Така мисля да направя.
Много ви благодаря. Със сигурност ще уговоря среща с адвокат на управителя.
Здравейте,
при извършвана ревизия от НАП ни връчиха най-после доклада. В него са констатирали укриване на доходи за една от годините, през които дружеството е работило. Притеснява ме базата, на която са решили, че точно през тази година е налице укриване на доходи. В резултат на ревизията реално имаше еднодневно наблюдение от представители на НАП, което не установи неотчитане на оборот. Но същият месец през предишните години, оборота ни е бил по - малък, което според мен е нормално тъй като обекта е открит 2012г. и фирмата е започнала дейност също по средата на 2012г. Съответно към момента, за 2014г ни изчисляват укрит приход и ни начисляват корпоративен данък и ДДС.  Въпроса ми е, може ли на база на това, че през даденият месец през 2013г и 2014 г оборота е бил по-малък отколкото същият месец 2015г сега да правят изводи, че са били укривани приход? Както и не разбрах от доклада, защо правят такъв извод само за 2014г, а не и за 2013г? Ако някой има опит, моля нека ми даде насоки каква е логиката им и дали може това да се оспори?
Здравейте,
закупували сме гориво на територията на ЕС и там е изразходвано за превозното средство. От Шел са ни издавали фактури през месец, като на фактурите пише и двете Шел България  и Шел съответната европейска страна. Съответно фактурите са на немски и английски език, в лева с начислено ДДС, с процент, който е в размер съответстващ на ДДС-то на съответната страна.
Зачудих се тези фактури би ли следвало да ги отразявам в дневника за покупки и ако да как? Мислех, че не бива да влизат в дневниците, но цитирането и на Шел България като доставчик във фактурата ме обърква.
Здравейте,

имам служител, който донесе болнични листове за м.10. Девойката има трудов стаж преди нас 3 месеца и 24 дни. При нас има стаж 1 м и 5 дни до01.10.2015г. И трите болнични са за по един ден в месец 10 и не са последователни. Как следва да процедирам при положение, че няма 6 месеца трудов стаж - подавам си боличните т.е. приложенията към тях в НОИ и съответно и изплащам тези три дни като в болничен ли?
Здравейте,

имаме закупен лек автомобил, като на фактурата при покупката не е начислено ДДС. Сега искаме до го продадем, нашата фирма е регистрирана по ЗДДС и следва да начислим върху продажната стойност ДДС нали?
Здравейте,

фирмата е на сумирано изчисляване на работното време с 4 месечно изравняване. Служителите работят 2 дни по 10 часа и два дни почиват. Имам болничен за първи път за периода 15,09,2015-19,10,2015г. В приложение 15 програмата автоматично ми изважда данните, но в т.4 са отбелязани колоните с месеците, годината, от ден, до ден вкл. и след това работни дни и работни часове не е попълнено. Само в колона дн.раб.вр. има 8 и в двете колони. Не следва ли при подаването на приложение 15 да се отбележат часовете, които лицето е следвало да работи през време на болничният?
Здравейте,

физическо лице има доход по граждански договор. Същото е самоосигуряващо се лице като собственик на фирма. Фирмата изплащаща дохода е различна от тази, в която се самоосигурява лицето. И тъй като физическото лице е самоосигуряващо се няма да му издаде сметка за изплатени суми. Въпроса ми е какъв документ би следвало да издаде физическото лице за придобитият доход, който не е свързан с дейността на фирмата и минава през личната банкова сметка на физическото лице. Трябва да съдържа реквизитите по чл. 7 , ал.1 от ЗСч, но как следва да се наименова? Има ли бланка затова?
Съответно фирмата, изплаща дохода, само ГД ли следва да издаде?
Здравейте,

има доста писано относно данъчният кредит на леките автомобили. Предстои закупуване на такъв на фирма занимаваща се с радио и телевизионна дейност. Автомобила, който е харесан за това е с външен вид на лек автомобил, НО в талона ще пише товарен автомобил 3+1 места , със заводска сертификация N1. И вида и какво ще пише в талона е малко объркващо за мен. Видах становище на Пловдивският съд, който третира автомобил тип Джип със сертификат N1, като товарен автомобил и с право на приспадане на данъчен кредит. От друга страна ме притеснява това, че автомобила изглежда като лек и бих искала да попитам дали имате практика с такива автомобили и как ги третирате?
Здравейте,

имаме закупена сграда на цена по-ниска от данъчната оценка. Данък сгради и такса смет се начисляват на данъчната оценка, а амортизацията на покупната стойност. До каква степен това е проблем от данъчна гледна точка?
Много благодаря, ще пробвам с тази информация. Реално не виждам за какво им е, нали виждат какво съм подала, едва ли очакват сега да им подам различна информация.

