Във връзка с практическата реализация на горевизиранта харта, препоръчвам точно под нея, на сайта на НАП да се поддържа форум или друга форма за свободно публикуване на лични мнения и впечатления от работата на въпросната администрация.
А при прекъсване ползването на отпуск по 163(7) от бащата, какви документи са необходими ? - заявление от бащата до чорбаджията му, прил. 12 /за промяна на обстоятелствата/, ..... ? Небходими ли са някакви документи от майката или нейното предприятие ?
Брутната работна заплата разделяте на работните дни в месеца за обезщетението и тогава намирате колко лева дължите за май и колко лева за юни.
сиреч лицето си получава една Бр РЗ за един календарен месец, както се надявах 'тайно'
нищо не казахте за определяне момента на възникване на основанието /от който зависи базовия месец/ - !?
а при начисляване според момента на потвърждаване на задължението /т.е. в края на въпросния месеца-период за обезщетението/, как процедирате с Д1 и Д6, да споделите практична опитност :) ? - Д1 корекция за предходния месец + 'корекция' в увеличение на Д6 ?
Малко се обърках в изчисляването обезщетението по 222(1) КТ.
ще запитам с други примерни данни:
1900 Бр РЗ /примерно/ - при 19 р.дни за 05.2015 - 100 лв / ден
прекратяване, считано от 20.05.2015
срок на 222(1)КТ - 20.05-19.06.2015
ще рече 8 работни дни от 05.2015 и 15 - от 06.2015
изчислението, което срещнах по-горе включваше определяне на БрРЗ/на ден за всеки отделен месец от визираните два и за 06.2015 -
за 05.2015 - 1900/19=100, а за 06.2015 - 1900/22=86.36
сиреч размерът на обезщетението вместо 1 БрРЗ се намалява на 98.63% от нея, в случая;
винаги съм мислел, че презумцията човек да получи една БрРЗ за един календарен несец и като така му дължим 1900 за 23 раб,дни /в рока на обезщетението/, разпределени към въпросните два месеца/
някой ще помогне ли - кое основание бъркам при това си тълкувание ?
и как конкретно /в слчуая/ определяме "месеца, предхождащ месеца, в който е възникнало основанието" - началото на срока на обезщетението или края на същия, в който получаваме потвърждение, че дължим такова - ?
спорна и безаварийна!
добра инициатива, стига да започне от най-големите длъжници - тези, които доведоха България до днешното мизерно състояние
Благодаря Ви! Въпросът вече е решен позитивно.
Нямаше да е зле да поразкажеш какво, как ....
Спорна на всички!
За отлагането на платения отпуск, някой да е чувал/чел за някакви промени ?!
Отложените 10 дни от миналата година, по реда на чл.176(1 и 2) КТ задължително се ползват до края на СЛЕДВАЩАТА година, а ако са отложени по реда на 176(4), се ползват до края на ПО-СЛЕДВАЩАТАА календарна година.
Ужасно идиотско хрумване, типично по бойковски..... От малкия екран нещо се раздумваха да разчистят тая гнусотия около правото на платения отпуск, но така и не направиха нищо. Толкова дългогодишно комплицирана материя беше омаскарена по брутално просташки начин.
Та чували ли сте нещо сериозно по въпроса, щото края на календарната наближава и 'чистенето' заема приоритетното си място.
Чак пък глоба да отнесете. Как ще ви се получи различна сума на данъка ?
ЗДДФЛ
"Чл. 49. (1) (Доп. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Работодателят до 31 януари на следващата данъчна година изчислява годишната данъчна основа по чл. 25, ал. 1 и 3, намалена по реда на ал. 3, и определя годишния размер на данъка, когато към 31 декември на данъчната година той е работодател по основното трудово правоотношение на работника или служителя.
(2) Когато работникът или служителят през данъчната година има или е имал трудов договор за допълнителен труд при друг работодател или е имал основно трудово правоотношение при друг работодател, работодателят по ал. 1 включва придобития при другия работодател доход при изчисляване на годишната данъчна основа и определя годишния размер на данъка, ако работникът/служителят му предостави служебна бележка по чл. 45 от другия работодател"
Именно, аз го знам закона и за това ме вълнува дали няма да се промени нещо.
Притеснявате се поради липса на Сл.бел от друг работодател, че Вие, като основен, не можете да издадете служебни бележки с преизчисления данък, ако правилно съм Ви разбрал - ?
Ако е така, въпреки, че знаете закона, обърнете още веднъж внимание на края на алинея 2 на чл 49 - "работодателят по ал. 1 ВКЛЮЧВА придобития при другия работодател доход при изчисляване на годишната данъчна основа и определя годишния размер на данъка, АКО РАБОТНИКЪТ/СЛУЖИТЕЛЯТ МУ ПРЕДОСТАВИ СЛУЖЕБНА БЕЛЕЖКА ПО ЧЛ. 45 ОТ ДРУГИЯ РАБОТОДАТЕЛ"
Т.е. ако не ви предоставя такава, преизчислявате без нея. В самата бележка еднозначно е предвидено това включване - вижда се кой я съставя и какви доходи /от други работодатели/ включва.
