Чл. 44. ЗМДТ
(6) Не се облагат с данък имуществата, придобити по дарение между роднини по права линия и между съпрузи.

Няма деклариране, няма и облагане.

Благодаря много за бързия отговор!
Здравейте.

Да попитам преди да объркам нещо :)

Искам да преведа като частно лице пари на баща ми по банка (за да си ги има за разходи).

Става въпрос за 20 000 лв, които са ми от дивидент на мен от фирма с платени всички данъци.

Аз като основание мисля да ги пиша дарение.

Та въпросите са ми:

 - дължи ли данък дарение баща ми?
 - трябва ли да се декларира това някъде от него или от мен?

 Благодаря предварително
Месри за бързите отговори!

Да де, ама сега говорих с още 2 счетоводителки и то едната е само ТРЗ и казаха, че ДОО не се плаща, та той си е пенсионер и пенсията му е тавана и няма смисъл да се плащат реално ДОО! - Това е така, защото бил на договор за управление и реално се водил че не работи и не полага труд (нещо такова май беше :) )

И аз гледах някъде в интернет, че като не е съдружник не важи тази точка да си избира дали да плаща ДОО или не, но сега колкото повече мнения имам, толкова по-объркан ставам! За щото ми казаха, че и за другите служители на фирмата, които са пенсионери може да не се плаща ДОО ако те били съгласни!

Май ще трябва да питам официално НАП с писмо, за да съм сигурен все пак!

Здравейте,

имам пиане. понеже се карам със счетоводителката ни и тя твърди че е права, но като не го плаща тя а  идва джоба на фирмата и е лесно!

Та управителя на фирмата, който не е съдружник е пенсионер. Заплата му е 1220 лева при МОД 930 за фирмата, има и 387.96 лв Доплащане за стаж.

Значи тя внася:
1.   Основна заплата      1220.00   лева
2.   Доплащане за стаж      387.96   лева
3.   Брутна сума (р.1 + р.2)      1607.96   лева
4.   Осигурителен доход      1607.96   лева
 
   Удръжки върху осигурителния доход (р.4):
5.   Фондовете за ДОО, включващи:
фонд "Пенсии": 8.34%, фонд "ОЗМ": 1.4%, фонд "Безработица": 0.4%   10.14 %   163.05   лева
6.   фонд "ДЗПО" в УПФ   0.00 %   0.00   лева
7.   фонд "Здравно осигуряване"   3.20 %   51.45   лева
8.   Общо осигурителни вноски (р.5 + р.6 + р.7)   13.34 %   214.50   лева
9.   Данъчна основа за облагане с ДДФЛ (р.3 - р.8)      1393.46   лева
10.   ДДФЛ (р.9 * 10.00%)   10.00 %   139.35   лева
 
11.   Общо удръжки от служителя (р.8 + р.10)      353.85   лева
 
12.   Чиста сума за получаване (р.3 - р.8 - р.10)      1254.11   лева
 
   Вноски от работодателя:
13.   Фондовете за ДОО, включващи:
фонд "Пенсии": 10.46%, фонд "ОЗМ": 2.1%, фонд "Безработица": 0.6%   13.16 %   211.61   лева
14.   фонд "ДЗПО" в УПФ   0.00 %   0.00   лева
15.   фонд "ДЗПО" в ППФ   0.00 %   0.00   лева
16.   фонд "ГВРС"   0.00 %   0.00   лева
17.   фонд "ТЗПБ"   0.40 %   6.43   лева
18.   фонд "Здравно осигуряване"   4.80 %   77.18   лева
19.   Общо осигурителни вноски от работодателя
(р.13 + р.14 + р.15 + р.16 + р.17 + р.18)   18.36 %   295.22   лева
20.   Общо разходи за работодателя (р.3 + р.19)      1903.18   лева
 
21.   Общо вноски от служител и работодател (р.8 + р.10 + р.19)      649.07   лева


Като се консултирах с друга счеоводителка тя ми каза че за пенсионер се внасят само Здравните (и за работодател и ра заботника) и ДОД

Това така ли е?

