Допусната е грешка (пропуснат доход 40 лв от август), която откривам чак сега, при попълването на годишна декларация. Не може да се подаде вече онлайн корекция за 3-то тримесечие. Явно се ходи в НАП. Въпросът ми е, как става корекцията - има ли някакви специални формуляри, плаща ли се глоба? Благодаря предварително.
Защо така мислите за данъка? Все пак за четвъртото тримесечие не се подава декларация по чл.55 и не се внася данък.
Не знам, дали липсата на ДОД за последните три месеца ще компенсира цялата година, една началото е,  :smile1:   но в момента има голяма разлика и се зачудих.
здравейте,   
авансовите осигурителни вноски всеки цял месец са на една и съща сума (в случая 420), а авансовият данък, които се плаща на три месеца, е върху реалните документирани доходи, от което следва, че в края с годишната декларация ще се довнасят осигуровки, а следва да се получи обратно ДОД. Това дали става с прихващане или следва да си платиш вноските и да чакаш по сметка да ти върнат данъка?
Да,  подведох се по това, че вече д1 и д6 се пускали едновременно, както пише навсякъде и цяла нощ си блъсках главата напразно. Преди малко открих, че д6 е само за годината. Вие ми го потвърдихте сега. Благодаря на всички, които отговаряха. Лека работа.
Да, това го открих, за съжаление упътването на софтуера дава, че 34 не се попълва за код 12, а упътването в зип. файла от сайта дава, че се попълва - разминават се двете.

Обаче вече съм на нов проблем - страницата, с изчисленията си остава празна, въпреки, че вече не ми дава грешка,  и като реших да подам генерираните файлове - прие д1, отхвърли Д6, поради нарушаване на изискването за подаване на едновременно на Д1 и Д6.
Д6 ми изглежда еднаква с данните от Д1 и не виждам, къде има разминаване, че не ми я приема:
9-1/2016
8.1 - 4
10 - 17.12
12 - 5.25
14 - 8.40
18 - 31/01/2016
Здравейте - може ли да ми обясните, къде греша. Става дума за самоосигуряване код 12 с начало  25 януари 2016 г./420 лв месечно - 105 лв за 5 работни дни.  ПП ми дава, че има грешка в осигуровките и отхвърля Д1

 
Понеже с ПИК  е дадено да се качат файлове с декларациите се обърках,  кое се качва - ТХТ файловете, генерирани от програмния продукт на НАП, или ексел таблиците на Д1 и Д6, които се теглят от страницата на НАП?
 Или приемат и двата варианта?
Те го знаят, затова дипломатично са написали "за всеки случай"..... Остава наистина да мина на Микроинвест, че поне са известни като име, а автоматично цитират, че не е задължително.

Случайно няма ли в тази връзка някое решение, указ или подобно от НАП, с по-скорошна дата, за да го показвам, ако още някой ме отстреля така?
Издадена първа фактура, във формат ПДФ, без електронен подпис (праща се по мейл, в друг град). Има име на получател, име на издател, понеже получателят поиска изрично да ги има.  Сега обаче, ми пише в мейл да дойда да я подпиша "за всеки случай", което ме хвърли в оркестъра. Получателят е ЕТ.  Чудя се, как да избягвам такива искания за напред, освен пиша на кочан, подписвам, пращам по пощата. Или безплатната на Микроинвест, която има надпис, че подписите не са задължителни? Моля, дайте идеи.
За този допълнителен труд няма ли възможност за граждански договор?

Категорично отказаха, защото освен осигуровката и данъка, които се удържат от мен , и фирмата също трябвало да плати данък и по думите им "не малък".
Благодаря отново за отговорите, имах предвид че ще си търся наистина счетоводител да ми сметне точно цифри и да каже такса за администриране, не че ще искам Вие да ми смятате, макар че явно така звучи.
Благодаря, прав/а/ сте за забележката, че част от парите които се изземат се наричат "осигуровки", а част от тях "данък", неправилно съм се изказала.
Не смятам да пренебрегвам счетоводителите, просто загубих цяла седмица да чакам отговор от запитаната счетоводителка, преди да се усетя, че просто не е искала да се занимава с мен.

Ще питам за по-конкретни цифри, макар че задължение от приблизително 130 лв при доход от 230 по-скоро накланя везните да не се занимавам изобщо с тази дейност  :(

Благодаря отново.
Доход като СОЛ - имам предвид, че това ще е средно сумата, която мога да изкарвам с допълнителна дейност, ако се регистрирам като СОЛ. Просто навсякъде се твърди из наредбите, че ако имаш доходи и от ТД, то данъкът се получава върху сумата на всички доходи.
Това, което не мога да си уточня, е дали ако с допълнителен труд не мога да достигна 420 лв месечно, то пак трябва да плащам данък върху 420 лв.

Относно заядливата бележка да си намеря счетоводител  -в  първата кантора, която посетих, обясних въпроса си, казах че искам консултация срещу заплащане. Каза ми много интересен казус, отвори някакъв форум да чете, каза че, щяла да сумаризира информацията и ми връчи визитка, на която да им пиша и да и пратела обобщената информация.... не съм била дължала пари ...
Наистина се вързах, писах и очаквах отговор, като зададох и въпроса, какъв хонорар би искала да задвижи нещата по регистрация и да се занимава с месечните вноски и т.н.

Колко счетоводители трябва да посетя, докато някой благоволи срещу заплащане да обясни нещата? Очевидно поне двама, щом съм прекалено дребен клиент, за да мога да се уверя, че са ми отговорили коректно, а не просто да ме изгонят.
Здравейте, след всичко прочетено относно СОЛ, стигнах до следния извод - лице с доходи от ТД в размер на 650 лв бруто, което би имало евентуални доходи като СОЛ в размер на 250 лв НЕ може да се осигурява на сумата 650+250 лв, а следва като СОЛ да плаща данък върху 420 лв минимум, т,е. данъкът ще бъде върху 650+420 лв. Правилно ли разбирам?