irenabrili, не съм съгласна, че определението има значение само за ЗДДС.

Естествено, че една нова, по-хубава дограма, повишава стандартната ефективност - или по-точно казано "икономическа изгода". Нима не е икономическо изгодно да плащаш по-ниски сметки за отопление/оглаждане на помещение?

Всъщност, мисля, че питащата трябва сама да прецени какво ще е най-добре да направи. Ние, участниците в нейната тема, си свършихме работата  :wink1:
В подкрепа на моето мнение и на ХХХХХ, че смяната на дограмата е подобрение ето части от съдебни решения:
.......
Съдът , с аргумент т.6 от СС 16 „Дълготрайни материални активи” приема, че извършените ремонти – облицовъчни работи, подмяна на подови настилки и дограма, вътрешна и външна топлоизолация, таван гипс картон и т.н. са без съмнение последващи разходи, водещи до подобряването на бъдещите икономически ползи от ДМА.    Поради това всички извършени в случая разходи са капиталови по своята същност, следователно трябва да се отнесат в увеличение на отчетната стойност на ремонтирания актив и върху тях трябва да се начисли данък недвижими имоти и съответно ТБО. Съдът не кредитира заключението на комплексната СТЕ и ССЕ относно крайния извод, че изброените дейности представляват текущ ремонт, които не увеличават полезния срок на годност на актива и съответно не увеличават неговата производителност.

.......
Очевидно е, че тези разходи не са извършени за отстраняване на внезапно възникнали и неотложни ремонтни дейности, а към цялостно подобряване на състоянието на сградите – демонтаж на дървени врати, доставки и монтаж на PVC врати, вратопрозорец, врата, прозорци, козирка, демонтаж, монтаж и транспорт на дограма, оборудване на санитарен възел, ВиК инсталация, ел. инсталация, латекс, каменит, унифор, армировка, изкопни работи и труд и други. С оглед на това, настоящият съдебен състав намира, че разходите имат характера на подобрение по смисъла на §1, т.32 от ДР на ЗДДС, цитиран и в жалбата на дружеството и като такива следва да се отнесат към балансовата стойност на съответните дълготрайни материални активи. Отразяването им от дружеството като текущи е в противоречие с т.6.1 от СС № 16 „Дълготрайни материални активи” и като е преобразувал финансовия резултат на предприятието със стойността, посочена във фактурите, органът по приходите е постановил законосъобразен акт.
irenabrili, това вече го уточнихме...то е по ЗДДС.
Може би не сте обърнала внимание, че сумата е над 700 лв.... и съгласно ЗКПО:
Данъчни дълготрайни нематериални активи
Чл. 51. (1) Данъчни дълготрайни нематериални активи са:
.....
3. начислените суми в резултат на стопански операции, водещи до увеличаване на икономическата изгода от наети или предоставени за ползване дълготрайни активи; тези суми не формират данъчен дълготраен материален актив.
Здравейте,

Подписвате един граждански договор, като в него уговаряте, че цената ще бъде на час/преводна страница. Уговаряте срок, за който трябва да се извърши една преводна страница, като може да включите, че при експресна услуга договорената цена може да бъде по-висока....просто опишете това, което наистина ще правите.
После с анекси ще допълвате.
Гяля ПГ - мисля, че не се изразих правилно....ако сега направите ремонт и/или подобрение, ще имате право на ползване на данъчен кредит, НО ако няма насрещна престанция /възстановяване на направените разходи от вас, в качеството ви на наемодател/, то при връщането на актива съгласно чл.26, 27 ще трябва да начислите ДДС.
Както сама писахте, вие сте свързани лица с наемодателя.....по-добре си оправете нещата както трябва, за да избегнете неудобства в бъдеще
Ако услугата е свързана с недвижим имот, то мястото на изпълнение ще е в Румъния и за двете услуги - взимането на проба и анализа. В този случай ще трябва да издадете фактуро без на начислите данък за тази доставка /място на изпълнение извън територията на България/ и да проверите какво пише в румънския ддс закон - може да се наложи да се регистрирате там и да начислите румънско ддс
Здравейте,
В зависимост какво пише в договорчето - ако разходите за смяната на дограмата, ще бъдат приспаднати от наемната цена или възстановени по някакъв друг начин на наемателя, то ще имате право на данъчен кредит и ще формирате актив, който ще го амортизирате. Ако тези разходи, няма да бъдат възстановени, то тогава наемателя безвъзмездно ще смени дограмата - т.е. без право на данъчен кредит и разходите няма да бъдат данъчно признати
Задължително протоколите трябва да бъдат под 10000 лв, за да можете да изплащате в брой. Както Delphine каза, гледа се сумата на протокола, а не колко реално ще получат в брой.
6. Изплащането на дивидент за сума, равна или надхвърляща 15 000 лв., също попада в ограниченията на ЗОПБ и следва да извършва чрез превод или внасяне по платежна сметка.

