Така излиза, че заради два подписа трябва да се наливат пари за осигуровки, че и върху МОД... А ако подам окд 5 от 01.07 ,да мине като СОЛ и от 01.08 да подам отново за прекъсване на осигуряването? В такъв случай в търговския регистър трябва ли да се подава нещо?
Да,но има въпрос "защо след като фирмата няма дейност трябва да внасям осигуровки?"
Здравейте,моля за помощ относно прекратяване на осигуряване на управител по ДУК. Казуса е следния: дружество ООД прекратява дейност от 01.07.2017.Има управител  по ДУК, който е и съдружник. Искаме да спрем осигуряването по ДУК, но лицето ще продължи да се води  управител (в търговски регистър си е вписано като такъв). Ще има да се подават нулеви декларации по ДДС....ГДД в края на годината също ще трябва да се подава, което налага наличието на управител. Лицето ще бъде назначен на трудов договор в друга фирма и на друга длъжност. Ще има решение на ОС , където ще се реши , че лицето вече няма да получава възнаграждение по ДУК, поради спиране на дейността на дружеството. Смятам да публикуваме в ТР и анекс към Договора за управление, където да е упоменато това. Но на колкото и места да звънях и да говорих навсякъде ми казват, че след като продължава да се води управител трябва да продължаваме на му внасяме осигуровки, независимо че вече няма да получава възнаграждение за това. Но дружеството все пак трябва да има управител за подаването на декларациите,независимо че не осъществява стопанска дейност,нали? А естествено осигуровки никой не иска да внася на фирма без дейност! Моля за съвет как да процедирам.
Здравейте,в м.02 съм подала на един служител грешен код в кл.15,1.Всичко останало като суми е вярно.С корекция ли трябва да се коригира или със заличаване на декл.1 и подаване на нова.Притеснявам се да не ми дублира сумите на осигуровките ако подам корекция с верния код в кл.15,1.От телефона за информация на НАП ми отговориха да си подам корекцията заедно със сумите,но все пак се притеснявам да не стане дублиране.Досега когато съм пускала корекция винаги съм имала промени в сумите....за първи път ще пускам корекция само заради код.
Няма да има друг управител.Дружеството е взело решение с протокол той да е управител.Разлика за осигуровки по ДУК и ТД няма да има, но не знам от кой момент възниква задължението да се осигурява в новото дружество?
Здравейте,моля за мнение по следния въпрос: съдружник в ООД се осигурява по ДУК .Фирмата ще се продава и въпросното лице влиза в съдружие с нова фирма,където също е управител.В момента новата фирма се регистрира,но той вече се подписва като управител по оформянето на документацията.Въпроса ми е: мога ли във втората фирма да го назнача на ТД като управител? Кога трябва да се случи това, защото новата фирма все още няма ЕИК?Докато не завърши продажбата на старата фирма през двете фирми ли трябва да се осигурява като управител?
Благодаря на всички за мненията.Явно съм била в грешка.Смятам да сменя процента от тази година.За миналите две години засега нищо няма да правя.Дано да нямам проблем с ТРЗ програмата ми :blush:
Звънях на горещия телефон на НАП, но операторката само си знаеше ТЗПБ според основната икономическа дейност,НО коя дейност???За целите на МОД или статистиката...........н е и беше много ясно май, че са различни.Звънях на НОИ,но ми казаха за осигуровките да се обръщам към НАП.Та имам само това писмо....две години съм подавала декларации с процента за целите на МОД. Сега се чудя какво да правя. Ако го сменя ръчно остава въпроса дали няма да ми сложи и праговете според ТЗПБ и изобщо как ще мине декл.1? А не мога да намеря друг официален документ как се смята вноската за ТЗПБ, при повече от една икономическа дейност.
Много благодаря за отговорите.Значи за моя радост се оказва,че не съм в грешка!
