Здравейте,
искам да попитам как трябва да се води счетоводството на ЕТ, чиято основна дейност е търговия на дребно, а сега започва нова дейност - автосервиз. Ако е ръчно счетоводство ми е ясно, но ние сме с програмен продукт на Микроинвест. Трябва ли да се правят отделни баланси и ОПР-та за двете дейности?
Здравейте,
м. Декември имаме издадена ф-ра за 50 т слънчоглед, който с договор за съхранение остана в наш склад. При изнасянето на същия през м. Януари се установи липса на 5 т, която по решение на ръководството остава за сметка на фирмата, т.е. без вина на МОЛ. Пуснато е кредитно известие, което е влязло в дневник продажби за Януари, както и фактура за съхранението-също от Януари. Всички разплащания са извършени.
Въпросите ми са: 1. Трябва ли на база кредитното известие да заприходя липсващата продукция обратно в склада и ако да кога - Декември или Януари? 2. Кога трябва да се осчетоводи протокола за липса - Декември 2014 г. или Януари 2015 г. и съответно кой финансов резултат ще се преобразува - за 2014 или 2015 г.?
Хубав ден!