Благодаря за отговора.
След консултация с друга счетоводна къща, ни беше обърнато внимение, че може да ползваме специална банкова сметка по която сме длъжни да декларираме оборотите, но не дължим данъци.

Изглежда има светлина в края на тунела, щом вече две страни сочат тази посока.

Благодаря delphine!

Здравейте,
според мене има противоречие между вашата бизнес идея и реализирането и по предложения от счетоводителя Ви начин. Вие всъщност нямате никакъв ангажимент да наемате специалисти и да им заплащате проведените консултации . За това следва да имате договори с тях и всъщност консултациите да извършва фирмата Ви като дейност, но вече чрез специалистите, които ще сте ангажирали.
Според мене проучете опита на куриерските фирми, които работят с фирми в различни офиси. Тези фирми събират плащания за куриерска услуга като оборотите не са техни, а на куриерската фирма, а за тях е договорената комисионна. Дори фактурите, които издават са на основната куриерска фирма, а касовият фискален бон е на фирмата - представител. Това го давам съвсем схематично като идея, която е сякаш по-близо до същността на това, което искате да правите.
Ясно е, че при Вас плащанията ще стават по банков път, но бихте могли да фиксирате условията в договорите със специалистите относно начина на плащане и точно да определите своето място в този процес.
Здравейте,

Имаме следния казус. В процес на запускане сме на сайта за електронни консултации при които клиенти ще получават платени консултации от специалисти онлайн през съответно “ушита” платформа за техните нужди. Нашата цел е специалистите да получават пълната сума за всяка консултация, докато ние прибираме пари само за хостинг.

Проблема който имаме е, че не можем да приемаме картови плащания директно по сметките на нашите специалисти. Вместо това парите ще идват в наша сметка, след което на месечна база ние ще прехвърляме парите по сметките на специалистите. Това е така защото законите изискват обследване на всеки получател на картови плащания и не можем да изискваме това от всеки специалист - регистрация по ДДС, проверки относно състояние от наш разплащателен партньор, сключване на договор със същия, допълнителни такси и т.н.

Според нашия счетоводител, в такъв случай следва сайта да се третитора като електронен магазин. Иначе казано - ние издаваме фактури на клиентите на сайта за всяка извършена консултация, след което изпращаме протокол за фактура преди изплащане на натрупаните суми към всеки специалист.

Всичко изглежда логично, но имаме няколко проблема с този подход:
- Очакван огромен обем от документо оборот. Дай боже нещата да тръгнат, това означава обработка на хиляди фактури месечно.

- Някои от специалистите са лекари и ЗДДС премахава ДДС по отношение на медицинските услуги. В същото време ние няма как да не сме регистрирани по ЗДДС. Иначе казано ние трябва да увеличим цената на услугата с 20%, заради това че не можем да вземем обратно ЗДДС от фактурата която ще ни издаде лекаря.

- Не всеки специалист е регистиран по ЗДДС, т.е ще трябва различно третиране на специалистите на документна основа.

Възможен ли е друг подход?

Например да се изисква фактуриране от самите специалисти, при което ние задържаме сумите в специална транзитна сметка за времето на месеца. Съответно ние да изискваме плащане от специалистите само за хостинг услугите?