Здравейте, фирма,  рег.по ДДС в България купува стока от фирма, регистрирана по ДДС в Нидерландия, като стоката пътува от Великобритания към България. Условията по доставката са DDP София. Какъв е режима на тази доставка - не е нито ВОП, нито внос? Как трябва да се отрази в българската фирма и с какви документи е необходимо да разполага?
Да, говори ми, че сумите от нашите продажби ще отиват по чужда сметка и след това трябва да ни бъдат възстановени.
В договора с организатора никъде не се споменава, че за да ни се възстановят парите ще е необходима фактура от наша страна. Само е написано, че продажбите ще минават през ПОС терминал на организатора. Никъде не се говори за фискални устройства. Аз бях съгласна да пуснем фактура за стоките, които сме продали на изложението и да си сторнирам продажбите от фискалното устройство, но ми беше категорично отказано. Какво щял той да прави с тези стоки. Трябвало да си ги засклади. Хем той уж ги продава, хем не иска да ги купи. Не ми е съвсем ясен принципа на плащания с предплатени карти, но както и да го въртя никъде не виждам разпоредба, която да ме освобождава от задължението на маркирам на фискално устройство.
Еми трябвало е. Така или иначе при мен идват нещата в последствие. По принцип сме работили и с Фуд панда на този принцип - ние маркираме продажбите на вид плащане "с талони" и след това този оборот, на този вид плащане се възстановява от фуд панда, без да е необходимо издаването на фактура - това са наши продажби, за които те са взели парите от крайния клиент и ни ги възстановяват.
Да, не се разбираме. Към ПОС терминала е свързано нашето ФУ. ПОС терминал е устройство за събиране на пари. Ние сме длъжни да отчитаме продажбите си на фискалано устройство.Стоката е наша и ние я продаваме. Как организатора продава стока, която не е негова?
Именно, за това сме издавали ние касови бележки. Въпроса е, че организатора иска да му издадем фактура за стойността на продажбите, за да ни възстанови парите и така се дублира прихода при нас.
Да, така е. Пос терминала не е фискално устройство - просто сумите от продажбите постъпват не по нашата сметка, а по тази на организатора. Няма прехвърляне на собственост на стоката.
Защото стоката е моя и аз я продавам. Касовия бон е с вид плащане по карта, а не в брой.
Здравейте, фирмата ни участва в изложение, на което се извършваха продажби към физически лица. Всички продажби са отчетени през фискален касов апарат, като са заплащани от клиентите с карти, заредени със суми, които са платени на организатора и които са свързани с банковата сметка на организатора( на негов пос терминал). За да си получим парите от организатора той иска от нас да му пуснем фактура за стойността на продадените от нас стоки. Опитах се да му обясня, че няма основание да му се пуска фактура, защото продажбите сме извършили ние и ще дублирам прихода, но той твърди, че при зареждането на картите е издал фискална бележка и не е трябвало ние да отчитаме нашите продажби през фискално устройство. Някой имал ли е подобна ситуация?
А аз не мога да използвам услугата - в момента, в който дам запази на прикачените документи ми изписва, че е възникнала неочаквана грешка и нищо не се случва. Проблема е вече от една година. Пиша си с подрръжката в НАП и нищо... Някой друг с подобен проблем и решение на проблема?
Ми и аз чета чл.29 и там пише, че фискалната бележка се пуска или от ФУ на доверителя, т.е. от Вас или от тях. Явно има две възможности.
До колкото аз имам информация би трябвало касовите бонове да се пускат на отложено плащане и в последствие да се получават сумите от takeaway