Ох, с това писане на час по лъжичка няма да се разберем. Кога е регистрирано това дружество, че договорът е за 2015, а е сключен за 2015 година!?
Няма значение кога са платени, има значение за кои месеци/години се отнасят разходите.

Извинявам се... Опитах да структурирам информацията...

08.01.2016 г. - регистрация на дружеството
14.02.2016 г. - сключва договор за наем на земеделска земя за стопанската 2015/2016 на стойност 2500 лв. („Стопанска година“ е времето от 1 октомври на текущата година до 1 октомври на следващата година.)
08.12.2016 г. - сключва втори договор за наем за същата земеделска, но за стопанската 2016/2017, отново на стойност 2500 лв.
*И двете плащания са със средства, внесени от ЕСК по чл. 134 от ТЗ.
22.12.2016 г. - дружеството получава приход от 3000 лв.

За какъв период е този наем?

Всъщност договорите са два - един за стопанската 2015-2016, и другия за стопанската 2016-2017, но и двата са сключени (респективно платени) в календарната 2016-та.

edit: някой може ли да оправи заглавието, че съм затрил "по чл. 134" от заглавието...
Здравейте!
Новорегистрирано ЕООД с капитал 100 лв. има разход по договор за наем на стойност 5000 лв. Собственикът прави парична вноска по чл. 134 от ТЗ поради временна необходимост от парични средства на стойност 5000 лв. В края на месец декември дружество получава приход на стойност 3000 лв. Няма възстановявани средства към едноличния собственик на капитала.

Въпросът ми е за 2016 това дружество на печалба 3000 лв. ли се води, на които трябва да плати данък или е 2000 лв. на загуба?
Регистрацията като ЗП в ОД Земеделие не означава, че си започнал дейност като такъв. Стига разбира се преди това да не си подписал някой договор за наем на земя, която да си посочил в анкетната карта за регистрация като ЗП...
...
Не мога да разбера какво значение има кой ги е внесъл.
...
Като си внасята по банка, Вие си показвате приходите и всичко е законно. Я не се притеснявайте! :smile1:
...

Е то ако беше така, всеки щеше да си пере парите по този начин? Пускаш си 2-3 фактурки за някакви услуги и отиваш на каса да си внесеш паричките дето си взел като подкуп... :P
Обикновено логиката на регистриращите фирми е обратна - да изредят комплексно широк набор дейности, за да си спестят впоследствие корекции в регистъра, които са свързани с време, разходи и предпоставки за санкции...  :smile1:

А какво ако фирмата извърши дейност, която не е вписало в ТР? В почти всички случаи, фирмите добавят "и всички дейности, които не са забранени от Закона".
Значи декларацията за регистрация на СОЛ е сгрешена. Единственото, което се сещам да направите и да няма санкция е да си подадете Д1 за 02.2016 и да подадете нова декл. за регистрация (същата като предната) от 18.03 (ако я подадете днес) като посочите за какъв риск иска да се осигурява, като аз Ви предлагам ниския %, щом лицето се осигурява по ДУК.

Сега говорих и с НАП. От там ми казаха, че няма проблем, че в декларацията за регистрация не е отбелязано за какво ще се осигурява, но най-късно в понеделник 28.03.2016 г. трябва да се подаде Д1, като на въпроса няма ли да е късни ми отговори: "ми не".

Какво означава ниския процент? Какво да отбележа в Д за регистрация ако я подавам пак?
Пак Ви казвам питайте с какъв вид осигурен в кл.12 се подава Д1 в ООД.

Код 10
Това, че в търговския регистър се вижда кой е Управителя, не е гаранция, че лицето се осигурява по ДУК. Попитайте я с какъв вид осигурен подава Д1.

Не, аз нямам предвид че виждам че той е управителя, а че в обявени документи има качен "Договор за възлагане на управление по чл. 141, ал. 6 от ТЗ"?