Защото това са по 380 лева на месец плащани според мен излишни пари, които на година са доста голяма сума поне за мен!


Моля за помощ дали съм прав и трабва да се плащат само здравните и ДОД на управителя или да се извинявам да счетоводителката ми :)
Здравейте,
Шефа ми направи фирма, която се занимава с публикации и новини и има новинарски сайт. Досега нямаше разходи за гориво, понеже се работеше само в офис, но вече искат да вземат кола и да имат репортери. Та питането ми е:

1. на лек автомобил мога ли да му ползвам горивото като разход, съответно и ДДС-то като кредит ако автомобила се ползва за "репортерски".

2. Кой е по-лесния начин за отчитане: ако лекия автомобил е на фирмата, на репортера или нает?

Или ако не става с лек да им взимаме товарен?


Мерси предварително
Здравейте,

не знам дали изобщо стана ясно от заглавието на имам питане за следното:

Фирма внася дадени стоки от чужбина (предимно от ЕС), стоки, които продава в свои магазини. Тя е по ДДС и съответно като продава после стоката в магазините си начислява и ДДС, което клиента плаща и после фирма го внася.

т.е. фирмата (фирма 1) купува дадена стока от ЕС за 200 лева без ДДС, тя я пуска за продажба в магазините си за 300 лева (но вече в цената има ДДС) и като я продаде се получава следното 300 лв - 50 лв (ДДС 20%) = 250 лв - 200 лв доставна цена = 50 лева печалба и от тях - 5лв (корпоративен данък = 45 лева чиста печалба. Изцяло се абстрахираме от разходи за персонал, наем на магазини и др.


Та идеята ми е да се включи още една фирма (фирма 2) по средата между фирмата реален доставчик на стоката и крайния клиент и тя да не е регистрирана по ДДС. и да се получи следното: фирма 1 я внася на цена от 200 лева без ДДС, продава я на фирма 2 за 252 лева с ДДС. Фирма 2 продава на краен клиент за 300 лева - 252 лева = 48 лева печалба - 4.80 лв(корпоративен данък) = 43.2 лв печалба на фирма

и фирма 1 има печалба от 9 лева (252 ле с ДДС - 42 ДДС = 210 лв - 200 лв ( доставна цена) = 10 лв - 1 лев корпоративен данък)

и така излиза обща печалба от 52.2 лева, а при първия вариант печалбата е 45 лева. Ако се използва втория начин се печели с 16 % повече.


Питането ми е:

1. Дали този начин на действие е разрешен от закона?

2. Дали може фирмата вносител (фирма 1) да достави стоката в магазините на фирмата, нерегистрирана по ДДС (фирма 2) и плащането от страна на фирма 2 към фирма 1 да се извършва чак след като стоката е продадена на краен клиент?

3. Дали може фирма 2 да ползва в своите магазини служители (продавач-консултанти) на фирма? - като това е от гледна точна на намаляване на бумащината, защото след 2,3 месеца и фирма 2 ще достигне оборот от над 50 000 лева и ще трябва да се регистрира по ДДС и тогава на нейно място да се вкара примерно фирма 3, която да изпълнява същата функция да продава стоки без ДДС.?

4. Дали има изобщо някакъв друг още по-улеснен вариант на тази схема? примерно фирма 1 да има магазина, да внася стоките, да има служителите, а самата продажба да се извършва чрез фирма 2 и затова тя да си задържа % от печалбата, и така да е по-лесна цялата тази процедура?

5. Ще проблем ли ако фирмите са свързани помежду си?


Благодаря за отделеното внимание. Идеята не е да се нарушават някакви закони и да се правят данъчни измами, а по законен начин да се увеличи печалбата на фирма или да се намали крайната цена за потребителя!!!