Нямате никакво място за притеснение. Аз дори малко стягам /профилактично разбира се/ моите, че ако не ми донесе още след назначаването, след годишното преизчисляване му давам от фирмата бележката и да отива да си подава годишната декларация /без да уточнявам, че не е длъжен да го прави, без претенции за данъчни облекчения и прочие/
Да споделя и моя опит! При връщане на книжката по какъвто и да е повод /след нанасяне на промяна или при напускане на служителя/ ми попълваха "Разписка", че на тази дата са си получили книжка номер... При една от проверките от инспекцията /поне веднъж годишно минават/ ми отбелязаха, че тези разписки не вършат работа и си отделих от средата нататък дневника за новоиздадени книжки, където отбелязвам всеки напуснал дали ми е дал книжка и кога си я е взел. За тези, които не са ми дали ми подписват "Декларация", че не са ми представили поради тяхна вина /поради загубване, останала в предишен работодател или друго/.
При нас на 1-вата стр. на Дневника започват номерата (поредни) на издадените от нас нови ТК.На тази, която е продължение също й слагам номер от тази поредност, като на книжката(и в дневника!) пиша "продължение".

Това не е правилно!
На продължението се пише номера на трудовата /първата/ книжка, не се слага нов номер
Точно така! В противен случай номерирането на една трудова книжка ще е право пропорционално на броя на работните места, т.е. една тр.книжка може да има много различни номера от различни дневници, във връзка с издаването й. Това беше едното, което ме накара да се замисля върху едно подобно завеждане на окончателното предаване при напускане. Аз лично копирам цялата трудова книжка, а служителят се подписва върху копието при получаването й, без значение по какъв повод е това получаване, ведно с датата на това получаване. Като така се вижда, какво е получил и кога го е получил. А се вижда и попълването от наша страна, като работодател. Не на последно място, при едно загубване от негова страна на трудовата му книжка, с помощта на това копие мога да попълня новата, издадена от ИТ за няколко минути, без ведомости и прочие ТРЗ-документи - просто преписвам. / Между другото, при даване за съхранение на тази книжка у работодателя задължително се попълва декларация за съгласие!/ Но завеждането на предаването на трудовата книжка при напускане на работника, в дневника за издаване на трудовите книжки не пасва изобщо на национално утвърдения образец на този дневник /погледнете антетката/графите на дневника - ?!/.
Между другото, няколко пъти звънкам на ИД ОИТ, във връзка с различни въпроси по практическото приложение на една или друга трудовоправна норма и отговорът почти винаги е бил - така правете, че да няма недоволни от работещите /по смисъл/. Ето например текущият въпрос - трябва ли да се записва трудовата книжка в дневника, при напускане на титуляра й ?! В нормите, третиращи това предаване на книжката между работодател и работник се вижда, че са защитени главно 'правата' на работника. Да предположим, че той е дал писменото си съгласие за съхраняването на книжката у работодателя. При всяко поискване - писмено документиране на предаването. А всяка промяна на заплата, длъжност и т.н. се нанася. Дай - вземи, дай - вземи. Всяко връщане - подпис. Какво се получава ?! Работникът лично съхранява трудовата си книжка. Вписано е назначението и книжката е върната на работника срещу подпис. В един следващ момент настъпва промяна, която трябва да се впише в книжката. Работодателят я изисква и я получава. Вписва промяната. Книжката се изгубва. Какво остава налице. Писмени доказателства, че книжката е предадена на работника след вписване на назначението. И ?!? Какво пропускам ? Имаме ли изискване за писмено потвърждение за предаването на книжката от работника на работодателя, за вписване на поредната промяна ? Защото ако няма такова се обезмисля всякакво документиране на предходното й връщането на работника....
Здравейте!
До преди няколко години  в дневника за издаване на трудови книжки се вписваха единствено чисто-ново-издаваните такива /т.е. там не се вписваха издадените, като продължение на стари трудови книжки/. Впоследствие 'практиката' на съответните органи наложи вписването и на издадените, като продължение трудови книжки. Освен това, в наредбата за трудовата книжка е записано - "Чл. 6 (2) При прекратяване на трудовото правоотношение работникът или служителят е длъжен да представи трудовата книжка на работодателя, който да отрази необходимите данни и да я върне незабавно срещу подпис на работника или служителя. Датата на предаване на трудовата книжка от работодателя на работника или служителя се отбелязва в дневника за издаване на трудови книжки по приложение № 1."
Бихте ли споделили личната си практика по въпроса.
Спорна!
Ами, то иначе става много сложно. Ако не са със срок на изпитване и са до завършване на определената работа, а работодателя не е доволен от тях - как ще ги освободи, по кой член?
Определено. По този въпрос, 'законодателят' е оставил една мнооого широка и универсална врата за 'изпращане' на 'неудобрените' работници/служители. Като от такова 'изпращане' не са законово защитени абсолютно никакви категории /нито майки, нито бременни, нито трудоустроени, нито общо болни ..../.
Така, че - чл.70, във връзка с 67, 68, ....... - 6 месеца изпитателен срок, в полза на ....
Сам по себе си, този изпитателен срок не е нещо лошо, но е униеврсално удобен, когато не е уговорено в чия полза се уговаря или изрично - в поза на двете страни. Белким и назначеният да диша по-свободно :)
назначавам лице по чл.67 ал.1 т.2 - необходимо ли е да го обвързвам и с чл.71 ал.1 чл.68 ал.1 т.2 извинявам се
Всъщност какъв е въпросът ?
68(1)2 - сключване на срочен ТД до завършване на определена работа + 71(1) - прекратяване на договора със срок за изпитване = ?