 В случая приложение намира чл. 3, ал. 1, т. 1 от закона. В тази връзка, ако размерът на изплатения дивидент въз основа на решение на общото събрание на съдружниците е равен на или надхвърля 15 000 лв., то за същия възниква задължение да се извърши чрез превод или внасяне по платежна сметка. В друг случай, когато на съдружник е изплатен дивидент три пъти в годината (на обща стойност 30 000 лв.), съгласно три различни протокол-решения на съдружниците и в случай, че сумата на всяко едно от плащанията (предвидена в съответното решение на общото събрание) е в размер 10 000 лв. (т.е. под прага от 15 000 лв.), то всяко едно от плащанията на дивидент не би следвало да се разглежда като част от обща парична престация, тъй като всяко едно от плащанията се основава на отделно решение на общото събрание на съдружниците.


П.С. Може да имате и повече от едно решение в един и същи  ден - важното е всяко от решенията да бъде под 10000, за извършите плащането в брой
Еееех,какво да кажем ние....Ревизия за касова наличност 7500 лв.....Да кипи безсмислен труд само...

Странно, защо ви тормозят ?
Аз пак да попитам - има ли някой, който вече е коригирал ГДД по чл.92 и да сподели последствията с декларациите по чл.55 и чл.73 от ЗДДФЛ?
Да, точно така...щом може да ги покаже няма абсолютно нищо за какво да се притесняват.
При нас е същото - разпределят се през годините, но наследството беше богато :)
Издавате българска фактура с място на изпълнение извън територията на България и НЕ начислявате данък на това основание /включва се в дневника и справка-декларацията/.
Колегата преди мен е прав - би трябвало гърците да ви начислят ДДС
Запознайте и със СИДДО с Гърция
Здравейте,

И аз имам честитка :)
Нашата наследена касичка е от големите /над 1 мил.лв/. Една част успяхме да я изчистим, обаче ще остане сума, която ще трябва да я декларирам като скрито разпределение /това, което от НАП "подсказват" да се направи/.
Ясно е, че ще сме изпуснали срока за подаване на декларация по чл.55 и чл.73 от ЗДДФЛ и ще имаме глоби + лихви, обаче се чудя за какъв период ще изчислят лихвите, ако управителите не си спомнят точно кога са си "взимали" от касичката?

Ако някой е минал вече по този път ако е удобно да сподели какви са указанията на проверяващите. :)

Според мен е дейност.
14
Новини » Re: роднини
27.03.2017, 15:57
За подаването на ГДД е нужно само да сте упълномощена :)
Няма общо със съставителя на ГФО :)

Наде, явно не уловихте това, което исках да кажа..... :)
Би трябвало да й съдействат - пробвайте и чрез телефонен разговор....аз лично съм попадала на доста любезни и помагащи служители
16
Новини » роднини
27.03.2017, 12:37
И аз да се включа..... разбирам идеята, но наистина в някои случаи е абсурдна!!! Ще подавам ГДД на съпруга ми - в какво отношение сме с него? - облигационно май пасва най-точно :)
Мисля, че може с едно Г2 и една такса.
Ако сте ги изплатили в брой направо "скрийте" този договор :)
Идеята е, че трябва да се декларират "счетоводни приходи/разходи", а не парични потоци. Съгласна съм, че е глупаво, но пък в някакъв момент може двете дружества да престанат да отговарят на определението за свързани лица и да се спре подаването на информация по-рано :)))))
Това лице осигурено ли е на някакво друго основание?
Разгледайте една сметка за изплатени суми и ще се ориентирате.