, работници, служители, лица, наети по договор за управление и контрол, и подотчетни лица надхвърля 50 000 лв., регистрираните лица по ЗДДС, които са предприятия по Закона за счетоводството (ЗСч), декларират поотделно за съответното календарно тримесечие с декларацията по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и чл. 201, ал. 1 от ЗКПО, в срок до края на месеца, следващ тримесечието (а за ІІІ тримесечие на 2024 г. – в срок до 14.11.2024 г.), данни от текущата си счетоводна отчетност относно:


Това пише в указанието в Приложение 4 : а за ІІІ тримесечие на 2024 г. – в срок до 14.11.2024 г.

Да не би да сте отбелязали трето тримесечие , вместо първо?
Днес подадох една Декларация по чл.55 и видях този надпис :"ВНИМАНИЕ!Първият период, за който се декларират данни по чл. 123, ал. 10 от ЗДДС е третото тримесечие на 2024 г., като срокът за декларирането им е до 14 ноември 2024 г.

Ако вече сте подали декларацията за дължими данъци за третото тримесечие на 2024 г., но следва да декларирате и данни от текущата си счетоводна отчетност по чл. 123, ал. 10 от ЗДДС или да коригирате вече подадени такива данни, е необходимо да подадете нова данъчна декларация, в която се съдържат както данните от текущата счетоводна отчетност по чл. 123, ал. 10 от ЗДДС, така и вече декларираните данни за дължими данъци по ЗДДФЛ и ЗКПО."
Явно съм пропуснала нещо. Кога е приета промяната?
В цитираният член от ЗДДС няма такава промяна с конкретна година!
Здравейте, закупени са щори за 4700лева , които са поставени в търговското помещение.
Трябва ли да се завеждат като актив , защото по принцип всяка една може и да бъде премахната ?
И аз се вмъквам тук в темата за да не откривам нова. Става въпрос за амортизирани вече ДМА които все още се използват в дейността. Ами ако не се използват защото са достатъчно похабени?
По принцип след като се амортизират какво им правите на активите, какво се случва след това?
Бракувате ги или съответно ги продавте за 10 лева през касов апарат ако искате, отчитате си приход или ако не ги ползате ги водите задбалансово или ги предавате на вторични суровини отново с документ за приход.
Тази част ми е най-мътна от счетоводството. Имам продаден актив на 06.06.2022 год. Кога трябва да го отпиша от САП и ДАП? Сигурна съм, че има коментари по темата, но нека да бъда извинена, че питам без много да търся. Благодаря!
САП -11.1.Дълготраен материален актив се отписва при продажба или когато не се очакват никакви икономически изгоди от използването на актива или при освобождаването от него
ДАП - (2) Когато активът се отпише за счетоводни цели, преди да е напълно амортизиран за данъчни цели, той се отписва от данъчния амортизационен план в началото на месеца, през който се отписва за счетоводни цели.
САП - 6.2. Начисляването на амортизацията се преустановява от месеца, следващ месеца, в който амортизируемият актив е изведен от употреба, независимо от причините за това.
Те може да му се полагат, обаче ние не ги плащаме, защото той е на договор за шофьор и реално не е командирован , а му се налага да нощува в друго населено място, поради това , че е доста далече.
Отива на хотел за дена вечер и ни отчита фактурата.
Здравейте, при хотелско настаняване на наш служтел в друг град и предоставящ фактура за това , за една нощувка със закуска, нужно ли е да му изплащаме допълнително суми за командировка в този ден? Пътувал е със служебен транспорт.
Здравейте, имам питане свързано със следното :

С данък върху разходите се облагат следните документално обосновани разходи:
- разходите за ваучери за храна на хартиен носител и на електронен носител;

Тоест за сумата на закупените ваучери за месеца следва ли да се начисли данък 10 % или на сумата за самата фактура за отпечатването им ?