Моя грешка... Дружеството платец на дохода удържа ДОД 120лв. и му изплаща нето 1080лв. Подава Д6 с код 12 и данъка 120лв. А СОЛ си подава Д1 ежемесечно посочвайки облагаемия доход и данъка, и годишна Д6 с код 13 :) Правилно ли разсъждавам? А как отчитате това възнаграждение по сметка 604 или 602(като гражданските договори)?
В последствие му се издава СИС и той си попълва декларация по чл. 50, при която ще излязат надвнесен ДОД, с който можеше ли да се покриват дължими осигуровки или трябва единствено по реда на ДОПК да се изискват?
Здравейте,
Възникват ми следните въпросчета:
СОЛ внася осигуровките си по ЕГН, получава доход за работа с личен труд 1200. От тук технологията каква поредност има?
Дружеството, платец на дохода удържа ли 120лв ДОД, които следва месечно да превежда на бюджета?
СОЛ си подава Д1, в която посочва облагаемия доход 1200лв. и Д6 ежемесечно, в която посочва удържания и преведен ДОД?
В края на годината подавайки декларация по чл. 50 ще се окаже, че е надвнесъл ДОД  нали така?
Мерси за отговора! Стана ми ясно вече :)

Поздрави!
Моля някои за отговор на горния ми пост :)
Здравейте,
Тъй като искам да разнищя нещата до край, имам следните въпросчета:
1. АКо има обжалване на ТЕЛК-а, след датата на новото решение броя един месец, в рамките на който следва да го подам с всичките УП-та и трудовата книжка, или си остава датата на издаване на ТЕЛК?
2. всичко е ок, отпускат и пенсия за инвалидност на база ТЕЛК-а, след 2-3 месеца се пенсионира за достигната възраст и стаж, пак подавам същите документи и приключената книжка, ако я освобождаваме, обратното прочетох е невъзможно (първо за социална пенсия и после за инвалидност), правилно ли е?
3. Ако подадем УП-тата и мисля в УП 2 пишеше, че осигурителя заявява дали е внесъл или не осигуровките на лицето, ако не са внесени и той декларира това, проблем ли е, дали ще й отпуснат пенсията изобщо? И с тия промени с общата сметка в НАП, как ще й плати точно нейните......греда...
Благодаря предварително на знаещите!
е то мн кофти в тоя вариант, защото той неможе да сключи ДУК че да му призная тези разходи... все пак са регистрирани тия дружества по друг закон..... Трудов неможе да си сключи защото ще плаща два пъти осигуровки, а ако му изплащам пари за работа с личен труд няма ли да стане........ все трябва да има начин да минат тия разходи.... дайте идеи моля... хората ламбота минаха като товарни коли 1+1 ние за едни парцалки неможем се разберем.......
Здравейте,
Възникна ми следния казус. Прочетох Наредбата за униформеното и работно облекло но не съм сигурен в тълкуванията си...
Работодател иска да предостави пари за закупуването на дрехи за своите служители. Чувам че доста фирми предоставят такава възможност на своите служители, които си купуват представителни дрешки и си взимат фактурка от магазина на името на фирмата. Съответно според наредбата, работодателят издава заповед кои длъжности какви пари за дрехи ще ползват. И моят въпрос, не видях никъде да е упомената сума (таван), което ме навежда на мисълта, че ако той определи със заповед 500-1000лв. няма да е проблем, стига да ги има и дължи 10% Представителни разходи, така ли е? ОСвен това, лицето е СОЛ, адвокат и ако не спазва дрескод, няма да го пуснат в съда на дело, та може ли и той да си купи дрешките дето ги изискват с фактура на фирмата и да си палти 10-те процента данък??? В Наредбата пише че се отчитали като МЗ до момента на предаването им и после извънсчетоводно се отчитат (задбалансово примерно може да си запише човек на кой какво е дал, та даже и инвентарни номера да им дадем на етикетите ще ги напишем :)))
Мерси за отговорите и ако имате опит моля споделете го.
Здравейте,
Фирмата е ООД, единият съдружник е СОЛ, другият до колкото знам не се осигурява никъде... НО възникна въпросът, че е свършил нещо за дружеството и сега СОЛ-а иска да му плати някой лев (около 1000лв.). Как го оформяте това? Ако не се осигурява никъде следва да ми даде такава декларация, а после? Граждански договор ли да се оформи, какви са вариантите? Само да добавя, мисля, че е регистриран като свободна професия, така че според вас кое е по-удачно, да ми издаде една фактура за сумата и после сам да си подава годишната декларация и да си плаща осигуровките, или граждански договор? МОля за мнения как го правите това с доходите за предоставен личен труд от втория съдружник....
Освен това гледам и чл.3, ал. 2 от ЗДДС: "Независима икономическа дейност е и всяка дейност, осъществявана редовно или по занятие срещу възнаграждение, включително експлоатацията на материално и нематериално имущество с цел получаване на редовен доход от него." цитиран по ей тва дело http://www.admcourt-varna.com/site/files/Postanoveni-zakonni-aktove/2011/06-2011/0061d811/82550211.htm, където НАП се говори за: органът по приходите е приел, че  услугата по договора за поръчка е еднократно извършена доставка  и по смисъла на чл.3, ал.2 от ЗДДС  не може да се квалифицира като независима икономическа дейност, осъществявана редовно и по занятие." Е при мен и на два пъти да продадем акциите,  не "осъществяваме редовно и по занятие тази дейност". Правилно ли разсъждавам?
Мерси за отговора, обаче аз продължавам да съм притеснен... Това с 50-то процента е факт, продаваме акции за 90 хилядарки, с което те минават сигурно над 90% от приходите не само за последните 12 ми от създаването на дружеството :)))) и сега какво да си сменям КИД-а ли?!?!? Луда работа, а и даже за физическите лица ако си продадат един апартамент през годината не се регистрират по ДДС, а чак ако са два, три и т.н. Т.е. следва сякаш да гледаме дали е инцидентна сделка, а не практика, а от там и основна дейност..... МОля за мнения...
Здравейте,
Прочетох чл. 46 и чл.96 от ЗДДС, и се питам следното:
Продаваме акции, които сме закупили наскоро, това не ни е основната дейност и съгласно чл. 96, ал. (3) "В облагаемия оборот не се включват доставките по ал. 2, т. 2 и 3, когато не са свързани с основната дейност на лицето, доставките на дълготрайни материални или нематериални активи, използвани в дейността на лицето, както и доставките за които данъкът е изискуем от получателя по чл. 82, ал. 2 и 3."
Обаче, при положение, че ще се прави още една такава сделка в близко бъдеще за суми по-високи от 50 000лв. данъчните могат ли да се запънат за... Основната ни дейност....? В дружеството има едно заето лице, счетоводител, в годишната декларация и отчета към статистиката се вписва кода за счетоводните услуги, и тези сделки са инцидентни, а не основната ни дейност, поради която е създадено дружеството. Освен това нямаме и лиценз да извършваме такива сделки, т.е. не сме търговци с финансови инструменти :) следователно нямам основание да се притеснявам, че от НАП ще се запънат и ще искат да се регистрираме? Правилно ли разсъждавам? Благодаря предварително!
Мерсии :) правя и едно УП3 със дата ДО 17 включително (18 е дататана ТЕЛКА), давам й едно УП1 заедно с УП2 и я пращам си ходи :) Оу и една служебна белжка по чл.45 мисля беше, че вероятно ще й се покаже вратата и следва женицата сама да си възстанови ДОД до момента.
Мерси за коректните отговори! Казвам коректни защото по други форуми..... ни тон ни чудо, явно от Е-тата в храната са такива нервни хората :)))
Е то в УП3 пак същите дати ще запиша... от датата на постъпване до 17 (телка е на 18)... два документа с една и съща информация...стажа същия... или аз греша?
УП-3 до датата на придобиване на правото на пенсия по болест (решението на ТЕЛК)