Успешен ден
В разпечатката от сайта на НАП се вижда само колко декларации са подадени, но не и данните на лицата, сумите, дните и процентите.
Здравейте,
бих искала да ви попитам дали програмите ви за заплати имат възможност за разпечатване на декларация образец 1? Питането ми е свързано с това, че в процеса на ревизия ги изискват от нас, а програмата ми не поддържа тази възможност. Свалих програмата на НАП, с надеждата да прехвърля файловете в нея и да ги разпечатам, но и тази програма не видях да дава възможност да разпечатам декларация образец 1.
Да споделя какво се случи с неприспаднатото ДДС - подадох искане за възстановяването му, но от НАП ми се обадиха да ми кажат, че те са си го приспаднали, независимо че не съм го посочила в Справка - декларацията. Като погледнах сега и наистина сумата стои надплатена в системата. Тъй че ще плащаме по - малко от декларираното със слеващото платежно.
Имаме служителка, която трябваше да се завърне на работа на 04.05.2015г (на 30.04.2015г детето навърши 2 години). На 04.05.2015г (в първият работен ден) служителката си пусна молба за отпуск за периода 04.05.2015-29.05.2015г включително. На същата дата с работодателят са се договорили трудовото правоотношение да бъде прекратено по чл.331 от КТ от дата 01.06.2015г. Би следвало да изготвя предложение от работодателя за прекратяване на трудовиятдоговор, но се зачудих каква дата да му сложа? АКо му сложа дата 22.05.2015 примерно то това ще е по време на отпуската - може ли да е такава датата,
Здравейте,

имам малко въпроси относно касовите апарати:

1. ако фирма разполага с два офиса то има ли възможност да използва само един касов апарат?

2. При плащания с ПОС терминал бележките от ПОС терминала къде би следвало да се съхраняват?


Зарових се в сайта на НАП и намерих това във въпроси и отговори:

Изх.№ 53-00-45

03.04.2015 г.

чл. 92, ал. 1, т. 2 от ЗДДС
чл. 68, ал. 2 от ППЗДДС
В запитването е изложена следната фактическа обстановка:
На 09.01.2012 г., дружеството, което представлявате, е получило покана за доброволно изпълнение на основание чл. 182, ал. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс /ДОПК/, с която органът по приходите от ТД на НАП ….. Ви уведомява, че дължите данък върху добавената стойност по подадена справка-декларация за месец 11. 2011 г. в размер на 813, 30 лв. (осемстотин и тринадесет лева и тридесет стотинки).
Дружеството е подало справки-декларации по ЗДДС за съответните периоди, в които е отразило както следва:
–   за м.09. 2011 г. - ДДС за възстановяване в размер на 813, 30 лв. (осемстотин и тринадесет лева и тридесет стотинки).;
–   за м. 10. 2011 г. – ДДС за внасяне в размер на 4 820, 08 лв. (четири хиляди осемстотин и двадесет лева и осемдесет и осем стотинки). Същият е внесен ефективно с платежно нареждане от 14.11.2011 г.;
–   за м. 11. 2011 г. – ДДС за внасяне в размер на 3 400, 62 лв. (три хиляди и четиристотин лева и шестдесет и две стотинки). В този период дружеството е приспаднало данъка за възстановяване, деклариран през м. 09.2011 г. от данъка за внасяне, деклариран за м.11.2011 г. и е внесло ефективно  разликата в размер на 2 587, 32 лв.(две хиляди петстотин осемдесет и седем лева и тридесет и две стотинки).

Във връзка с изложената фактическа обстановка е поставен следния въпрос:
Възможно ли е приспадането на данък за възстановяване, получен като резултат за данъчен период м. 09. 2011 г. от данъка за внасяне, получен като резултат в данъчен период м. 11. 2011 г.?
Предвид изложената фактическа обстановка и относимата към нея  нормативна уредба, изразявам следното становище:
Съгласно разпоредбата на чл. 92, ал. 1, т. 2 от ЗДДС относно прихващане и приспадане на данък за възстановяване, когато няма други изискуеми и неизплатени задължения по т. 1 от същата алинея или техният размер е по-малък от посочения в справка-декларацията данък за възстановяване, регистрираното лице приспада данъка за възстановяване или остатъка по т. 1 от дължимия данък за внасяне, посочен в справка-декларациите, подавани в следващите два поредни данъчни периода.
От текста на разпоредбата е видно, че при определяне на резултата за съответния данъчен период, по реда на чл. 88 от ЗДДС, прилагайки разпоредбата на чл. 92, ал. 2, т. 1 от закона следва да се спазва поредност на прихващане или приспадане. Това означава, че в конкретния случай възникналия данък за възстановяване за месец септември 2011 г. е следвало да се вземе предвид при определяне на задължението за месец октомври 2011 г. В този смисъл е и разпоредбата на чл. 68, ал. 2 от Правилника за прилагане на закона за данък върху добавената стойност/ППЗДДС/, според която на приспадане по реда на чл. 92, ал. 1 от закона подлежи данъкът за възстановяване или остатъкът от него след прихващането - ако такова е извършено до подаване на следващата справка-декларация.
Предвид посоченото, тъй като дружеството не е приспаднало данъка за възстановяване за месец септември 2011 г. от следващия пореден данъчен период – месец октомври 2011 г.,  то е нарушило поредността на процедурата за прихващане, приспадане и възстановяване на резултат за периода – данък за възстановяване. Следователно разпоредбата на чл. 92, ал. 1, т. 2 от ЗДДС в конкретния случай, не е приложена правилно. При тези обстоятелства, дължимият по справка-декларация данък за внасяне за периода 11. 2011 г. следва да бъде внесен по сметка на ТД на НАП, а данъкът за възстановяване за периода м. 09. 2011 г. може да бъде поискан по реда на чл. 129, ал. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс/ДОПК/.  Прихващане по реда на чл. 129, ал. 1 от ДОПК може да бъде извършено и по инициатива на орган по приходите.
   Настоящото становище е принципно и е въз основа на изложената в запитването фактическа обстановка /и представени документи/. В случаите, когато в производство, възложено по ДОПК се установи фактическа обстановка различна от посочената, Вие не може да се позовавате на разпоредбата на чл. 17, ал. 4 от ДОПК.

Много благодаря.