Нещо не съм на себе си тез дни, та ако вече сте го обсъдили - моля Ви, просто не ме отразявайте.

Фирма без дейност.
1, Подадена декларация в НСИ, че няма дейност.
2, Не подава ГДД,
3, Може ли да подаде отчети в ТР вместо да ги уведомява, че няма дейност? Аз не срещнах текст, който да не го допуска, но може и да не тълкувам правилно прочетеното.
Наистина, ако не е нахално бихте ли споделили за кой програмен продукт говорите.
Собственикът дал и после взел много ме устройва, но какво правим с лихвата близка до пазарната? Или може и без нея?
Ако имате назначени работници по ТД, сключвате договор с лицензирана служба по трудова медицина и те ще Ви обяснят.

Не - няма да имат работници. Ще си работят двамата съдружници :)
Изясних си нещата към РИОСВ и пожарната. Сега ме мъчи ЗБУТ-а и какви са условията към инспекцията по труда :)
Здравейте,
Моля ви извинете ме, че питам тук, но наистина вече не знам от къде да започна. Приятели искат да отворят автоработилница, за което са наели помещение, за което от общината има разрешително точно за автоработилница. Не знам (много ме е срам) от къде да започна с регистрациите и какви са изискванията за тази дейност. От 2 дни ровя в нета, но не се ориентирам... Моля ви, ако тук има някой, който може да ми помогне с насоки да го направи - ще съм МНОГО благодарна!
Предварително благодаря за отзовалите се с отговор!

Фирма за шивашки услуги. Няма разходи защото прави всичко с материали на клиента, а материалите, които закупува са за жълти стотинки. Съответно трупа само печалба. Собственичката ходи с личния си автомобил за някои поръчки. Иска ми се да продаде автомобила на фирмата, за да си ползва разходите за гориво. Фирмата не е регистрирана по ДДС и автомобилът е собственост на ФЛ повече от една година. Не ми се иска да я отдава под наем, защото така или иначе на нея това ще й е доход за облагане.

Моля ви кажете ми това реално може ли да стане или разсъждавам грешно  :blush:
irenabrili, много благодаря за отговора! Дилемата ми дали да започвам нещо извън трудовия ми договор или не е огромна и съм много притеснена! Отговорът ти ми беше много полезен :) !
Моля ви изкажете мнение :) . Сигурна съм, че имате такова :)
В голяма дилема съм. Налага се да започна странична дейност извън тази, която извършвам по трудов договор. Ще имам работа най-много по няколко дни в месеца. Чудя се как да се осигурявам. Работодателят ми ме осигурява на 1'000.00 лв. Клиентите ще искат все пак документ за направения разход. За начало приходите ще са символични и определено не си струва пълен месец на самоосигуряване. Задавам си въпроса - мога ли да се самоосигурявам като свободна професия само за дните, в които имам работа (пропорционално :) ). Вярно, че ще падне разхождане до НАП и НОИ, но си струва спестените пари. Споделете какво мислите  :blush: .
И понеже аз съвсем зациклих - днес има ли изтичащи срокове?
Здравейте,
Моля ви за помощ. За миналата година имаме извършена услуга от адвокат. Документирана е с фактура издадена от него. Ние не сме му удържали нищо. Моля ви кажете как би трябвало да се попълни Справката по чл. 73 . По ЕГН на адвоката, но от там на татък?

Предварително БЛАГОДАРЯ за помощта!
Имам промяна в стойността на закупен имот - сграда. Купен е в едно с машини, които по-късно разделихме като стойности от сградата и минаха в с-ка Машини. От това падна отчетната стойност на сградата. Сега според мен трябва да подам декларация по чл. 14 от ЗМДТ за промяна на стойността на сградата. В закона чета, че срока е двумесечен, а в данъчния календар чета това:
"Подаване на декларация по чл. 14, ал. 1 ЗМДТ от предприятия при промяна на отчетната стойност на недвижими имоти, настъпила към 31 декември на предходната година. " До 25.02.2013 г.

Това ли е срокът наистина?

Във Вашия случай няма основание за вписването на този текст.

Благодаря Катя!
А какво става с Износа тогава? Ние тук пишем чл. 28, ал. 1 или 2, но там най-верочнто данъка ще е изискуем от тях. В тази връзка не би ли следвало да го има в нашата фактура?
irenabrili, и аз съм на това мнение, но уви са ги метнали там. Не зная какво става. От счетоводството ми се скараха дори. Виждали плащането и виждали и къде са отнесени, а именно за акта. Обяснявах ли обяснявах, но уви... Явно ще се ходи на място...
Днес говорих с кого ли не в НАП. С колкото човека говорих, толкова различни отговора чух. Едни казват - щом е обезпечен и се обжалва акта не трябва да се взимат новите плащания за него. Друг отговор беше, че докато не "падне" акта ще се взимат плащанията за него, а АКО падне нещата ще се оправят... - това Господ знае кога ше е... Трети казват, че още не се знае какво ще става... Полудях...
Здравейте,
Имам следното питане:
Има ли начин както е при физическите лица за подаване на декларация за обвързване на текущо плащане с текущо задължение? Имам обжалван РА по ДДС и всичките ми плащания отиват там, а не искам. Той е обезпечен и преди дни взех "чисто данъчно". Моля ви кажете ми как става, защото тотално се ошашавих...
Аз пак недоразбрала  :blush: . Нали само за над 50'000 лв. иде реч. Имам дребни сделки с ЕС и Македония, но са по 2-3-4 хил. лева.