Това как следва да се запише в УП2? Ако датата на Телка е 18, аз в УП записвам 17, тъй като това е последния ден в осигуряване нали така? А ако ползвам калкулатора на К&К за трудов стаж там въвеждам 18 тъй като той смята от деня,в който вече не е на работа, в моя пример 18, нали правилно се ориентирам?
Мерси много за отговорите! Вярно, че осигурителна книжка имат горе изброените...моя грешка. А защо да издавам УП3, при положение, че тя е била при нас на 8 часа, мисля само УП2 да издам?
И да, Трудовата няма да я приключвам. ДАл съм й УП1 ще й дам УП2 и да ходи да си се оправя :)))

Поздрави и мерси още веднъж!
Мерси :) Обаче аз продължавам с въпросчетата и разсъжденията, тъй като не съм пенсионирал никого до момента :) Та в тази връзка, УП1 си го попълва лицето, а там пише и Осигурителна книжка? Сега за нея следва ли работодателя да я заверява с НОИ, аз даже не знам дали лицето има такова нещо, при положение че не ми е представило такава...
Благодаря Ви много!
А в цифров пример как следва да направя това с тия месечни 660лв по ЗДДФЛ?
Ако брутната заплата е 1000лв., осигуровките за нейна сметка са 30 здравни и 70социални (примерно:)
то схемата придобива следния (по мои разбирания) вид:
1000-100=900 (това е облагаемия доход) от тук:
900-660=240, които облагам с 10% или ДОД става 24лв.? И по този начин й се завишава чистата сума за получаване, т.е. работодателя й плаща повече пари, а ДОД към държавата намалява и то съ същата сума?
Правилно ли мисля? Благодаря още веднъж!
По същия повод имам следния въпрос. Служителка й остават два месеца до пенсия (достигнала е определената възраст и има стаж), но сега дава решение на ТЕЛК 64%. Иска да подаде документи в НОИ, за целта и изготвям УП 2 от датата на постъпване до датата на ТЕЛК. Т.е. ако ТЕЛК е на 14 примерно, аз издавам УП 2 до 13 включително? Нали така? Освен това не й приключвам книжката, щото ще работи после още 2 месеца при нас, но за тия месеци и следващите (ако я задържим на работа) й приспадам 660 лева месечно и останалото последи на облагане по общия ред? Т.е. ако бруто взима 1000лв.-660=340лв. които облагам с ДОД и само ЗО, без СО тъй като вече е пенсионер макар и по болест? А УП 3 следва ли да издам при положение, че е на 8 часа работен ден и осигурителния е равен на трудовия стаж? Считам че не е необходимо?! А за УП1 тя ли следа да си го направи или аз? Нали в него се вписват тия 3 години преди 97г. или греша? Изобщо моля за помощ знаещите, които са имали такъв или подобен момент в практиката си. Благодаря предварително!