Едит: В него обаче пише, че управлението се осъществява безвъзмездно (ако това е от значение)...
За СОЛ трябва да имате ПИК като физическо лице. Интересното е, че декларацията е входирана, а от НАП виждат започването и прекъсването на СОЛ. Сигурно ли е, че лицето е по ДУК в ООД, а не е СОЛ с личен труд? С тази така приета декларация на СОЛ, започвам да си мисля, че лицето не се е осигурява по ДУК, а като СОЛ. Попитайте счетоводителя на ООД-то какъв е осигурителния доход и с какъв вид осигурен подава Д1.

Сигурно е, ДУК е обявен и го виждам в ТР. Счетоводителя каза че го осигурява на 1600 лв. в ООД-то, а не на максималния от 2600 лв.
Ето снимка на това което виждам в секция "Актуално състояние на данните, декларирани с Декларация обр.№1/обр.№5 по осигурител за период от 01.01.2016 г. до 31.03.2016 г."
След като не може да се доверите на счетоводителя, отидете на място в НАП, попълнете там Д1 и я подайте. Винаги в НАП има по един служител, който показва кое и как се попълва. Декларацията Окд-5 за регистрация на СОЛ е била сгрешена, вижте на място какво може да се направи. За ПИК не се плаща, става с заявление и с този код може да се подава и вижда всичко.
И сменете счетоводителя, след като му нямате доверие :)

Имам ПИК на ЕООД-то, но не мога да се ориентирам къде да гледам във връзка с осигуряването на управителя?
Защо просто не подадете Д1?
По лесно ще е да се заличи, отколкото да избягате от глоба. Минимума е 500лв.

Не съм счетоводител, а на счетоводителя, за който споменах по-горе явно не мога да се доверя. Сам не мога да я попълня, не познавам друг счетоводител, а и както вече отбеляза нямам време... затова питах за глобата...

Явно са сбъркане фундаментално нещата още от подадената Декларация за регистрация на самоосигуряващо се лице, където не е отбелязано за какво ще се осигурява. За нея предполагам ако сега я подадем отново съответно ще има глоба...

С ПИК код за НАП мога ли да направя някаква справка за ЕООД-то и за това какво всъщност трябва да се плаща.
1. Грешно е подадена декларацията за регистрация на самоосигуряващо се лице на 08.02.2016 год.
2. Срокът за декларация 1 е до днес. Няма време.

Току що разговарях със счетоводителката на ООД-то. Тя каза че е присъствала на срещата в НАП, и потвърди казаното от управителя. В декларация 1 не е отбелязано за какво ще се осигурява като СОЛ, а че се осигурява в ООД-то. Декларацията е входирана и е приета от НАП. На счетоводителката от НАП са й казали, че ако през годината получи някакво възнаграждение, то тогава ще се плащат осигуровки върху тези пари!?

От тук нататък какво мога да направя аз? Как да разбера кой е в грешка и към кого да се обърна? Ако изпусна срока за подаване на декларация 1 - каква е глобата?
Накратко казвам какво съм разбрала. Лицето Х има свое регистрирано ЕООД и е управител в друго ООД. В ООД-то се осигурява по ДУК, но в своята фирма следва да се осигурява и като СОЛ. Като дохода от двете фирми не трябва да надхвърля 2600лв. Ако се осигуряваше като СОЛ в ООД-то, нямаше да внася като такъв в ЕООД-то.

Елена, правилно си разбрала. В ООД-то се осигурява по ДУК, а в ЕООД-то иска да се осигурява като СОЛ, нов НАП са казали, че не е необходимо.

