Всъщност забелязах в последствие, че в най-горната част на това Приложение 10 има една таблица със заглавие „Информация за данъчните облекчения, които са ползвани в пълен размер при работодателя“. Явно това е въпросното място, тъй като там може да се постави отметка за всяко отделно облекчение, че е ползвано в пълен размер при работодателя.

След като пробвах да поставя отметката, установих, че в част IX полето в колона 5 автоматично става сиво и недостъпно, така че да не може да се попълни. Остават явно колоните 3 и 4, където би трябвало да се попълни сумата 6000/12000/18000лв (и тя се появява там автоматично, ако се заредят данните подадени към НАП).

Предполагам, че това решава проблема ми, но ако изпускам нещо – кажете. Ако пък всичко е така, както съм описал, ще се радвам някой поне да потвърди с едно „Да“. :)
Здравейте!

И тази година попълних и подадох декларацията за данъчно облекчение за деца при работодателя си. Но за пръв път може да трябва да подам и (информативна) данъчна декларация и ще се радвам на малко помощ. Имам достъп с ПИК и смятам да го направя изцяло през уеб сайта. Изчетох където каквото намерих, но все още не мога да си отговоря на нещо.

Извън работата на трудов договор, нямам други облагаеми доходи за деклариране. В данъчната декларация в портала на НАП имам, обаче, автоматично попълнени наложени платежи (Еконт, Спиди) изцяло за неща втора употреба, които знам, че не се облагат с данък и може дори да не се декларират. По-важното е, че от тази година имам притежавани дялове от европейски ЕТФи (само притежание, без продажби), – те също не се облагат с данък, а дори да се облагаха, нямам продажби, но все пак е добре да бъдат обявени в данъчната декларация.

И тъй като искам да бъда изряден, въпросът ми е: след като няма от какво да си приспадна данък в данъчната декларация, а ползвам данъчното облекчение за деца изцяло през работодател, какво трябва да попълня в приложение 10?

В указанията виждам следното:

Цитат
Когато конкретно данъчно облекчение е ползвано в пълен размер при работодателя по основното трудово правоотношение, това обстоятелство се отбелязва на предвиденото за целта място и не се попълва съответната част от приложението (Част І, Част ІІ, Част ІІІ, Част ІV, Част VІ или Част VІІ, в зависимост от вида на облекчението, което е ползвано в пълен размер при работодателя). В тези случаи се попълва само в Част ІX от приложението.

Но в Част VI не виждам никъде това „предвидено за целта място“. Пропускам ли нещо?

Също така, в случай, че го намеря, какво се очаква да попълня в трите колони в Част IX на ред 7?

Надявам се някой да може да ми помогне.
Благодаря предварително!
Здравейте!

Наредба Н-18 дава възможност да се избегне наличието на ФУ, ако фирмата извършва продажби само по Интернет и отговаря на някои условия. В такъв случай задължение на фирмата е да изпраща стандартизиран одиторски файл към НАП всеки месец. Този файл трябва да бъде във формат XML и да включва данните, описани в Приложение № 38 към чл. 52т, ал. 2, намиращо се в самия край на наредбата (в текущия ѝ вариант).

За съжаление, обаче, таблицата в приложението е крайно недостатъчна за създаване на въпросния файл. Тъй като този файл очевидно е предназначен за машинна обработка, форматът трябва да бъде спазен точно. За целта трябва някъде да е достъпна „схемата“ на файла, във формат XSD, или поне примерен файл XML.

На „среща на работна група“ в НАП на 10 март 2020 г. беше обещано схемата да бъде предоставена – това може да се види във видеото тук.

Въпросът ми е – достъпна ли е тази схема вече някъде, и ако да – къде мога да я намеря?
Здравейте!

Имам въпрос относно стандартизирания одиторски файл. Схемата на XML изглежда малко неясна в частта със списъка от стоки/услути – не става ясно дали трябва всички стоки/услуги да бъдат под някакъв елемент, или просто изсипани в главния. Може ли някъде да се намери примерен файл, който да покаже по-ясно как трябва да изглежда структурата, както и форматирането на някои елементи?