Благодаря, че разсъждавахте с мен! Правилно сте разбрали, не ние, а наш клиент е регистриран на това основание и аз така мисля, че щом има номера с BG трябва да се вписва във фактурите, но и за мен тази регистрация е малко неясна. Дали ако продължа да не го вписвам, за да нямаме пак спорове, бихме имали проблем с НАП, че не коректно са издадени фактурите?
Благодаря ви! Въпросът ми се породи,по повод това, че имаме клиент регистриран на това основание по ДДС в България и с него възникна спор, защо вписваме ддс номера му във фактурите, които му издаваме, защото не трябвало, трябвало да го считаме, че все едно не е регистриран по ддс и така почнахме да не му вписваме номера в даннте за контраагент, но не съм сигурна в това, дали е правилно? Питах в нап не можаха да ми отговорят. Нали от задължителните реквизити към фактура е и идентификационен номер по чл. 94, ал. 2, но тъй като това е по различна регистрация по ддс и затова се обърках и не знам, кое е правилно?
Благодаря,а трябва ли да посочваме ДДС номера на клиент регистриран на това основание във фактурата, която му издаваме или го третираме все едно не е регистриран по ддс?
Здравейте, наш клиент е регистриран на основание чл.97а от ЗДДС, досега не посочвахме ддс номера му във фактурите, които сме му издали, а само ЕИК, но се замислих, дали е правилно?  Благодаря ви предварително!
Искрени, благодарности! Успешно приключване на 2017 г.! :smile1:
Както винаги сте точни и изчерпателни и за мен това си е услуга за 12.2017 и ще осчетоводя там, фактът че ще имаме фактури с основание услуга за 12,2016 г., няма проблем, нали? Така е преценила колежката, така ги е оставила?
Много, много благодаря, но със сигурност ли трябва да се включат за 2017, въпреки, че протоколите са от 2018 г. В предходната година (2016), счетоводителят ги е оставил за осчетоводяване в 2017 и сега при приключването на 2017 ще се получи повече приход.
Вземане от клиенти, в баланса, но това не го разбирам  :blush:, тези клиенти реално тези пари не ги дължът към 30.12.17 г., при инвентаризация на вземанията.
Знам, че всички много са заети покрай приключването, но ще съм ви много бладарна, ако някой се включи със съвет.
Ако се осчетоводи като приход за 2017 г., да събера всички фактури в един документ, примерно протокол, защото програмата не ми позволява да сложа дата от следваща година и сметка 498 къде да я посоча в баланса и ОПР, това са бъдещи вземания?
Изследване на храни.
НСС 18
"- Когато резултатът от сделката за извършване на услуги не може да бъде надеждно оценен и е вероятно направените разходи да не бъдат възстановени, приход не се признава, а направените разходи се признават за текущи разходи. Когато вече не съществуват неясноти относно резултата от сделката за извършване на услуги, приходът се признава."
Или трябва да си се включат за 12.2017, защото се отнасят за този период и във фактурата основанието е услуга за 12.2017г.
Здравейте, тъй като не мога сама да намеря отговор се обръщам към, вас.Фирма извършва услуги, като фактурира в следващия след като изготви протокол (опис) с дата в новия месец, отсрещната страна го преглежда, ако няма разминаване се пуска фактурата, в такъв случай услугата за 12.2017г. фактурирана през 01.2018 г., трябва да е приход за 2017 или 2018, аз го разбирам, че към края ня годината услугата не е завършена и резултатът от услугата не може надежно да се оцени и трябва да е приход за 2018, но разходите за 12.2017 ще си останат ли текущи?
отговорихте на всички въпроси.
Благодаря ви и този кочан докато не се изпише се вписва във всяка касова книга до неговото изчерпване, за фирмите по ДДС сумата по касовата бележка трябва де разбита на данъчна основа/ддс/обща сума? :blush: :smile1:
Много ви благодаря на всички, че отново ми помагате.
Наистина наредбата не ми дава отговор на всички въпроси? 
Здравейте идва края на годината и съм се сетила за едни въпроси за кочаните сторно в наредбата не можах да намеря отговори на тях,  затова се обръщам към вас:
1. Всеки касов апарат има свой кочан с такива бележки, защото на гърба на кочана се описва касовият апарата, ако се смени КА се сменя кочана и се почва пак номерацията от 1?
2. Може да се подържа един общ кочан хем фискални касови бележки, хем сторно?
3.Този кочан трябва да е преди да почнем да го използваме, трябва да е прошнурован, номериран и на последната страница залепен текст колко броя листта и номера съдържа?
4. Всяка година кочана се подменя и се почва от номер 1 или използването му продължава до изчерпване и се подменя с нов, като се продължат съответно и номерата.
5. При необходимост да се анулира сторно бележка, какво правим, предвид това, че кочана е номерован и в наредбата пише, че не трябва да има липсващи номера?
6. С една сторно бележка, една касова бележка ли може да анулира?
7. Задължително ли е да се описва получател в касовата/сторно бележка, когато е физическо лице или това важи само за юридическите лица?
8.На заглавната страница на касовата книга описваме кочана с тези бележки, примерно от 1 до 50 или само използваните, примерно от 1 до 10?
Много дълго стана, но пак се надявам на вашето съдействие.
Хубава вечер, благодаря за съдействието!
Благодарим ви. Досега е правено така, но трябва да убедим управителя, че вместо да палща 100 лв., да плаща 300 по гражданския и в тази сума да си има и за разходите за гориво, вместо да ни донасят фактури за гориво. При проверка НАП, каква санкция могат да наложат?
Доход за лицето, какъв документ трябва да му издадем, като до сега са издавани сметка за изплатени суми за изплатените 100, а за горивото той е донасял фактури на името на фирмата и парите са му давани с рко.
Горивото се изписва с пътен лист на база разхода на колата и изминатите км. за извършената услуга.
Цената на услугата за месеца е 100 лв.+изпълнителя взима фактурите за гориво на името на фирмата, защото така е записано в договора, няма как в тези 100 лв, да си покрива разходите за гориво, това ме притесняваше дали са признати разходи на фирмата?