Здравейте,
имам следното питане към колеги, сблъсквали се с подобен проблем.
Свързахме се с израелска фирма, която поиска да изпратим мостри и рекламни материали.
Мострите са в минимални разфасовки и съответно не искаме да ни бъдат заплащани от израелския партньор. Износът е направен чрез куриерска фирма. Нашата продукция е лепила, латекси и сухи строителни смеси. Износът беше направен чрез три пратки с един и същ куриер, но всеки път ни изискваха различни документи. Първата пратка изискаха да мине митница и съответно е издадена фактура, но колежката, издала фактурата не е упоменала, че това са мостри. Стойността на цялата фактура е 21.72 евро. Съответно сега имаме митническа декларация с упомената в нея търговска фактура, но тази фактура не е реална, само за пред митница. За втората пратка не ни изискваха никакви документи, не сме минавали и митница, мострите са описани само в куриерската товарителница. За трета пратка, отново минавахме митница - пусната е проформа фактура, но не е упоменато, че това са мостри. Стойността и е 6 евро. Имаме получена митническа декларация. Въпросът ми е - тези митнически декларации към какъв наш документ да ги прикачим? Съответно за изписването от склада ще пуснем протокол за безвъзмездно предаване на стоки(мостри), но какво да правим с Митн.декларации - партньора ни в Израел е заплащал някакви минимални такси при освобождаването на мострите
Здравейте,
Бих искала мнението ви относно направени разходи за подновяване на регистрирана търговска марка. Тази година заплатихме такса от по 300 лв. за подновяване на 5 търговски марки. Отделно заплатихме адвокатски хонорар - 1200 лв. общо. Тези разходи трябва да се осчетоводят като текущи съгласно чл. 20 от МСС 38 или греша??? Това е точно член 20 : Характерът на нематериалните активи е такъв, че в много случаи няма добавки към този актив или резервни части за него. Съответно, повечето последващи разходи е вероятно да поддържат очакваните бъдещи икономически ползи, присъщи на съществуващ нематериален актив, вместо да отговорят на определението на нематериален актив и критериите за признаване в настоящия стандарт. В допълнение, често е трудно последващите разходи да бъдат причислени към конкретен нематериален актив, вместо към дейността като цяло. Следователно само в редки случаи последващите разходи — разходи, направени след първоначалното признаване на придобит нематериален актив, или след завършването на вътрешно създаден нематериален актив — ще бъдат признати в балансовата стойност на актива. В съответствие с параграф 63, последващите разходи за търговски марки, рубрики, издателски права, клиентски листи и обекти, сходни в същността си (независимо дали са придобити отвън, или вътрешно създадени) се признават винаги в печалбата или загубата в момента, в който са направени. Това е така, защото тези разходи не могат да бъдат разграничени от разходите за развитие на дейността като цяло.