Аз смятам, че тези вноски не трябва да се приспадат от данъчната основа за времето над 30 дни, което не се зачита за трудов / осигурителен стаж.
Данъчната основа касае само облагаемите доходи и съответните удръжки към тях.
То все едно половин година да си на работа и половин година да си безработен и да си внасяш здравни с декларация 7 и накрая здравните от безработицата да си ги припаднеш в данъчната декларация за доходите.
Да, можете да изпратите декларация за всички други без проблемното лице и после само за него.
Със сигурност има някакъв проблем в имената.
Искайте да видите личната карта. Или му изискайте някаква справка от Общината, от ГРАО. Стават грешки, но ако има грешка, значи и в ГРАО е сгрешен.

Ако е чужд гражданин от държава с кирилица, изобщо са им премахнати вторите имена и са без презиме.
Това е абсурдно, според мен, че са сложили в нашия закон изискване да се признават имената само на латиница от чуждестранните паспорти, а не на кирилица. Сякаш латиницата ни е по-важна. Но - такъв е законът.

Миналата година имахме сгрешен един с грешно ЕГН, наложи се да заличаваме и да  го добавим след срока по електронен път, но явно ако е в срока за корекция си затварят очите. Нямаше последствия.
Иначе преди години сме плащали глоба за подаване на някого след срока.
А къде мога да отида с всички справки, да ми разяснят откъде идват тези разлики - в НАП или в НОИ?

Според мен няма такава държавна служба, която да е ангажирана безплатно да ни обяснява законите и да ни разглежда казуси. Иначе юристите от какво ще се издържат.

Но все пак попитайте навсякъде и споделете опит, ако някой откликне.

Има и телефон на НАП, който е обявен на страницата им, интересно какво ще отговорят.
Също и Инспекцията по труда.
Внасяте 240 лв. корп.данък при липса на документ за наема. Това е загубата Ви най-най-грубо казано.
Нооо, това е ако наемодателят е фирма.

Ако е физическо лице е трябвало да си приспаднете от него 216 данък със сметка за изплатени суми, които да платите на НАП, а на лицето да платите остатъка от 2184 лв..

Но това не е станало така.

Друг начин,  ако вече сте му платили 2400 чисто, то сметката за изплатени суми трябва да е за 2637.36  лева, от които 237.36 е данък доход, а 2400 чисто получава лицето.

Тоест Вашия разход за наем ще се води счетоводно за 2637.36 лева, съответно си приспадате 263.73 корпоративен данък, а плащате 237.36 данък доход за лицето.

Разликата е около 26.37 лева.
Наистина странен извод!
Правилно ли разсъждавам, хора, че за едни 20 лева е драмата?

Без да коментирам липсата на договор за наем,  защото не знаем случая.
Статията добре, ама не ми се изясни откъде следва това: "Дневните командировъчни пари, когато  са необлагаеми съгл. ЗДДФЛ и при условие че годишният им размер, изплатен на физическо лице, превишава 1000 лв., ще се посочват в справките по чл. 73 ал. 1 и ал. 6 за 2024 г."

От подтекста с разграничението на текстове, които влизат в сила съответно през 2023 и през 2024-та ли?

И аз в тази посока мисля.
Явно в модерния правосъден свят законите се пишат в есеистичен стил и с намеци. Важното е какво е искал да каже автора.
Тази Велкова започна силно да ме притеснява с откачените си идеи.
Какъв е този юруш да се променя данъчното законодателство. Имаме нужда от сигурна данъчна среда и инвестиции, имаме нужда от икономическо развитие. Данъците ще дойдат от това.

Те са неспособни дори да разберат какъв е проблема и ще прогонят и малкото останали инвеститори.
Не искам да Ви разочаровам, но не мисля, че ще можете да видите кога е била в болнични, защото такава информация в човешки вид в НАП няма. То и за професионалисти е трудно да се извади.
По лесно би било в сайта на НОИ да проверите кога са подавани болнични за нея.  Но пак ще Ви трябва консултация.
Единият вариант е с личен ПИК от НОИ който се вади на място в НОИ и ако много побързате имате още 1 час на разположение тази година да отидете до ТП на НОИ и да си извадите.

Може и с фирмен подпис, но диалогът на средата на НОИ също не е много потребителски ориентиран.
Съветът да се обърнете към специалист или към бившия си счетоводител е най-правилния.
Относно заявителя, каквото важи на хартия, това е онлайн. Сканирате пълномощното заедно с нотариалния печат и го прикачвате.
Но аз не съм сигурна че може СК.

При подаване на А4 (регистрация на ООД) излизат 4 възможности за заявител:
- търговец/ лице, представляващо ЮЛНЦ
- адвокат с изрично пълномощно
- прокурист
- друго лице в предвидените по закон случаи

Докато при обявяване на годишен отчите има пет възможности и е добавена към предните:
- Съставител на финансовите отчети.

Съветвам Ви да звъннете на телефона на Търговския регистър и да проверите каква трябва точно да е формата на упълномощаването за да извършите това.
Това си е чисто нарушение. Нямате право да пускате човек да работи без уведомление. Вие трябва да му го връчите, той да го подпише, да му дадете екземпляр и чак тогава се допуска на работа.
Това, колко дена е разликата между подписването на договора и кога е постъпил на работа не е проблем, няма ограничение колко е разликата в дните, но реалните проблеми са:
1. Имате три дена срок за обявяване от подписването на договора
2. Ако ви се върне грешно уведомление, пак имате срок за поправянето му, не помня колко, вероятно 3.

Рисковано е да отивате в Инспекцията за "предписание". В нашата инспекция директно глобяват.

