здравейте
и тази година имам подобен проблем, фирмата организира томбола с касови бележки на случаен принцип и който спечели получава ваучер за покупка на стойност 50 лв , от продуктите на фирмата. Ваучерите се дават януари 2018г.
това е предметна награда нали? значи няма авансово облагане, обаче понеже е над 30 лв всеки който получи такъв ваучер трябва да декларира в ГДД по чл 50 и да си внесе данъка до 30.04.2019 а аз да декларирам изплатените доходи на всеки със справка по чл 73 пак през 2019г За 5 лв дънък всеки от спечелилите трябва да подаде ГДД ! Пропускам ли нещо? ами ако това е реклама и не се облага?



Здравейте
фирмата внася зърно от трета страна с митническа декларация , внася си ДДС -то на митницата и после го ползва като включва митническата декларация в дневника за покупки. След това продава зърното на български фирми, регистрирани по ЗДДС и към тях вече прилага режима на обратно начисляване т е не начислява ДДС във фактурите към българските фирми. Правилно ли е това ?
здравейте
новорегистрирана фирма е подала документи за регистрация по ЗДДС
регистрацията ще излезе вероятно около 26-27 декември а собственикът иска да купи
дълготраен актив/компютър/ преди това- на 22 декември
Предвид, че промяната свързана с неподаване на опис влиза в сила от 2018 година, и срокът от 45 дни от датата на регистрацията ще продължи и през 2018 година/например регистрацията излиза на 27,12 значи 45-дневния срок ще приключи в началото на февруари 2018/ , трябва ли да се подава опис на активите ?
здравейте
фирмата е платила по банка сума на доставчик без фактура Това е документално необоснован разход , но ако го осчетоводя по този начин и го посоча в увеличение на печалбата, ще имам и скрито разпределение на печалбата заради сумата излязла от банковата сметка на фирмата, а от там трябва да начисля и дивидент ... А мога ли вместо това да осчетоводя 401/503  и после 501/ 401 и така да пропусна всички тези усложнения ? с ордер че собственикът  или управителят е възстановил сумата ? Ще има ли някакви други последици от такова осчетоводяване ? Благодаря предварително за отговорите!
никой ли не е заприходявал такива инсталации
реших да ги отделя от общия основен ремонт на сградата за да не увеличавам
стойността и с тях от една страна, и за да ги амортизирам по-бързо от самата сграда,
обаче не мога да реша дали не трябва да ги заведа пак в същата категория в която е и сградата и нейния ремонт т. е. първа
Здравейте
чудя се в коя категория попадат газовата инсталация-около 50000лв и електрическа инсталация - около 20000 лв на производствена сграда Струват ми се много 25 години
за амортизация като съоръжения , дали са към втора категория- машини производствено оборудване и апаратура или към седма- други- не мога да преценя Иначе
според мен 10 години е подходящ срок за тяхното амортизиране. Моля ако някой е заприходявал такива инсталации да даде мнението си
Здравейте
Ами ако някой от служителите наистина сменя работното
си място и отива в друго населено място например от
дата 25.06.2017 но не напуска фирмата т е продължава да
се води на трудов договор в нея би трябвало да подам
Уведомление за ДС с код 2 и дата 25.06 нали? И освен това
Трябва да издам ДС на този работник и да го подпише
Уточнение- не става въпрос за командироване И също имам тридневен
срок да изпратя уведомлението от датата на преместването
а не от датата на ДС която може да предхожда датата на
преместването
здравейте
сигурно има отговор на моя въпрос във форума, относно правото на обезщетение за болнични на пенсионер който работи на трудов договор, за което се извинявам. Някъде бях срещнала че не се изплаща едновременно такова обезщетение и пенсия- едното се спира, май беше пенсията, за дните в които се изплаща обезщетение за болничен. Аз ли греша или това е нещо старо, къде пише че и пенсионерите на тд могат да получават такова обезщетение? И пак първите три дни са от работодателя нали? Благодаря предварително!
Здравейте
имам въпрос относно амортизация на сграда
Закупена е сграда за производствена цел. Тя не започва да се ползва веднага, извършва се ремонт, изгражда се нова ел инсталация, монтират се производствени машини
Но тъй като е заприходена в сметка 203,  а разходите за ел инталацията заприходявам в сметка разходи за придобиване на дма, на сградата още от закупуването е начислявана данъчна амортизация и от следващия месец- счетоводна, ЕЛ инталацията ще заприходя когато е готова като съоръжение, т е като отделен дма. Правилно ли е да се начислява амортизация на сградата въпреки че тя все още не носи приходи, но се ремонтира с тази цел ?
