Ами може да се регламентира с една обща заповед .
Цената на придобиване включва всичко платено като данъци и такси за имота, тези посочени горе на нотариалният акт, платено на консултанска фирма за намирането на имота, както и адвокатски хонорар или платена сума към нотариус. Цената , която ви струва имота.
Да , сделката е с ддс, защото мястото на доставка е в БГ.
Разбира се , в тези случаи може да се направи разписка между двамата ако в самото счетоводство желаят по този начин да бъде отчетено плащането на фактурата в брой.Дори може да се запише и основанието за прехвърлянето на тези суми.Основен принцип - съдържанието пред формата .Също така , когато това се ползва само за тези цели и не е постояна практика за други цели е ок.
Не, след като няма какво да се декларира в нея.
Ако са дадени пари от фирмата на подотчетно лице а ПКО и РКО.
Ако е между две лица които и двете са подотчетни лица тогава може да се ползва разписка и съответно при водене на аналичитност по тази сметка едното лице прехвърля на другото от своите средства дадени му като такива.
Разбира се, че се прилага закона независимо дали е физическо или юридическо лице.
Да, ако отговаря на категорията за лек автомобил нямате право да ползвате ддс-то и за това си го самоначислявате и го внасяте в бюджета.
Да, с протокол съответно ако е лек автомобил нямате право на ддс и в покупки начислявате 205/401/2 данъчна основа и без право на ДК, а в продажби 205/4532 -  ддс-то за да се внесе.
Не, ще е необходимо фактура иначе давате сумата в увеличение на ФР, разход без документ.
Може да видите на бележката кой е издал и да видите в сайта им да им пишете да Ви пратят фактурата, като им изпратите данните си.
Ами това са част от условията, щом е посочено това да сте студент и да не сте осигурена, значи на тези критерии трябва да отговаряте. Вие до колкото разбирам на едното не отговаряте.
По първи въпрос можете, тъй като това са различни учреждения и нямат общо в дейността си.
По вторият въпрос според мен е нужно работата по двата договора да е съобразена с междуседмичната почивка, която е определа по КТ.
Предполагам, че въвеждате само положителната стойност на фонда за, който искате да се прехвърли сумата !
Здравейте, според мен има право тъй като той за да бъде на стаж означава, че е обучаващо се лице, съответно никъде не е казано, че стажът следва да е непрекъснат. Обучавайки се лицето е и на стаж по специалността, от това по хубаво.
Уведомление за прекратяване се подава в седем дневен срок , тоест вие сте в дните.
Щом датата на прекратяване е 01.04, това означава , че последен работен ден за вас е бил 31.03.
Така, че новото осигуряване може да бъде започнато на 01.04.
Добре сте го направили , според мен.
Разбира се , че е редно нали те са регистрирани по ддс, това ,че са получили фактура за части от нерегистрирано лице не означава, че трябва да издават фактурата без ддс. Ако купите стоки от нерегистрирано лице, а вашата фирма е регистрирана при продажбата им няма ли да начислите ддс?
За мен така издадената фактура е коректна.
Ако е цялостна система и не може да работи без другите описани от вас части, тогава се завежда като актив за цялата сума на всички компоненти.
Ако сумата е налична счетоводно към 31.03.2024, ДА !
Здравейте, когато имаме дублирана фактура за продажба във вече подаден месец по ддс, можем ли да я осчетоводим сега за м.март като фактура със знак минус или трябва да се издава протокол.
Грешката е при нас и клиента не е запознат с нея?
Благодаря Ви!
Приложението се попълва на основание чл. 123, ал. 10 от ЗДДС. Съгласно тази разпоредба, когато в края на календарно тримесечие общата сума на налични парични средства в касите, размерът на вземанията (включително от предоставени заеми) от собственици физически лица, работници, служители, лица, наети по договор за управление и контрол, и подотчетни лица надхвърля 50 000 лв., регистрираните лица по ЗДДС, които са предприятия по Закона за счетоводството (ЗСч), декларират поотделно за съответното календарно тримесечие с декларацията по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и чл. 201, ал. 1 от ЗКПО, в срок до края на месеца, следващ тримесечието (а за ІІІ тримесечие на 2024 г. – в срок до 14.11.2024 г.), данни от текущата си счетоводна отчетност относно:


Това пише в указанието в Приложение 4 : а за ІІІ тримесечие на 2024 г. – в срок до 14.11.2024 г.

Да не би да сте отбелязали трето тримесечие , вместо първо?