Здравейте!
На лице по трудов договор са начислени осигуровки върху месечен осиг. доход, превишаващ 2600 лв. Станало е при прекратяване на трудов договор при един работодател и започване на работа при друг. При подаването на ГДД по чл. 50 (има и други доходи) и изравняването в Таблици 1 и 2, ще се определи надвнесената сума. Какъв е редът за възстановяване? С искане към НАП?
А дали е допустимо да се определи наемна цена на изминат км? Примерно рент а кар имат цена на пробег над определен лимит 0.03 евроцента/км. 
Аз също съм се насочила към сключване на договор за наем на МПС. Проблемът ми е цената. Собственикът и фирмата са свързани лица и наемът трябва да е пазарен. Имаше едно становище на Л.Панева за амортизации+застраховки, данък МПС+печалба, но ако пък автомобилът е напълно амортизиран? Цените на рент а кар са ужасно високи, а и за нови автомобили. Освен това дали договор за наем на МПС може да се сключи само за няколко дни в месеца?
Благодаря за отговора.
За съжаление такова споразумение няма как да се направи,още повече постфактум. Има заповед за командировка от първата фирма, в която изрично е посочено, че се плащат пътни и квартирни, а дневни -не. Има и договор между фирмата и командирования, в което отново е посочено същото. Значи действително е уговорено друго и според мен няма проблем за втора заповед за командировка от ЕООД, на което командированият е собственик, за изплащане на дневните. 
Моля и други колеги за коментар.
Здравейте!
Става въпрос за собственик (СОЛ с личен труд) на ЕООД, който е командирован от друга фирма за участие в семинар. Заплащат му се пътни и нощувки, без дневни.  Проблем ли е да се пусне втора заповед за командировка от ЕООД и да му се изплатят дневните? Командировката е във връзка с дейността на ЕООД.
Благодаря.
Благодаря за отговора.
Обаче нямам необходимите документи да докажа износа -в случая митническа декларация. И трябва да начисля ДДС. Значи трябва да приложа чл. 39 ППЗДДС - с протокол. Данъчната основа е цената на стоката. Така ли да разбирам отговора?
Здравейте!
Фирма регистрирана по ДДС извършва доставки на физически лица извън ЕС по пощата. Митнически декларации няма. Въпросът ми е свързан с данъчната основа. Примерно при стойност на доставката 100 лв, издавам фактура за  83,33+ 16.67 лв. ДДС. Или трябва да издам фактура с 100 лв. дан.основа и 0% ДДС. И след това с протокол да начисля ДДС?
Здравейте!
Имам издадена фактура за 100% авансово плащане за ВОД през м.04.  Знам, че не трябваше да я издавам, но така се получи.  Фактурата не е включена в дневниците и ВИЕС за април. През м.05 е доставена стоката. Трябва ли да издам приключваща фактура, която в случая ще е нулева? Във ВИЕС декларацията (продукта на данъчните) като посоча фактурата с дата от м. април, автоматично ми дава изискуемост м.04.
Здравейте!
Става въпрос за доход изплатен на физическо лице от фирма за покупка на машина. Необлагаем доход за физическото лице.
Според мен трябва да се включи в справката - чл. 73 ал.1 т.3 -прехвърляне на права или имущество, обаче не намирам код.

Код 503 - Доходи от продажба или замяна на движимо имущество (пътни, въздухоплавателни и водни превозни средства, произведения на изкуството, предмети за колекции и антикварни предмети) - този дали става, след като са изброени доходите, за които се отнася?
Здравейте!

СОЛ е получил през януари 2014 възнаграждение за личен труд за декември 2013 г. Осигуровките за него са начислени за декември и подадени с Д1 за декември. Този доход включва ли се при изравняване на осигурителния доход за 2014?
В приложението за доходи от трудови правоотношения към ГДД е включен.
Благодаря
Благодаря!
Имах предвид, дали не попадам в ограниченията на ЗОПБ.
Здравейте!
Фирма има сключен договор за наем на офис с физическо лице, чийто срок е изтекъл миналата година. Плащанията са извършвани в брой, тъй като общата сума за срока на договора е била под 15000. Имотът продължава да се използва без да е сключен нов договор. Съгласно ЗЗД   договорът за наем се счита за продължен за неопределен срок. Мога ли да продължа да  плащам в брой (месечният наем е под ограничението 15000 лв).
Здравейте!
Четох доста по темите, но не успях да намеря отговор на въпроса, който ме вълнува.
Съдружник в 2 ООД-та, в които е  вписан и като управител. До момента се е осигурявал като СОЛ.  Сега е подписал трудов договор в едното ООД.  Второто ООД има дейност, има и друг съдружник, който също е вписан като управител. Няма да извършва дейност с личен труд.
Може ли да прекрати самоосигуряването и в двете ООД?
Благодаря за отговора.
Не става въпрос за регистрация в Камарата на строителите. Такава е направена, като е посочен СОЛът за технически ръководител.
Става въпрос за въвеждане в експлоатация на обект и ми изискват заповед за назначаване на технически ръководител.  Съгласно ЗУТ  (чл. 163а) същият трябва да е назначен на трудов договор.  Ако пусна заповед за технически ръководител на СОЛ, се опасявам, че това е прикрит трудов договор и нарушение на КТ.
Здравейте!
СОЛ - съдружник в ООД, който получава възнаграждение за личен труд в същото ООД, ще бъде назначен за технически ръководител на обект. Необходимо ли е да се сключи трудов договор?
Здравейте!
Фирма, рег.по ДДС,  е извършила преустройство на нает имот (от физическо лице), като с разходите е формирала нематериален дълготраен актив. Сега ще преотдава под наем имота на друга фирма (в договора не е забранено). Първият договор за наем няма да се прекратява. Как мислите, мога ли да фактурирам актива на другата фирма или по същество това е връщане на имота с подобрението на наемодателя при преустановяване ползването му и съответно трябва да приложа чл. 25 от ЗДДС?  А ако преотдам само част от имота?
Здравейте!
Предстои регистрация по ЗДДС. 
Въпросът ми е за  НДА -реконструкция на нает актив, чиято стойност е формирана от натрупани разходи в 613 сметка. В описа на наличните активи фактурите за разходите ли да опиша, а за описание на актива -реконструкция или материалите и СМР?
Благодаря.
Разходите за ремонта са натрупани в 613 с/ка и след въвеждане в експлоатация са заприходени по сметка за НДА.
Здравейте!
Предстои ми регистрация по ЗДДС.
Фирмата има НДА - ремонт на наето помещение. Във фактурите, с които е придобит, са включени материали и на отделни редове - монтажни работи. Въпросът ми е, дали имам право на данъчен кредит за услугата "монтажни работи". Мисля, че да, защото все пак става въпрос за наличен актив, но все пак моля ви, да чуя и вашето мнение.