Здравейте колеги! За първи път имам подобен казус и ще съм благодарна на всеки които се е сблъсквал с подобен. Намерих подобни казуси, но те са за работещи пенсионери назначени на трудов договор на едно място и отделно на ГД на друго. При мен е малко по различно лицето не се осигурява другаде.Казуса е следния:
 Имаме сключен ГД с лице което е пенсионер и има телк 50%. Лицето не се осигурява другаде само при нас на ГД. ГД е за 700,00 НПР - 175,00 и от 700,00-175,00 се получава 525,00лв сума за получаване. . Въпросите са следните:
- Трябва ли да подаваме Д1 и Д6?
- Трябва ли да му удържаме някакви осигурителни вноски?
- След като има ТЕЛК трябва ли да му удържаме ДОД?
В задължените лица включват и ЮЛНЦ. Читалищата и те  ги водят като  ЮЛНЦ. Въпроса ми е и те ли трябва да подават този план? :blink:
Благодаря!  От прочетеното в последните дни на КСО
Право на обезщетение за бременност и раждане

Чл. 48а. (Изм. - ДВ, бр. 69 от 2004 г., в сила от 01.07.2004 г., изм. - ДВ, бр. 109 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) Осигурените лица за общо заболяване и майчинство имат право на парично обезщетение за бременност и раждане вместо трудово възнаграждение, ако имат 12 месеца осигурителен стаж като осигурени за този риск.
ме обърка. И непрекъснатото звънене до компетентния орган на които линиите били заети изчакаите  реших да се допитам до вас.
А относно

Като чера предходните Ви теми, изглежда сте счетоводител или ТРЗ. Би трябвало да знаете къде да прочетете повече.
[/quote]
Да младши счетоводител съм които от време на време  му се налага да изпълнява и длъжността ТРЗ   . Мисля че няма нищо лошо да попитам. Понякога човек колкото да чете , търси и намира  информация се обърква и на елементарните неща.
Здравейте!  Лицето  има регистрирано ЕООД, което до м. 11 е недействаща и от  м. 12 вече е действаща и  се е регистрирал като СОЛ в НАП за всички осигурителни социални рискове. Имало е  и  трудов договор в др. предприятие до 10.12.Въпросите са ми следните:
1. Проблем ли е че се застъпват с 10 дни осигурителните вноски и по трудов договор и по сол?
2. По ТД се е осигурявала в/у 650лв.  и може ли да се продължи да се осигурява в/у същия доход като сол?
По късно разбира че е бременна и тук възниква въпрос относно предстоящото майчинство. Ще има ли право на майчинството след девет месеца?

Здравейте! 
Не съм се сблъсквала с подобен казус се допитвам до вас. През м. 11 е назначен  служител на ТД основно трудово възнаграждение 463 лв.като шофьр и до момента не е предоставил трудова книжка. Така е пуснато уведомлението по чл. 62 в нап с това възнаграждение. Днес предоставя трудова книжка и в нея има трудов стаж при други работодатели  - 11г. 6м. Начислена е заплатата за м. 11 с трудов стаж 0г.0м.0д. внесени осигурителните вноски  Направен е протокол кога е предоставена труд. книжка и от прочетеното днес  се обърках и затова имам следните въпроси:
1.  трябва ли задължително да е вписан трудов и осигурителен стаж от другите работодатели в личния картон на служителя задължително ли е ?
2. След като е е пуснато уведомление по чл. 62 на осн. възнаграждение 463 лв. и когато се попълни трудов и осигурителен стаж се вдига работната заплата 493лв.
Мога ли да пусна допълнително споразумение с увеличението за м. 12 т.е .от месеца когато е предоставена трудов. книжка?
3. Това допълнително споразумение трябва ли да се декларира в НАП?
4. В трудовата му книжка какво да напиша? 463лв.? или 493лв?
Ще съм благодарна на всеки които ми отговори и помогне да си изясня нещата.
Извинявам се, но искам да съм наясно за следващия месец.
Ако през м. 12 съм на внасяне примерно 800лв  попълвам  кл. 70 със сумата която трябва да приспадна и  имам остатък 4 130 лв. Този остатък през м. 12 или м. 01 попълвам Справката декларация по ДДС кл. 80 или греша?
Ако съм на възстановяване през м. 12 примерно 400лв. сумата в кл. 60 . А остатъка от сумата за  възстановяване 4930лв. в кл.80? И през кои месец?


