Здравейте,
Моля да ми помогнете в разрешаването на следния казус:
При данъчна ревизия се установи, че в дневниците ни за покупки по ДДС от преди 3-4 години липсват няколко фактури за покупка на стоки.
В регистрите на доставчика фактурите  са осчетоводени като платени в брой. Проблемът е, че ние не сме получавали въпросните стоки, а за съществуването на фактурите разбрахме при ревизията. При доставчика за търсените периоди няма запазени документи от рода на заявки, стокови разписки, протоколи да приемане на стоката, пътни листове и т.н. , с които да докаже реалното извършване на сделката. А и на копията на посочените фактури, които ни изпратиха за сверка , нама подпис от наша страна, удостоверяващ получаването на стоката и/или на фактурата.
Моля Ви за съвет – как да процедираме, за се защитим, тъй като презумцията на данъчните е, че имаме скрити приходи от продажби. Използването на данните на фирмата ни може да се дължи на техническа грешка, но няма  как да го докажем – нито ние, нито доставчика.
Ако поискаме от  доставчика да анулира въпросните фактури съгл.чл. 116 от ЗДДС, поради техническа грешка ,как практически би се осъществило това, тъй като са минали 3-4 години. За продажбата има пуснат касов бон, закачен за оригинала на фактурата, който оригинал обаче не се знае при кого е отишъл, а за протокола за анулиране са необходими и трите екземляра на фактурата.
Би ли имало  евентуални негативи  за доставчика, ако анулира фактурите и ги преиздаде на друго лице. Този въпрос ни интересува по отношение на това, дали можем да разчитаме на съдействие от тяхна страна.
Има ли начин да се провери дали някоя друга фирма не е ползвала ДДС по тези фактури, без да обърнат внимание, че фактурата е издадена на друго ЮЛ.
Благодаря Ви предварително.