Да това го прочетох и разбрах,че е това.Не знам как да осчетоводя фактурата, защото май няма да се разберем с друтата страна.
Фирмата е възложител на СМР.
По договор възложителят заплаща 30 % аванс,за който има издадена фактура след плащането.
До края на всеки месец Изпълнителят издава протокол за изпълненото СМР ,като приспада пропорционално стойността на аванса и удържа 5% от всеки Акт за гаранция.Получена е първата фактура, в която е описано:
СМР-                                        10000,00
приспаднат аванс 30%        -3000,00
задържана гаранция-5%      -500,00
данъчна основа -                  6500,00
ддс-                                           1300,00
сума за плащане-                 7800,00
Това,че върху гаранцията не е начислено ДДС-то ясно,но не можем да се разберем със счетоводителката на изпълнителя.
Моля за съвет как да постъпя в тази ситуация.
Дерегистрирано по ЗДДС  дружество продава УПИ.
Тъй като дружеството в момента не е регистрирано сделката е освободена.
Сумата на продажбата е 110 хил.лв. Следва ли да се регистрира дружеството по ДДС или този оборот не се включва в облагаемия оборот на осн.чл.96, ал.3.
Малко се обърквам от тази част на изречението " В облагаемия оборот не се включват........., дълготрайни активи,използвани в дейността на лицето".
Благодаря предварително!
Здравейте,
ДМА придобити 100 % с европейско финансиране.
Към 31 декември е получено 100 % финансирането.Проекта още не е приключил, има голяма вероятност част от сумата на края да бъде рязната защото ДМА са % от другите пера по бюджета и ако има неизпълнение по тях съответно ще се намали и тази сума.
Моля за съвет.Първо при условие че е на 100 %финансиран в ДАП със нула ли се завежда .Второ ако се случи това което по горе описах с непризнаването при приключване на проекта какво се прави с непризнатата част?
Видях я днес преди да пиша, но имах притеснения че кл.21,няма да е равна на кл.11 по 20%. А и в офиса настана една,то беше кл.14,та кл.12....
Благодаря!
Фирма регистрирана по ДДС продава отпадъци.Издадена фактура, без да е начислен ДДС на основание чл.163а, 2.
В дневника на продажбите в коя клетка стои сумата на дан.основа?
Здравейте,
отделих почти цял следобед за да прочета всичко за стоката на конисгнация.
Много сложно ми изглежда счетоводното отчитане на стоката предадена на консигнация.
А и когато консигнатора е несериозен става още по сложно.
Може ли да споделите опит.Какви са счетоводните записвания при първоначалното предаване на стока и при реалната продажба/на първия месец/
Благодаря предварително!
Здравейте,
как сто въпросът с лице което работи по на 4- ри часа в две фирми и получава и на двете места ваучери за храна по 60 лв.
Здравейте,
моля за съвсем практически съвет.
Разход по ОП РЧР -визуализация-1000 лв без ддс
аз осчетоводявам
602/401-1000; 618/602-1000лв.
618 с-ка е Разходи  Европейски програми.
Използвам сметка 618/водя аналитично по бюджетни пера/ за да мога при отчитането да представя всички набрани разходи.
Кога я приключвам в резултат?
Благодаря предварително
Здравейте и благодаря за съвета!
При мен няма различна Банк.с-ка,програмата също не ми позволява рекапитулация без фиш.
Мисля да разделя осчетоводяването на фиша на 1/2 към текущата дейност и другите 1/2 към проекта и да направя ексел за тази част която е по проекта.
Като осигуровките ще ги внасям за проекта на отделни платежни за да ги виждат.
Благодаря още веднъж!
Ръководител на екипа е лице по ТД работещо във фирмата.
По проекта ще му се ползва 1/2 от заплатата+осигуровките.
Моля,споделете опит как  практикувате/един или два фиша/.
Ако е един фиш отнасяте ли 1/2 към сметката на проекта или при отчитането правите справка.
Как обяснявате при отчитането/ексел; обяснителна записка/?
Благодаря предварително!
Ръководител на екипа е лице по ТД работещо във фирмата.
По проекта ще му се ползва 1/2 от заплатата+осигуровките.
Моля,споделете опит как  практикувате/един или два фиша/.
Ако е един фиш отнасяте ли 1/2 към сметката на проекта.
Как обяснявате при отчитането/ексел; обяснителна записка/?
Благодаря предварително!
Здравейте,
лице работещо по ТД при двама работодатели получава осиг.доход 2200 лв.
Работи в същото време  по ГД,като за последните 4-ри месеца възнаграждението ще се изплати наведнъж в последния месец. Сметките показват че в този случай голяма част от сумата по ГД ще остане без осигуровка.Правилно ли е така или трябва да разбием ГД по месеци и така да се направи плащането и съответно декларирането на осигуровките.
Моля за съвет!
Как най-правилно да се направи разпределението на набрани разходи по с-ка 612 за собствен транспорт и  механизация и съответно разходите за клиенти?
Фирмата разполага с доста голям парк от автомобили и машини за механизация.
Използва ги както за собствени нужди/доставка на материали за производство, транспорт на ГП,механизация за собствени обекти/при строителство/ и за клиенти.
По скоро проблема ми е че набраните  разходите за механизацията и транспорт сами заедно.