Моля Ви да ме насочите към кого да се обърна?

btw: ако изпусна срока за деклариране и плащане на осигуровките като СОЛ, какво се случва?
Не, не е пречка. Едното няма общо с другото. Освен, ако се достигне максималния осигурителен доход.
Проблем щеше да има, ако в друга фирма е СОЛ. По-скоро не "проблем", а "разлика" :)

Здравейте!
За да не пускам нова тема пиша тук за разяснения. Ситуацията е следната:

Януари 2016 се регистрира ЕООД. Собственика на капитала е и управител, няма ДУ. Същото ФЛ е управител в друго ООД, където има сключен ДУ и фирмата го осигурява като управител. На 08.02.2016 г. управителя подава Декларация образец № 1 за СОЛ и посочва, че ЕООД-то е започнало дейност от 01.02.2016 г., като в декларацията не отбелязва по кои точки ще се осигурява, а по указание на служителката отбелязва, че към момента се осигурява в ООД-то. Счетоводителката на ООД-то казва на управителя, че щом се осигурява в ООД-то не трябва да внася нищо като СОЛ за другата фирма.

Днес сме 25.03.2016 г. и е крайната дата за деклариране и плащане на авансово внесените осигуровки на СОЛ. Отива управителя в НАП и от там му потвърждават, че не дължи нищо сега, а накрая на годината ще се направи изравняване и върху приходите ще се платят някакви 25 % данъци с декларацията по чл. 50.

МОЛЯ ВИ, кажете ми това има ли поне малка вероятност да е истина, защото от четенето и питането тук аз съм останал с други впечатления.

Ще направя консултация и с друг счетоводител, но първо исках да попитам и компетентните тук... Дано да сте разбрали нещо от обясненията ми...

Благодаря предварително на отзовалите се!


ПП. Икономията от липса на счетоводител не е разумна.
Недей, защото ще се окаже, че счетоводител пита :)

Не пита счетоводител, но счетоводителя, към когото съм се насочил ми отговори друго на така зададения въпрос и именно поради тази причина попитах и тук.

btw, някой може ли да ме посъветва как да си намеря читав счетоводител, на когото да се доверя без да питам тук?  :blink:
Обикновено се отделя една сметка 493 за разчетите със СОЛ.
Тя се дебитира при използване на фирмени средства от собственика и се кредитира, когато той влага свои средства във фирмата .
Салдото по сметката показва вземането или задължението.
Не мисля, че са нужни някакви документи на управителя със себе си за прихващане на суми.
Ако от фирмената сметка са плащата осигуровките е нормално СОЛ да ги внася първо по банковата сметка и след това да се превеждат. Но и да не  еспазена тази последователност, няма нищо незаконно. Нормално е един предприемач, който извършва дадена дейност и на това основание е длъжен да внася авансово осигуровки, да ги внесе, използвайки постъпленията от дейността, а после да ги възстанови от получени дивиденти или от други лични доходи.

Значи ако правилно съм разбрал: собственикът внася на основание чл. 134. от ТЗ 2000 лв. (примерно), от тях фирмата харчи 1000 лв. за осигуровки на СОЛ управителя, след което фирмата е задължена да възстанови сако останалите 1000 лв. на собственика. (това е разбира се много образно казано)

В тази връзка искам да попитам има ли някакво задължение ЕООД-то към декларирането и внасянето на осигуровките на СОЛ управителя или това си е изцяло негово задължение?
Здравейте! Дали някой може да ми разясни възможна ли е следната хипотеза:

ЕООД, собственикът на капитала е и управител като СОЛ. Собственикът на капитала прави допълнителна парична вноска по чл. 134. от ТЗ. Същата сума се използва за внасяне на осигуровките по ЕГН на управителя (т.е. плащането на осигуровките на СОЛ става от фирмената сметка). Наясно съм, че тези вноски няма как да бъдат зачетени като разход на фирмата, но въпросът ми е, когато дойде време фирмата да възстанови допълнителна парична вноска, ще се плати ли данък дивидент и ако НЕ, то във фирмената каса няма ли да зависне една сума, която е похарчена за осигуровки, а не се води разход?

И има ли някакъв смисъл (облага) от това осигуровките на СОЛ да минават през фирмената сметка?

Благодаря предварително!
Няма ограничения. За миналата година собственика може да захранва наведнъж в брой до 15 000лв.

А понеже собственика до момента е направил няколко захранвания на различни дати и суми, за всяко захранване ли трябва решение на ОС или може да бъдат описани в едно от първата дата?