Според мен решението е нов договор, наново документите и ново уведомление.  И човекът постъпва с две седмици по-късно.

А относно старото, вероятността някой да разпитва е минимална. Човекът се е колебал, отказал се е в рамките на срока за корекция, нещо го е възпрепятствало да се яви на работа и после сте направили нов договор. Нямало е смисъл от корекция на старото уведомление. Но никой няма да се интересува.
Ако правилно разбрах, имате натрупана печалба от предходни години, което значи, че можете да разпределите дивидент в рамките на тази печалба.

Освен това законът дава възможност да се попълни в данъчната декарация за следващата година скрито разпределение на печалбата, което не е незаконно. Обаче трябва да сте сигурни, че ще имате печалба за текущата година, за да не стане декапитализация.
И освен това се подава в справка 73 информацията, независимо, че няма протокол за разпределяне на дивидент.
А как ще направите приходите на тази фирма, като сега ще ги осчетоводявате? То това е по-голям проблем.

Имате предвид малкото време за ГФО? Само 4 документа за цялата година. Никакви разходи. Не отне много време да се формира.
За тази фирма се подават само нулеви спр-декларации от години и инцидентно е имало продажби в два месеца. Разбра се, че собственика не ми е предоставил документите към съответния период, а заедно със следващите.

Ами наистина се чудех за осчет. на приходите, но приех, че след като ДДС-то е дължимо, не следва да го облагам с корп.данък, независимо че не е внесено. В баланса го оставих като задължение.

Сега го внесохме, но не знам в кой момент да подам справката-декларация и дали има някакво значение дали е минала една година от пропуска.
Дали е както при другите декларации- ако до една година не установят нарушението, не могат да ти налагат санкции.
редно е да се подадат 12 Д1 и една Д6, през януари със задължение за внасяне на осигуровките към последния месец - до 25 януари.
Грешка- относно Д6- толкова броя, колкото са месеците, като се посочва за месец - месеца на Д1, а дата на изплащане (долу) - последния ден на сл.месец-  31.01 в случая на примера.
Иначе ще начислят лихви за старите месеци.
Обърках се, защото съм подавала една Д6 с повече от една колони.
т.14 в Д1 ден от който осигуряването  е възникнало попълва ли се при граж.договор
Ако е за непълен месец, например работил 5 дена - да, попълва се.
Подаването на данни в декларация 1 за периода на осигуряване по принцип трябва да е съобразен с периода на извършване на дейността.

А моментът на подаване на Д1 и Д6 се съобразява с момента на плащане, защото тогава възникват задълженията за внасяне на осигуровки.

Ако дейността е извършвана през цялата година, а е платена наведнъж например през декември, редно е да се подадат 12 Д1 и една Д6, през януари със задължение за внасяне на осигуровките към последния месец - до 25 януари.

Защото доходът по извънтрудово правоотношение се признава към момента на плащане.

Ние, когато правим хонорар сметки за период по-дълъг от един месец, издаваме за всеки месец отделна  сметка, защото за всеки месец е различен доходът на лицето. Може за някой месец да е над максималния. Също така, ако доходът е под една МРЗ и лицето не се осигурява другаде - не му се начисляват осигуровки.  Но сега не помня дали само пенсионни или и здравни.
Фирмата има само 4 документа за миналата година и едва сега я осчетоводявам и какво установявам- в един месец, в който има две фактури е подадено нулево ДДС.

Не знам как е станало, може би са донесли фактурите в следващ период и аз съм решила че са вече  включени.

ДДС-то е 2000 лв.
Знам, че трябва да включа документите с дневника сега. Това е година по-късно.

Не знам как да тълкувам чл,126 - тази санкция, "25 на сто от определения в по-малък размер данък, но не по-малко от 250 лв."
25% върху нула лева, ми изглежда

На някой случвало ли се е да подаде документ със закъсние без да го глобят?
Грешка, до 25 число са осигуровките. В сайта а НАП ми се отвори стара наредба.
Само да допълня, че осигуровките за самоосигуряващите се се внасят до 10 число, не до 25.
Начало на осигуряването е началото на развиване на трудова дейност, удостоверено с декларацията за регистрация, а не момента на издаване на първата фактура.

Виж Наредба за обществено осигуряване на самоосигуряващите се лица, българските граждани на работа в чужбина и морските лица
Благодаря за отговорите!

Това, до което стигнах, е следното - Дани Николова е посочила същото.

Имама заплати за м. 01 2016, изплатени на 22.02.2016.
Подавам Д6 до 25.02.2016 така:
Период на Декларация 6 - от Януари 2016г. до Януари 2016г.
Първа колона - код 5 - т.9 - 01 2016
                                      - т.18 - 290216

Втора колона - код 8 - т.9.  - 012016
                                    - т.18 - 31012016

Така нали не съм в някакво нарушение на сроковете относно удържания ДДФЛ?
Ще се надявам и друг да потвърди, но аз подавам така от преди около  две години, от когато въведоха промяната в Д6 и прецизираха, че ДДФЛ се дължи на следващия месец след плащането, а осигуровките - както преди след месеца, за който се отнасят.
 
И така данък и осигуровки се разминаха с един месец.
Не знам да има промяна.

Например, ако заплатите се забавят два месеца, и се платят наведнъж, то данъкът  за двата месеца се дължи и декларира наведнъж, в месеца, следващ плащането.

А осигуровките се дължат и декларират месец за месец, независимо, че няма плащане.
Аз подавам така - за заплатите, изплатени на 22.02- alniel:

Код 5: Период 01-2016, Осигуровки за м.01, Дата:29.02.2016

Код 8: Период 01-2016, Данък за м.12.2015 г., Дата 31.01.2016