Благодаря за отговорите!
Да за касовата наличност и питам да не пропусна нещо! Ще помоля само да напишете правилно ли е това което написах, да не декларирам разплащателните сметки, а да декларирам само салдата по сметка 501!
Благодаря отново!
Значи, както си мислих по първият ми случай не подавам декларация по чл 55, тъй като там имам касова наличност само 2807 лв, а във вторият ми случай декларирам само сумата по сметка 501 каса в лева 52000 лв. Правилно ли съм разбрала?
Благодаря за отговорите!
Здравейте имам 2 случая, при които ще трябва да декларирам касовата наличност.
1. В първият случай имам по сметка 501 каса в лева 2807 лв и по сметка 503 Разплащателна сметка 58000 лв. Трябва ли да декларима касова наличност, доколкото чета касовата наличност се отнася само за средствата по касите в брой, а не за разплащателните сметки или и тях включваме.
2. 501 каса в лева 52000 лв и 503 разплащателна сметка 13000 и двете ли трябва да сумирам или отново само касовата наличност в брой?
Благодаря за отговорите!
Свързах се със статистиката и ми казаха да посоча собственика от 2023 година, въпреки че го подавам с днешна дата!
Ако някой има такъв казус пиша решението!
Хубав ден!
Може би трябва да посоча новият собственик и управител, тъй като и в ГДД по чл 92 ще посоча новият собственик и в решението на собственика на дружеството за публикуване на ГФО, трябва да е новият тъй като е с днешна дата значи и в статистиката трябва да е новият. Доста се колебая!
Моля за помощ!
През 2024 дружеството се продаде на нов собственик и се интересувам сега като пускам отчетите за 2023 си посочвам старият собственик като управител или греша. Притеснявам се, че ще посоча днешна дата на отчетите пък с днешна дата управителя е друг.
Благодаря за отговорите!
Здравейте, самоосигуряващо се лице до септември се осигуряваше в едно дружество от септември прекъсна и започна да се осигурява в друго дружество. Въпросът ми е направих едно обща декларация образец 6 годишна, събрах сумите на ДОО от двете дружества и общият сбор посочих в декларацията обр. 6 годишната, същото направих и с ДЗПО и ЗОВ. Нали това е начинът за подаване на годишната декларация, а не да подам 2 декларация обр. 6 една от едното дружество до семтември и друга от септември до декември от другото дружество.
Малко се разколебах дали правилно съм е подала и затова моля за отговор.
Благодаря ви и Хубав ден!
Благодаря Ви много за отговорите!
Хубав ден и успешна седмица!
да за това питам законът позволява ли го? че не намирам пречка да не го позволява. В счетоводната поличитика на предприятието е записано, че данъчната и счетоводната политика са еднакви, но все пак се интересувам да не пропусна нещо и да има глоби
Благодаря на отговорилите!
значи правилно ги амортизирам, гаранцията няма никакво значение при амортизациите, защото четох някъде че взимат полезен срок примерно 7 години ( а как го изчисляват според гаранцията ли?) и ги амортизират по 15 % и въпроса ми беше нали може счетоводната и данъчната амортизация да са ми еднакви и няма да имам проблем при проверки? и да си начисля 30 % амортизация за година или в моят случай за 10 месеца или 1625 на месец
10 месеца са. Извинявам се просто за 2023 става въпрос и направо ги умножих по месеците
Ще съм много благодарна ако някой се включи по темата!
Здравейте, не съм много сигурна и се притеснявам да не допусна грешка. Досега съм водила ДМА машини все на малка стойност до 4000 лв и съм ги амортизирала според чл. 55 от ЗКПО по категория 2 - 30 % годишна амортизация. Надявам се да не съм допуснала грешка, но сега имам закупен ренген през месец февруари за 65000 лв от тогава е заведен и в експлуатация следователно и данъчната и счетоводната амортизация са от март месец отново съм го завела 30 % годишна амортизация, но се получава доста голяма амортизация, която ме притеснява да не пропусна нещо 65000*30% = 19500/12= 1625*10=16250 лв ми се получава амортизация. Правилно ли е начислявам или нещо пропускам? Гаранцията на ренгена има ли значение?
Ще съм ви много благодарна ако греша или пропускам нещо да ми помогнете четох доста и се обърках!
Здравейте, имам трима съдружника в ООД и тримата не се осигуряват на никакво основание. Тримата са съдружници, но само един е управител вписан в ТР. Съдружникът вписан освен като съдружник и като упривител ще се осигурява като самоосигуряващо се лице по чл. 4 от КСО, въпросът ми е другите двама съдружници имат ли задължение да се самоосигуряват също или може да не се осигуряват в дружеството?
И аз смятам че е абсурдно и че не е редно това, но и управителат се ядосва че няма как да провери какво има още като устатък от тези ваучери за прихващане, ами променихме начина на плащане да е отложено, но сега са ми проблем тези фактури с описание ваучери според вас да си ги сложа ли в 602 към куриерските услуги и да се надявам да не стане проблем при проверка или като авансво да ги отнеса но ми остава салдо което няма с какво да закрия
Никъде няма информация, която клиента да провери какво остава по тези ваучери, инфомират го устно в офиса колко има за прихващане
според вас да ги правя като авансово плащане и как с тези протоколи ли само да ги закривам аз авансово плащане го закривам с фактура за доставката/услугата, в случая те не издавали друга фактура как да го закрия, че нещо не съм наясно явно