благодаря!
здравейте
и аз се чудя какво да попълня в този код 15.1 в декларация 1, ако работникът е прекратен по инициатива на работодателя, в срока на изпитване уговорен в полза на работодателя... Мисля че трябва да попълня 2- прекратяване по чл. 54 б ал 3 от КСО, защото прекратяването е на практика със съгласието на работника , щом той е сключил такъв тип договор - със срок на изпитване в полза на работодателя... но това са мои тълкувания
В този случай няма нужда дори от предизвестие - работодателят издава само заповед на основание чл. 71 ал 1 от КТ
много благодар я!  има ли закона потвърждение на това изключение ? Притеснявам се че  може да се наложи да защитя това пред данъчните...
здравейте
имам същия случай- през месец февруари фирмата продава земя, която е закупила от
физическо лице 2015 година, само с нот. акт т е без начислен ДДС който да ползва.
Продажбата също е освободена/ земята не е УПИ/, продаваме на фирма. Сделката е инцидентна- единствената освободена сделка до сега и не се предвижда да има други
освободени сделки- дейността на фирмата ни е облагаема. Трябва ли да правя корекция
на ползвания данъчен кредит сега декември 2016, ако не- има ли решение на съда или указания на НАП например с които да се обоснова, защото в закона не намерих нищо. ако направя такава корекция, това означава че през цялата 2017 пак трябва да ползвам частичен данъчен кредит нали? Н е съм правила до сега такива корекции и не зная как се правят
здравейте
ако по време на ревизия данъчните установят ,че сме ползвали ддс по фактура по която доставчикът  е трябвало да начисли по-малко ддс/ става дума за продажба на сграда , доставчикът ни я продава на нас и начислява ддс върху местния данък за продажбата по ЗМДТ, но по късно разбирам че този местен данък е платен от нас и документът за него е на наше име/ може ли да направим корекция т е нашия доставчик да анулира грешната и да пусне правилна фактура с по-малко данък и ние също да си направим тази корекция  по време на ревизията
Гледах семинара на НАП и там обясняваха че като открият грешка данъчните първо ни дават възможност да я коригираме и евентуално ще има само лихви но не съм сигурна дали правилно тълкувам нещата
ако пък не дойде ревизия- изобщо няма да се занимавам с корекции
много благодаря за този отговор, наистина и аз още не зная подробностите по договора, но за сега беше важно за мен  да разбера дали дължим ддс за клишетата.
Здравейте
фирмата ни ще плати на турска фирма за изработка на клишета за печат върху фолио
Клишетата остават в Турция, а при нас с митническа декларация ще пристига само фолиото с печат, т е турската фирма ще закупи сама фолиото, ще го печата и ще го изпраща в България
Клишетата най-вероятно няма да дойдат при нас до тяхното изхабяване /те са на стойност около 2000 долара едното/ а може би и след това ще си останат в Турция
турската фирма ще ни изпрати фактура първо за клишетата. Как следва да се осчетоводи тази фактура- мисля че не е услуга, защото материалите за клишетата са на турската фирма, и вероятно ще ги заведа като ДМА, не е внос, а какъв тип сделка е , дължи ли се ДДС , кои са приложимите членове на зддс? Благодаря предварително!
кои са тези критерии ? В зддс ли ги пише?
Здравейте
разбрах че от от 01.09.2016 НАП възстановява ДДС по бърза процедура, и има промяна в критериите за назначаване на проверка или ревизия Обаче не мога да намеря къде пише каква е тази нова процедура , в какъв срок се възстановява и какви са критериите за това фирмата да мине без проверка или ревизия/ освен да няма задължения към бюджета и да има обявена банкова сметка в искането за възстановяване/Моля да ми помогнете
ако при продажбата на товарния автомобил документите за местния данък и нотариалната такса са издадени на името на купувача,
а ние сме продавача , не следва да увеличаваме данъчната основа във фактурата с тези такси нали ? Защото те не са наш разход , Или греша ?
здравейте
от писаното по горе разбирам, че ако се е вдигнала минималната раб. заплата докато жената е в майчинство/ независимо дали първата или втората година-за отглеждане на малко дете/, така че основното и възнаграждение е вече под мрз, заповедта или доп. споразумение за увеличаване на основното и възнаграждение трябва да се пусне от първия ден ,когато тя е вече на работа? Дали ще е проблем ако преди това дойде инспекцията по труда, т  е преди майката да се е върнала на работа, и види че основната заплата на тази майка е под мрз?  Извинявам се за дългото обяснение ...