Здравейте,

Фирмата е собственик на 2 апартамента в новопостроена сграда. Те са изградени до степен  Акт 15 и са напълно изплатени са през 2020г . Отразени са по сметка 219 на стойност 165 000 лв.

За единият апартамент вече е намерен купувач , който плаща капаро съгласно предварителен договор в размер на 41 000 лв . Отразени са по сметка 752.
Има сключен договор за строително монтажни дейности ,които са завършени в края на 2020 г.
Общо платената сума е 40 000 лв , които са отразени по сметка 652

През м Март 2021 е издадено Удостоверение за въвеждане в експлоатация .
През м.Април апартамента вече е изцяло изплатен от клиента.

Първо трябва да го заприходим по 203 сметка със сумата от 165000 лв
Платените суми по договор за СМР как да ги отразя ? Те ще увеличат сткойността на актива.
Както и прихода за бъдещ период от 2020г трябва  да бъде признат за текущ приход .

Реално фирмата трябва да заприходи актив , който веднага да бъде продаден.

Моля опитните колеги ,бихте ли ми помогнали да направя коректни счетоводните записвания ?


Благодаря !


Здравейте ,

Българска транспортна фирма регистрирана по ЗДДС има 2 извършени транспорта :

1. От Германия до Австрия , клиента е македонска фирма - това е вътреобщностен транспрот .
Тук мястото на изпълнение е при получателя на услугата. Няма ДДС.
Кой член от ЗДДС трябва да посоча във фактурата ?

 2. От Словения до Македония , клиента е македонска фирма - това е международен транспорт .
Тук основанието за неначисляване на ДДС мисля че е чл 30 от ЗДДС .

Моля за коментар по двата случая.


Здравейте,

В миналата седмица ми предадоха фактури за извършени ремонт и покупка на гуми за влекач.
Фактурите са от Полша и Германия.

Проблемът е , че са от м Юни и м Август 2020 . А стойността им е близо 9000 евро .

Незнам да съставя ли протокли сега в м Ноември или да не ги осчетоводявам изобщо.
Нарушението е явно.

Някой имал ли е подобен случай ?

Здравейте,

ЕООД закупува новопостроен апартамент през 2019 г. Има нотариален акт, на ниво груб строеж е,в момента се извършват довършителните дейности до 30.04.2021 г ще бъде издаден Акт 16
За покупката е ползван изцяло данъчен кредит през 2019г.

Намерен е купувач - физическо лице. Предстои да се сключи предварителен договор , плащането ще бъде на две части - в момента на сключването и до 30.04.2021 когато е издаден Акт 16.

Въпросът ми е относно начисляването на ДДС във фактурата на физическото лице.
Облагаема ли е сделката с 20 % ДДС ?

Моля за коментар от по-опитните колеги.

Здравейте , имам нужда от помощ от по-опитните  :smile1: .
Регистрирана по ДДС фирма поръчва от Ауто 1 Италия един брой употребяван автомобил който ще бъде продаден веднга на физическо лице в България.
Издадени са 2 фактури - една за колата / с чл. 36 по нея - облагане по маржа / и втората фактура е за такси обраротка на документи. 
За фактурата за таксата трябва да се издаде протокол по чл. 117 от ЗДДС.
Фактурата за колата обаче - трябва ли да я осчетоводим директно като стока , без да влиза в дневниците по ДДС  ?
И вторият ми въпрос е остносно продажбата . Каква фактура трябва да издадем на лицето ? Български гражданин е .
Трябва ли използваме ли режим на облагане по маржа ?

За първи път ми се налага подобен случай .
Ако съм ви разбрала правилно незавикимо, че влекачът е старо МПС , стане ли моя собственост и моята фирма ще има право на разходи за аморизации по 25 процента на година за 4 години ?

Благодаря ви за бързият отговор, много сте мили !
Здравейте ,

Престои ми да купя от друга фирма влекач МАН , година на производство 2015 г.
Счетоводителката каза че е напълно амортизиран , ще ни го фактурират на 7000 лв без ДДС.
Моят въпрос е когато този влекач стане моя собственост ще имаме ли право на амортизации за същият влекач в моята фирма или не ?

Не съм счетоводител , моля ви за отговор на  разбираем език  :smile1: :smile1:
Здравейте

Ние сме българска транспортна фирма.
Трябва да издадем фактура на сръбска фирма за транспорт от Турция до ЕС.
ДДС ставката е 0% съгласно чл.22 от ЗДДС , или чл 21 ал.2 нали  ?
Благодаря много delphine  :smile1:

Да, прага на същественост съгласно счетоводната политика също е 700 лв. Ще го заведем в  IV категория.
Здравейте,

Получих фактура  закупена джи пи ес навигация за камион на стойност 720 лв без ДДС.
Трябва ли да го заприходя като актив и с каква годишна норма на амортизация ?

Благодаря Pupeshche  !

Какъв срок на изпитване е удачно да сложа на срочен трудов договор ?

Днес ,обаче разбрах от колежката която е пуснала уведомлението по чл.62 че в него стои срок от 6 месеца - до 18.12.2016  !
Сега не мога да прекратя лицето по чл.325 ал.1 т.3 - с изтичане на срока на договора, защото той не е изтекъл.Пуснат е за 6 месеца .Ужас !

Моля Ви за съвет отново как да прекратим договора , че да има право на обезщетение от борсата. Ако е по чл 328 ал.1 т.1 както мислех първоначално ?
Да , тогава ще трябва обезщетение по чл.222
Много благодаря dalila  :smile1:
Може би трябва да впишем в договора че срокът му е една седмица.
И след това да го прекратим по чл 325 ал 1 т.3 с изтичане на уговореният срок
Защото той е назначен фиктивно .
Така ще има ли право на борса ?
Може би по чл.328 ал.1 т.3 намаляване обема на работа ?
Здравейте,

Имаме служител който е назначен по чл.68 ал.1 т.1. само за да може да получава обезщетение от борсата  .

Има 9 месеца осигуровки за безработица през последните 15.
По кой член да го прекратим за да има право на обезщетение в зависимост от стажа му ?
Не, не бъркам чл 114 с чл 111 на днес ми казаха от НАП, че първо трябва да залича всички Д6 а след това да подам нови редовни декларации по месеци с верните суми, защото не можело в една и съща декларация да има едновременно и увеличение и намаление на вноски. А при мен е точно така - навсякъде данъка излиза в намаление.

А за заличаване на данни - д 6 се подават с код корекция ,нулеви суми по всички фондове и същите дати  нали ?
А дали е възможно във втората колона на същата д6 да подам вече новите с коректните суми за същия период ?
Здравейте,

Имам следният казус.
Лице назначено на втори трудов договор по чл.111 от КТ работи във фирмата от 2012г на непълно работно време до 40 часа месечно. Неправилно са му внасяни осигуровки върху 7,10 % 5,7 % за ДОО , вместо пълните осигуровки и в д1 вид осигурен е даден код 11 вместо 04.

Сега по предписание на НОИ се налага корекции в д1 д6 за целият период от тогава до сега м 03,2014.
За д1 - направих  с код корекция, на по-високите проценти .

Въпроса ми е за д6 - трябва да се подадат нови с увеличение на осигуровките с разликата за довнасяне
 Получава се в някой фондове по месеци например ДЗПО да има надвнесени суми. Данъка също е така за всички тези месеци.
 За тях не се отбелязва нищо, нали така?
 Кой код за вид плащане се посочва и коя Е дата на изплащане ?

Моля ако някой е имал такъв случай да сподели!