Здравейте, имам следния казус.
ФЛ предоставящо медицински изследователски услуги на ЮЛ регистрирано по ДДС във Франиця. Пропуснато е да се регистрира по чл.97а преди получаване на прихода. Има получени два предова по договор, през април и юли и сега пуснахме ДДС регистрация, но на основание натрупан оборот чл.96 ал.1. Данъчната ми казва, че ще ни напише Акт и ще регистрира ФЛ сега по чл.97а.  Дали този оборот ще го обложи с ДДС различно от 0. Реално услугите са по чл.21, ал.2.
ОТ НАП имат такава кампания и при явяване в НАП са дали предписание за публикуване в ТР в срок от 14 дни на отчета за 2015. Фирмата е подавала нулеви отчети и не е имала дейност.
Според мен трябва да са описани всички стоки с количествата, аз така ги правя. Това пише в ЗДДС чл.117 ал.2 т. 3. Протоколът по ал. 1 задължително съдържа: количеството и вида на стоката или вида на услугата;
Да, Това са статиите и сметка 411 и 504 ги водите в съответната валута по аналитичност.
Но те задължително имат левова равностойност. Гр.70 е в лева и за целта на датата на документите задавате централният курс на БНБ за деня.
Оборотката по тези сметки има валутна равностойност и левова равностойност.
Тоест имате 411 Клиент АБВ 100 USD, които са примерно 100 * 1.8041 =180.41 лв. В група 70 имате тази левова равностойност – 180.41 лв. Сметка 504 е по същия начин, има валутна и левова равностойност.
Накрая, когато стане теглене и прехвърляне в левова сметка от 504 имаме по счетоводни данни теглене 501/504. В 501 имаме получени 180.41 лв.
Но курсът на банката, с която оперираме е различен и в 504 става: 100*курс на банката 1.81 = 181 лв. излезнали и имаме валутна разлика.
501 / 180.41 лв.
624 / 0.59 лв.
        504 / 181 лв. и 100 USD
Да, тук идва противоречието, разходът за кафе е представителен разход, а кафе машината е разход за дейността. Когато имам аз такива фактури ползвам ДК на машината, а кафето ми е представителен разход.  :wink1:
Доста неща имате да съобразите. Явно няма как да анулирате това кредитно, заради софтуера. Съгласно ЗДДС трябва да уведомите НАП, но тъй като пишете, че сумата е малка за вашето дружество.. единствената идея ми е да издадете дебитно известие в този месец и така ще нулирата салдата. Няма нужда да го давате на клиента дебитното...
Няма как касов бон да присъства в ДДС дневника за покупки. Той няма данъчна основа, номер фактура и всички изисквания на ЗСч.
Счетоводните статии са ОК, като аз ползвам сметка 609 - имам специална аналитичност за винетките, защото от статистиката накрая на годината искат тази информация и се попълват данни за платени винетки в статистическите отчети.  :wink1:
Иначе тази касова бележка я пазите като фактурите за обоснованост на разхода!
Не би следвало да има промяна на авансовите вноски. Вие не декларирате и не внасяте, защото не отговаряте на критериите и имате по-малко от 300 000 лв. оборот за миналата година. 
Това е от сайта на НАП:

Тримесечни авансови вноски – извършват се от данъчно задължени лица, които нямат задължение да правят месечни авансови вноски. По-конкретно това са лицата, чиито нетни приходи от продажби за предходната година са в диапазона от 300 000,01 лв. до 3 000 000 лв. включително.

Тримесечни авансови вноски могат да правят и лицата, които са освободени от авансови вноски като в този случай те следва да прилагат съответните разпоредби за определяне, внасяне и деклариране, но по отношение на тези лица не се прилага санкционната лихва по чл. 89 от ЗКПО.
Да, 24 месеца е само за болничните за бременност и раждане. Тук става въпрос за болничен преди раждането - не 45 дни преди това, а обикновен болничен за всички месеци бременност преди раждането. Тогава базата е 18 месеца. Чл.16 от Наредбата за изчисляване и изплащане на паричните обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване.

Да, правилно е, вписва се само основното възнаграждение по договор. Останалите начислени суми са облагаем доход и от НОИ гледат тези суми при пенсиониране. Те се вписват като осигурителен доход в УП2 и в системата на НАП и НОИ ги има. Така че не е нужно да се притеснявате, при прекратяване трябва да искате УП2 за облагаем доход през годините стаж.
Да, да си намерите фирма да ви осигурява и после да си вземате болнични по време на бремеността. Базата за изчисляване на тези болнични е от осигурителният доход за 18 месеца назад, за тези месеци в Бюрото по труда ще се вземе минималният осигурителен доход.
Според мен е разход. По същество нямаме подобрение на имота, не се ремонтира или увеличава стойността на имота.
Да, според мен няма проблеми, стига фирмата да е съгласна да пусне фактура за годишно приключване.
Ами според мен, няма друг начин да подпишете отчета, трябва да има някаква дори и малка сума възнаграждение. Може и без, но при евентуална проверка ще стане проблем. Другият вариант е самата собстваничка да си подпише отчета и на съставител да пише нейното име. Съответно тя нама право да бъде съставител и пак е проблем.  :blush:
Просто трябва да й се обясни, че няма друг начин и да поеме сумата на данъка, който е за ваша сметка. Все пак вие полагате личен труд, имате разходи за печатни материали, за ток, интернет и т.н.
Актив, който фирмата притежава или има право да го преотдава срещу възнаграждение.
В септември месец са и двете обезщетения.
Не се признава за трудов и/или осигурителен стаж. Това е просто допълнителен доход към месечното трудово възнаграждение. Удържат се осигуровки от дохода на граждански договор, освен когато дохода от трудово възнаграждение е максимума - 2600.00 лв. При месечен максимален доход не се удържат осигуровки, а само данък общ доход.
Пише получени и неусвоени, според мен означава, че имаш договор за финансиране и си наясно за сумата на финансирането, следователно ако надвишава прага трябва да има одит. Такава е моята логика, може и друг да се включи с нещо по-конкретно...
Да и според мен е добре да изчакате следващия месец до 25-ти и да проверите в НАП здравния си статус. Някъде беше казано, че за неосигуряване от две седмици не се води прекъсване на здравния статус.