Здравейте,
съпругата ми е на 45г., но реално има трудов стаж само няколко години. Здравните осигуровки се плащат редовно. Освен възрастта за достигане на пенсия какви са минималните изисквания за трудов опит? Ако не достигат години струва ли си да се плащат? Какви са минималните суми за година?
Благодаря предварително.
Защо да ми изплащат обезщетение? Аз решавам да напускам, защото не ми е изгодно да работя на 4 часа. Но, отпуските които не съм ползвал от 2019 и за част от 2020 как ще ми се изплатят? Така също, ако съм на 4 часа, това означава ли, че ако си пусна отпуска за 2 дни ще мога да ползвам 4 дни?
Здравейте.
Фирмата ни издаде заповед за 4 часов работен ден за 1 месец. Имам останал платен годишен отпуск за 2019 около 10 дни и за тази година 20 дни. Ако реша да напусна в месеца на тази заповед отпуските за 2019 и 2020 също ли ще се изплатят на 4 часа?
Благодаря предварително.
Разбирам. Много благодаря! :)
Да така е. Вероятно трябва да се допитам до счетоводител. Имам много въпроси, за които си иска по детайлно обсъждане, а и вероятно не съм представил нещата както трябва..
Ситуацията е следната. В БГ си работя за фирма по стандартен граждански договор. Осигуряват ме на пълната ми заплата. Възнаграждението ми го изплащат на личната ми банкова сметка. До тук всичко е точно.
Въпросите ми относно създаването на фирма е, че ми се отваря възможност да представлявам чужда компания на нашият пазар. Ок, ще се регистрирам като ЕООД, ще си издам набирателна сметка и ще задвижа взаимоотношенията си с въпросната фирма.
По-скоро се интересувам, ако не ми потръгнат нещата и нямам дейност, освен разходите за поддръжка на сметката трябва ли да предвидя и други разходи? Трябва ли допълнително да се осигурявам или да внасям някакви декларации всеки месец? Дори и формално, ако може електронно, за да си ги предвидя.     
Благодаря за информацията!
Всъщност, аз не държа да е ЕООД/ООД или има някакво значение предвид намеренията ми. Ако се реша на варианта с ЕТ променят ли се по някакъв начин нещата с регистрацията и задълженията ми? В такъв случай излиза, че ако отпадне набирателната сметка ще мога да ползвам личната си сметка (btw, в нея си получавам заплатата от фирмата за която работя). Правилно ли съм разбрал?
По отношение на осигуровките, фирмата за която работя ме осигурява.
Здравейте,
частно лице съм и ми се отваря възможност да бъда представител на чужда фирма в България. Ще подам всички необходими документи за регистрация на новата фирма, но все още не съм измислил името. Тъй като дейността ми ще е повече пасивна, т.е. ще се свързват с мен след като има потенциален клиент, ме интересува следното:
При регистрацията на фирмата - Не съм измислил името. Попълва ли се нещо в Декларацията? Може ли на по-късен етап да се отрази? Има ли срокове за издаването на печата?
Разплащанията - разполагам с банкова сметка, но тя ми е личната. Мога ли да я ползвам за фирмата? Ако не, към коя банка бихте ме насочили за да отворя такава при минимални месечни разходи.
Осигуровки - Понеже още не съм решил дали ще е ООД или ЕООД, необходимо ли е да внасям някакви осигуровки за мен при положение, че ще съм едноличен собственик. Има ли други сигурни месечни разходи.
Като представител на чужда фирма - Има ли някакви специални изисквания, които трябва да се спазват съгласно нашето законодателство?

Благодаря предварително!  :good:
Благодаря ви за отговора  :good:
Здравейте,
съпругата ми има 5 годишен трудов стаж. След това 15 години не е работила, само са внясани здравните осигуровки. Полага ли се някакво обезщетение на база друдовият опит или не? Не е регистрирана на трудовата борса.