И още един въпрос ако се използва чл.328, ал.1 т.2 /понеже друг няма да се назначава на тази позиция/ дължи ли се пак 1 месец предизвестие  като е в срок на изпитване. Човека не иска да седи повече, тъй като не се справя с работата и иска 1 месец след назначаването да бъде освободен.
Чл. 71, ал.1 или превръщане в срочен и тогава прекратяване? Има ли значение кое от двете?
Служител с телково решение 50% е назначен на трудов договор основание 01 в уведомлението. След 1 месец решава, че не може да се справя с работата. Как трябва да бъде съкратен, за да се възползва от максимално обезщетение от бюрото по труда? Благодаря!
Здравейте, имаме сключен договор за СМР за 1200лв. с фирма А. Ние наемаме фирма Б, която извършва СМР за 1000лв., като всички вложени материали са за сметка на фирма Б. Как трябва да се осчетоводи прихода от фирма А и разхода за фирма Б. Благодаря!
Здравейте, има ли начин да осчетоводя фактура от 2019 сега /в април 2020г./, без да се зачита за разход, за да не съм в нарушение, а само да ползвам ДДС /фактурата е от 22.11.19г./? По банка е и ми е важна, за да се равнят салдата. Благодаря!
Благодаря, да, само на протокола е по-голяма.
Имам фактура за доставка от Autodoc, фирмата е регистрирана по ДДС в Германия, сумата е 689.40, как трябва да се осчетоводи и кои колони в дневниците трябва да са попълнени?
Като задам в програмата ВОП ми начислява ДДС 137,88 и сумата за плащане ми изписва 827,28, а ние сме платили 689,40, Бъркам ли някъде? Благодаря!
Благодаря, не бях сигурна за тази колона 8а.
Моля, да се включи още някой за тази колона 8а, трябва ли да се попълва код 1 в нея?
Фирма продава производствен отпадък с основание за неначисляване на ДДС чл. 163, ал.2 ,  в кои колони в Дневник на продажбите трябва да се отрази сумата и попълва ли се колона 8а.
Как следва да се осчетоводи прихода от продадения отпадък. Благодаря!
Здравейте, до сега не сме имали служител, осигуряван на 4 часа. Какви особености има при това осигуряване. Как примерно се урежда въпроса с работното време на служителя при проверка. Може да се налага да работи в някои дни сутрин, а в други след обяд. Какво точно искат от инспекцията при проверка на такива служители?
Благодаря!
За първи път имам граждански договор с лице с намалена работоспособност над 50%. Договора е за един месец, за счетоводни услуги, за стойност 300лв. Моля, запознатите да ми кажат, какви задължения имам относно този договор. Дължа ли данъци и осигуровки и някакви декларации към НАП.
Благодаря Ви!
Да, видях. Благодаря!
Здравейте, днес получих това съобщение на имейла от НАП. Има прикачен файл, който не може да се отвори и имам сериозни съмнения, че това е вирус. Можете ли да ми кажете нещо по въпроса, има ли такива промени?
 Благодаря предварително!

Уважаеми госпожи и господа,

Национална агенция по приходите (НАП) въвежда промени в регламента и сроковете за подаване на декларации в НАП. Уведомяваме всички данъчно осигурени лица да се запознаят подробно с всички нововъведения за спазване на ЗДДС, ЗКПО, ДОПК. В случай, данъчно задължено лице, което не подаде декларация по този Закон, не я подаде в срок, не посочи или невярно посочи данни или обстоятелства, водещи до определяне на дължимия данък в по-малък размер или до неоснователно намаляване, преотстъпване или освобождаване от данък, се наказва с имуществена санкция в размер от 500 до 3000 лв. При повторно нарушение имуществената санкция е в размер от 1000 до 6000.

Внимание!
Всички подробности отностно изменения на регламента и сроковете ще намерите в прикачения файл.

Национална агенция за приходите.
delphine, много благодаря за отговора. Намерих и в програмата как се съставя този протокол, само да попитам как да сметна сумата в лева *1,95583 да умножа. Примерно ф-та е за 1000 евро, аз записвам 1955,83 лв.
Да, грешката е моя, ВОП е. Никога не съм отразявала такива фактури. Трябва да я има фактурата и в дневниците за покупки и за продажби. Правилно ли съм разбрала и ако е така в кои колони трябва да е отразена фактурата.
И още нещо този протокол има ли някакъв образец, как точно се съставя.
Благодаря!!!
И двете фирми са регистрирани по ДДС.
Фирмата внася машини от страна членка на ЕС. Машините са втора употреба и доставчика  издава фактура без ДДС. Моля, да ми кажете как точно трябва да отразя в дневниците тази фактура?
Благодаря предварително!
Благодаря ти. Пробвах и стана, а аз мислех, че няма да го приемат като е изтекъл срока за подаване.
Здравейте, имал ли е някой такъв случай скоро, за да ме посъветва как да процедирам. Пропуснала съм да подам уведомление за договор прекратен на 29.02.2016г. С ел. подпис предполагам няма да стане, а ако отида на място в НАП ще има ли проблем.