Да,аз също смятах че е така ,но ми попадна писмо от НАП- № 2-1494 от 09.10.2012 г. - ОТНОСНО: Определяне на основната икономическа дейност за целите на минималните „осигурителни прагове” и вноската за фонд “Трудова злополука и професионална болест” (ТЗПБ), където се казва, че ТЗПБ невинаги съвпада с основната икономическа дейност, определена за целите на МОД.
Здравейте,става въпрос за фирма с две икономически дейности-търговия и пакетиране на стока. Повечето заети по трудов договор са в пакетажа и оттам е определен МОД за работниците във фирмата (код 82,92).За статистиката кода обаче кода е 46,38 (търговия).Оттам се основните приходи.Досега съм слагала код 0,5%, а явно е трябвало да бъде 0,7%. Мога ли от тази година да сложа процент 0,7% вноска ТЗПБ и МОД при код 82? Направо се паникьосах. Не знаех,че се определят по различен начин :( .
Да,за работните дни е ясно.Ще ги сметна според броя им в месеца.Много благодаря за оказаната помощ!Златни сте! :)
Т.е. брутно възнаграждение 473,80лв,а осигуровки върху 508лв ?Брутното възнаграждение през 2014 е формирано от 460 осн.заплата + % ТПО.
Здравейте,моля за помощ при изчисляване на платения полагаем отпуск на работничка,която иска да излезе в такъв след две години майчинство без прекъсване.Последното брутно възнаграждение с отработени повече от 10 дни е в м.09.2014г ( 473,80лв).Основната и заплата е 460лв. Сменихме си софтуера и ще трябва да въвеждам сумите ръчно.Актуализация на заплатата няма да има,защото лицето няма да се връща на работа.Има да ползва 43 дни отпуск.Коя сума трябва да взема за база при изчисляването?Осигуровките ще са на 508лв (това е новия МОД за длъжността),но каква ще е сумата за получаване?
А в кл.34 на декл.1 коя е сумата,която ви излиза?
Здравейте, може ли за мнение правилно ли подавам  декл, 1 и 6 с данъчните облекчения за деца. ТРЗ  програмата ми не ги отразява и се налага ръчно да въвеждам.
Заплатите за декември ги подавам в януари. Декл.1 подавам без включеното дан.облекчение, т.е. в кл.31А си включвам целия данък (примерно 100лв),а в декл.6, която ще подам  в м.02 ще декларирам 80лв?Миналата година така съм ги подала,но тази година реших да звънна на оператор в НАП и да попитам за по-сигурно.От там ми казаха,че данъчното облекчение трябва да е отразено в декл.1? Т.е. в кл.31А трябва да посоча 80лв, толкова трябва и да е сумата и в декл.6,която ще подам в м.02.Кой е верния начин?Съвсем се обърках и моля за мнение.
Здравейте трябва да издам фактура за продажба на  хранителни стоки на сдружение с нестопанска цел.Никъде не мога да проверя данните обаче.Имам един булстат който не излиза в търговския регистър?Къде мога да проверя данните на сдружението?И има ли нещо специфично при издаването на фактурата за продажба?Ние сме регистрирани по ДДС .Смятам,че при издаването на фактурата ни няма нещо по различно,но от сдружението натъртиха ,че са с нестопанска цел и се притесних да не би аз да пропускам нещо.Благодаря предварително за отговорите по темата.
Много благодаря за бързия отговор :)
Извинявам се, че се включвам в темата, но въпроса ми е подобен и да не пускам нова тема. Въпроса ми е при лице на ТД и СОЛ има ли нещо специфично за работодателя по ТД при подаване на документите за болничните и майчинство ?Т.е. трябва ли работодателя някъде да отбелязва, че лицето внася осигуровки и като СОЛ?
Трябва да имаш осем месеца трудов стаж,за да можеш да ползваш платен отпуск.Стажа може да е от различни работодатели.Ако имаш 20 дни пл.отпуск,се смята : 20/12* броя на месеците.В твоя случай 20/12*7 (ако имаш натрупан 8 месеца трудов стаж).От неплатения отпуск 30 дни в рамките на една година се признават за трудов и осигурителен стаж.