Здравейте, при текущото годишно приключване, установявам пропуск при начисляването на разходи за външни услуги-наем на офис, отнасящ се за 2019 год. в размер на 4200 лв. Как следва счетоводно да отразя този разход към момента на установявавнето. Благодаря предварително.
Здравейте, собственик на ЕООД, който внася ЗОВ върху минимума от 710 лв. В същото време получава доход от ЕООД за положен личен труд в размер на 5000 лв. на месец, върху който доход се удържа авансово данък общ доход. Въпроса ми е , следва ли това лице да удържа и ванся авансово всеки месец ЗОВ върху максималния осигурителен доход в размер на 3400 лв. или да изравнява дохода с подаването на ГДД по чл.50 от ЗДДФЛ в следващата година. Благодаря предварително.
Здравейте, имам следния казус и се надявам за помощ:
На 16.06.2021 год. получавам от фирма "Х"  фактура в която като основание е записано: Отказ от право на придобиване на собственост върху лизингов автомобил. Стойността по тази фактура представляват направените вноски от фирмата да момента. Лизинга на посочения автомобил ще бъде изплащан от нашата фирма. Въпроса ми как следва да се осчетоводи тази фактура?
Здравейте, имаме задължение към наш доставчик в размер на 19107 лв. останало от 2016 год. Към момента това задължение не е платено. Доставчика е сключил споразумителен  протокол с нас, съгласно който той е поискал обезпечение на бъдещ иск в размер на 19107 лв., което обезпечение е било допуснато от съда. По образуваното дело е била издадена обезпечителна заповед от 04.05.2016 год., с която е наложена възбрана върху наш имот.  От страна на доставчика са направени разходи за адвокати и такси в размер на 5820 лв., които съответно ние дължим на него и задължението ни става 19107 +5820 лв.  Въпроса ми е как да осчетоводим тези такси при нас в счетоводството на длъжника? Благодаря предварително.
Здравейте, имам следния заплатен казус :
През 2014 г. са внесени от Турция система за регенерат на гуми. Същите са поставени под митнически режим-не е платено ДДС, като се е чакало същите да бъдат монтирани и тогава да се освободят. Същите /от предходния счетоводител/ са отнесени по сметка 613-разходи за придобиване на ДМА. Така стояха 3 години. Сега собственика е решил да ги продаде, защото няма да ги използва изобщо за дейността. Машините са пордадени отново в Турция-реекспорт. До тук добре! Въпроса ми е как е по-правилно да приключа сметка 613 ? Да не говорим, че същите ще бъдат продадени на много по-ниска стойност, отколкото са придобити. :blush:
Здравейте, имам нужда от помощ, относно счетоводните записвания по един протокл за прихващане на задължения и вземания. Ситуацията е следната:
Фирма 1 има вземане на стойност 5000 лв. от фирма 2. В същото време фирма 1 има задължение към фирма 3 на стойност 10 000лв. Съгласно протокола за прихващане фирма 1 прехвърля вземането си от фирма 2 на фирма 3, като по този начин покрива част от задълженията си към последната /фирма 3/. След прихващането фирма 3 остава да дължи на фирма 1 сумата от 5000лв.
Въпроса ми е:
- счетоводните записвания във фирма 2 и 3
Ще съм много благодарен на всички отзовали се.
Здравейте, имам следния казус. Юридическо лице- ООД сключва договор за наем на жилище, което ще се ползва от управителя, който е назначен с договор за управление и контрол. Управителя е чуждестранно лице със статут на постоянно пребиваващ в България. Наема ще се плаща по банков път от фирмената сметка. Моля за помощ как да се оформи това счетоводно. Благодаря много на отзовалите се
Може и 401, ако модула по ДДС на програмата ви работи с тази сметка.
За преобразуване не може да се говори, тъй като не се засяга разходна сметка.
Сърдечно благодаря
(-)206 100ед
498    100ед
                     301 нула
Може би имате в предвид 401 нула. А в този случай тогава няма да преобразувам резултата в края на 2016 или?
Дружеството през 2015 г. няма дейност.
Оборудването е закупено на 28.12.2015 год. и амортизации за 2015 г. няма
Колеги, моля за помощ. Предстои ми рег. по ДДС, но през 2015 год. имам отразени 2 фактури за покупка на оборудване. Съответно са отразени по сметка 206, като не е отделено ДДС в разчетна сметка, а именно:
д-т 206  19043.70 лв./к-т 401 190 43.70 лв.
Какви счетоводни записвания следва да се направят в описа на наличните активи. И фактурите, които съм получила през 2016 год. как е по-добре да ги отразя. Да отделя ли ДДС в отделна разчетна сметка и какви счетоводни записвания следват от това. Благодаря предварително
Здравейте, отново имам нужда от помощ. Българска фирма с регистрация по ЗДДС, иска да отвори МАГАЗИН за продажба на стоки в Румъния. В поседствие ще открие такива магазини и в Италия, Чехия и Полша. Какво трябва да се предприеме за откриването на такъв обект, така че да можем да си работим с българската фирма. Едно уточнение- Стоките се внасят от Турция към БГ дружеството и после стоките ще сет ранспортират до Румъния. Кой на кого каво ще фактурира. Клон ли е по-добре да се открие в Румъния и трябва ли да регистрираме този кон някъде. Счетоводсвото на клона как ще се осъществява. Общо взето все едни такива заплетени казуси. Собственика казва -откривам магазин в Румъния на 18.12.2015 г. какво да правя???? Ще ми трябва вашата помощ, ако някой е имал подобен казус. Благодаря Ви предварително :blink:
Моля за помощ, тотално се обърках с този протокол и осчетоводяването на същия. Ще съм благодарен ако някой със същия или подобен казус ми помогне със счетоводните записвания по съответните сметки.

1.  Дружество А  дължи на Б следните суми:
-  30 000 лв- с ДДС за продадена стока

2.  А  дължи на В  сумата от 27116 лв. с ДДС за закупени стоки

3. Дружество Б  има задължение към А по ф-ри:
- по ф-ра на стойност 58 889.54 лв. с ДДС за извършени услуги
4. фирма В от своя страна има задължение към Б по договори за предоставени средства в размер на 28 880,71 лв.

Имайки предвид гореизложеното страните се споразумяха за следното:
1. фирма В прехвърля на Б, вземането си към А, произтичащо от посочените по-горе фактури с обща стойност 27 116.00 лв., като по този начин страните фирма В и Б уреждат задълженията помежду си, като прихващат задълженията на В към Б до размера на вземането, възникнало от прехвърленото вземане на А към Б в размер на 27 116.00 лв.
В резултата на извършеното прихващане фирма В продължава да дължи на Б сумата от 1764.71 лв.
2. фирма Б има вземане от А, на стойност 30 000 лв. и 27 116.00 лв., възникнало от прехвърленото вземане на В по т.1. В резултат на което, страните се споразумяха за следното:  фирма Б и фирма А прихващат задълженията помежду си до размера на вземането, което Б има към А в размер на 57 116.00 лв.
След направените прихващания фирма Б продължава да дължи на фирма А сумата от 1 773.54 лв., която сума дружеството, следва да плати в срок от  30 дни.
Здравейте, имам следното питане. Имам издадена фактура за аванс по договор за 10 машинно смени с багер. Сега клиента иска да пуснем фактура за септември за отработени 8 машинно смени и да пуснем кредитно известие за 6 машинно смени???? Къде да го приспадна този аванс като е за 10 машинно смени. Благодаря Ви предварително.