Здравейте! За някои колеги може да е елементарен казус но тъи като   до момента не съм се сблъсквала и се доста обърках се допитвам до вас относно правилното попълване на справка декларация по ДДС и приспадането.
През м. 10 -  на  възстановяване - 5900лв.   кл. 60
през м. 11  - на внасяне                    970лв.   кл. 50

приспадам сумата от клетка 50 - 970лв.  в кл. 70 и остатъка 4930 лв в кл. 80
 или
трябва да попълня някоя друга клетка?
Благодаря ти emil4400 бях се тотално объркала след твоя отговор си видях многото грешки.  Много ясно е написано в чл. 335 от ТЗ .
Следователно записванията относно тази фактура са следните:
1. Заприходяване на ДМА           206 / 159  31000лв
2. Начислено ДДС по фактура   4531 / 404 2600лв
3. Платено ДДС по ф/ ра                404 / 503  2600лв
И когато ми е вноската по посочения погасителен плат
4. 159 / 401 1292лв.
От м. 11 започвам да начислявам амартизация на ДМА???

Ако пак греша моля ви поправете ме?

Здравейте !  :cray:
До момента не съм се сблъсквала с подобен казус и затова реших да се допитам до вас след като няколко дена търся нещо подобно но не можах да намеря. Казуса е следния:
През м. 10  ЕООД подписва предварителен договор за покупко-продажба на изплащане по реда на чл. 335 от ТЗ. на товарен автомобил с  друга фирма.
 Издадена е фактура на ЕООД на стойност данъчна основа-31000лв. / ДДС 20% -6200лв/сума за плащане 37200лв.
Внася управителя с платежно нареждане за кредитен превод - 6200лв.(това е ДДС) и на платежното е написано частично плащане по ф/ ра......
В предварителния договора е посочен погасителен план - данъчната основа 31000лв разделена на 24месеца. За такъв период е предварителния договор. В договора също е опоменато че след като се внесе и последната вноска с ноториално заверен договор тов. автомобил се прехвърля на ЕООД
Въпросите са много и затова ще съм благодарна на всеки които е имал подобен казус да ми помогни да си изясна нещата
1. Този ДМА не е на ЕООД тои ще стане след като се изплати. Или е на ЕООД след като има издадена фактура? Това е ДМА на изплащане?
 2.Фактурата се осчетоводява се:
               205 - 31 000; 4531- 6 200 /402- 37 200     Или греша?
3.Това ДДС което е внесено по банка как да го осчетоводя? 
               402 /503  - 6200лв?
4. всяка вноска се осчетоводява :
              402  / 503  1 292лв.
5. Този ДМА амортизация начислява ли се?
Ако някъде греша моля поправете ме.  :no: :(
Здравейте!  :hmmm:
 Собственик на ЕООД които се самоосигурява, няма наети работници и служители има ли право на работно облекло? Разхода за работно облекло признава ли се? Може ли да ползва ДК?
Да осигурява се.
Здравейте!
До момента не съм се сблъсквала с подобен казус и затова се допитвам до вас колеги. Съдружник на ООД - управител се самоосигурява като СОЛ. От 10.07. до 14.07. има издаден болничен лист - първичен.До момента това лице не му се е налагало да ползва болничен лист.
Необходими документи за  НОИ:
-Болничния лист
-Приложение 1 - за деклариране на банковата с/ка
-Удостоверение от банката за притежаване на с/ка
-Приложение 9
-Придружително писмо
Всичко това се носи в НОИ от 01 до 10 число на м. 08.
Ако нещо пропускам или греша моля поправете ме.
Здравейте!
За първи път осчетоводявам данък Дивидент и затова се допитвам.
През м. 06 на общо събрание на ООД е решено да се изплатят дивиденти на съдружници по 2500лв., общо 5000лв. Изплащат се от каса през м. 07, като им е удържан данък.
Срока е до 31. 07 се подава Д. чл. 55 и се внася данъка, които е 5%? Или греша?
 Ако греша поправете ме.
Здравейте!
Казуса са ми е следния:  ЮЛ притежава бус които го дава под наем на друго ЮЛ.  За този наем мисля, че трябва да има задължително договор за наем помежду им.  Въпросите са ми:
1. Какво трябва да подаде ЮЛ като наемодател? Някакви декларации?
2. Удържа ли се някакъв данък когато е между две ЮЛ?
Извинявам се предварително, но не можах да намеря материал за наем между две ЮЛ. Ще бъда благодарна и ако някои има такъв материал.