По точно се осчетоводяват и показват само в продажби, Затова е този член 97а, - частична регистрация и се плаща ДДС тук. Ако искахте да са в двата дневника, трябваше да бъдете с доброволна регистрация  по чл.100 и тогава можехте и да приспадате ДДС, Този  чл.97а, е доста набутващ, само плашащ без да имаш право на данъчен кредит.
Трябва да се види какви са ви оборотите, ако са под 100 000 лв най- вероятно това има в предвид. Обаче според мен е по добре да бъдете, защото така си приспадата ДДС по митническа декларация. Все пак внасяте от Китай и минавате митница, вижте начислява ли се ддс, мита и тн.т. Друго, ако се рекламирате във Google, Facebook и др. е наложително да сте по ДДС. Така, че си обсъдете добре с вашата счетовидтелка, да ви обясни защо иска дерегистрация.
Благодаря, аз съм си начислила дивидентите на база протоколи и решение на ОС. Що се отнася до печалбата на фирмата, да ще има такава иначе не бих си позволила да правя тази стъпка. После става доста тегава ситуация.
Да аз съм го сложила в разчетна сметка, но съм чудене дали да се декларира или не като вземане, става въпрос за доста голяма сума, на която данъка е платен. Ако не трябва да се декларира, още по добре.
Здравейте, имам следното питане - Авансово разпределените дивиденти трябва ли да се декларират в приложение 4 от декл. 55. Как ще се процедира в бъдеще, при положение, че годината още не е приключила и се третира като вземания от съучастия.
 Здравейте,
Моля за насока, имам девойка която е назначена на изпитателен трудов договор, днес ми казва,  че от 01,10,2023 започва да уча и не може да идва всеки ден на работа, а в определени дни. Говорила с управителя и той се е съгласил на 3 дни в седмицата по 8 часа. В този случай как е по редно да прекратя трудовия договор със срок на изпитване и да я назнача с нов договор по чл. 114 от КТ за определени дни. Или да я преназнача само  с анекс и пускане на уведомление за промяна на договора.
Здравейте, получили сме фактури за командировка - хотелска услуга и рента кар в ЕС. Фактурите са с начисленото ДДС. Трябва ли да съставям протокол по чл.117  и за двете фактури. Имам колебания, защото става въпрос за хотел. услуга, т.е имота  е на тяхна територия и наем кола. която също се предвижва на тяхна територия. Става въпрос за Франция
Здравейте, моля за мнения за счетоводна програма Пасосс като функционални възможности, импортиране на фактури, банкови извлечения, лекота на работа, аналитичност и справки. Така също ме интересува и мнение за ТРЗ програмата им!
Спиране или прекратяване на дейността. Това са две отделни неща. Ако стопирате дейноста това означава, че замразявате фирмата. Т.е не извършва дейност. Имам такава фирма, цяла година пускам 0 ДДС декларация и едни осигуровки като СОЛ.Накрая на годината обявявам  в Статистика, че е фирма без дейност, вече може и да  не се обявява в ТР и до там.Другото за което пишете и което излиза от чата си е направо за ликвидация на фирмата и процедурите са други. Едни от процедурите сте ги описали по долу. По отношение на това дали искате да видите дали всичко е подавано. Ами управителя да си извади един ел. подпис на физ. лице да си го активира в НАП, да прикрепи към него профила на фирмата и ще вижда всичко като майска роза!
Здравейте, моля за мнение за счетоводна програма WorkFlow. Интересува ме подходяща ли е за отрасъл туризъм . Може ли автоматично да се осчетоводяват фактурите. Допуска ли импорт на банкови извлечения, фактури и др. Моля за насоки по отношение на ТРЗ програмата . Има ли  водене на каса?
С потвърждението на самолетните билети по резервации. Вадят се  от вашия профил. И на база на тях си правите протокол и си го отчитате като разход. Съхранявате си бордни карти, всичко и си ги прикрепяте към протокола.
Това за фирмите не го ли премахнаха. И аз търся и прерових всичко в НАП, не намерих за декл. по чл.92 да има отстъпка. Има за физическите лица - 5% до 31.03.2023
За сега ще продължава да работи. Да знам, че трябва да се впише в ТР. Притеснителното именно да не и спрат майчинството!
Здравейте,
Искам да попитам СОЛ в ЕООД, което се осигурява и за майчинство  на високия процент е бременна и почна да предоставя болнични.
Как може да се процедира от тук нататък- иска да и се спре дейността като СОЛ, и да назначи управител на 2 часа, тъй-като лицето работи на трудов договор на друго място.
Възможно ли е да и спра дейността и ДУК на 2 часа да се осигурява на някаква символична сума, той нали не е на нормирано работно време!
То е важно да си изясните това лице как се третира. Ако лицето работи в друга държава по-малко от 6 месеца, то тогава се облага там където живее и са неговите жизнени функции и регистрация т.е в България. Ако работи над 6 месеца в друга държава, тогава може да се третира  като местно лице за данъчни цели в  съответната страна. Първо от това трябва да започнете. За доходи от чужбина, от държава, с която имаме сключена спогодба за СИДДО, може да ползвате методите за избягване на двойното данъчно облагане. Съгласно ЗДДФЛ всички местни физически лица са носители на задължението за данъци за придобити доходи от източници в Република България и в чужбина са:
 • Лицата, които имат постоянен адрес в България
 • Лицата, които пребивават на територията на България повече от 183 дни през всеки 12-месечен период,
 • Лицата, които са изпратени в чужбина от българската държава, от нейни органи и/или организации, от български предприятия, и членовете на техните семейства, или
 • Лицата, чийто център на жизнени интереси се намира в България.Ако лицето е с жизнени интереси в България, има регистрация и се третира като местно лице е редно да се облага в България.В случай, че въпросното лице не отговаря на определението за местно физическо лице, а се явява такова на друга държава, то не се облага в България!
При ел. търговия фактурата се издава в деня на плащане или един ден по-рано. Стандартно е до 5 дни от плащане, но във вашия случай когато клиента си получи стоката, плаща и получава товарителница с фактурата. Ако не сте се разбрали допълнително с куриерските фирми, вие си издавате фактура на клиента за стоката, а куриерската фирма си издава за куриерската услугата. Така клиента получава две фактури в деня на плащане. И декларирате продажбите  в месеца в който са станали. Ако сте се разбрали плащанията да минават през куриерските фирми с ППП и накрая  те превеждат сумите към вас, тогава трябва да говорите с тях как декларират продажбите. Водещото в случая, особено когато става въпрос за стока е кога тя е освободена от куриерската фирма и преминава в ръцете на клиента. А това е в деня на получаване и плащане от страна на клиента. Тъй- като обикновено куриерите държат дадена стока не повече от 3 дни, то вие  преценявате горе долу кога ще я вземе клиента. Подготвяте стоката с фактурата в деня на изпращане. А кога клиента ще ви я плати, това вече когато си я получи от куриера.

Здравейте
Трябва да  се назначи лице,  което работи на основен трудов договор при друг работодател на 6 часа. Във втората фирма лицето ще бъде на 4 часа. Трябва ли да се назначи на два договора- единия да бъде втори основен договор за два часа и така лицето прави 8 работни часа , а останалите два часа на допълнителен договор. Или да се назначи лицето направо на втори допълнителен договор на 4 часа?
Ще ви го връчат, спокойно, НАП няма да пропуснат!
Срокът за давността  е 2 години за данъчни, митнически и някои други нарушения. 2 години за не подадено ГФО.  За всички останали срокът е 1 година от извършването на нарушението.