В нашата община детските градини не са на делегиран бюджет и всички градини са обособени в един второстепенен разпоредител на който аз съм главен счетоводител. В щата си всеки има счетоводител, но той няма финансови отговорности по подписване  на документи, контролиране на разходи, това го правя аз.
Благодаря за своевременният отговор, въпросът ми беше от "кого". И така да разбирам ,че нося цялата финансова отговорност и не мога да получа увеличение на възнаграждението т. к. нямам място в детските градини, а съм в местна дейност 389, и за поредна година оставам без увеличение.
Здравейте, колеги бих искала да се включат в темата главни счетоводители на детски градини които не са делегирани.Въпросите , които ме вълнуват са:
От кога се назначава главният счетоводител и след като той е лицето носещо финансовата отговорност и упражнява контрол на извършените разходи, той подписва всички платежни документи, следва ли да бъде индексирано неговото възнаграждение заедно с възнагражденията на всички - педагогически и непедагогически персонал?
Трябва ли да бъде в Списък Образеца на някоя от градините?
Благодаря, за информацията, искам да Ви попитам Вие ли инициирахте свързването Ви с представители на архива или е нещо което при Вас е изградено и периодично Ви искат информация, т. е. тръгвайки да изхвърлям и унищожавам документация следва да се свържа първо с представители на архива?
Здравейте, може ли да споделите опита при унищожаване на счетоводни документи с изтекъл срок. Главен счетоводител съм на детски градини и искам да унищожа документи - банкови , касови за годините  2006 , 2007, 2008 и 2009 г. Какви процедури и документи следва да Спазя и изготвя. Как да стане самото унищожаване? Благодаря за отделеното внимание!
Здравейте, може ли да ме посъветвате как да постъпя при следната ситуация- заплати за м. Декември  2014 г. изплатени на 20.01.2015 г.
Подадени и приети от НАП Декл. обр. 1 и Декл. обр.6. на 23.01.2015 г. Днес се установи ,че за едно от лицата липсват данни от декл. обр.1, в резултат на това, че за това лице е подадена декл. по друго ЕГН  ,а пък за това ЕГН има една правилна декл. и още една с имената на другото лице, но по същото ЕГН., т.е.  за лицето Х няма данни, а за лицето У има две .
И двете лица са от персонала на фирмата.
Как следва да се оправи грешката? Да се заличат двете декл. които са на едно ЕГН и отново да се подадат по правилните ЕГН. Следва ли отново да се търси обвързване на декл.1 и декл.6. Може ли само да се подадат  декл. обр.1.
Благодаря на всички които отделиха от времето си.
Здравейте,
лице на трудов договор  8 часа е цял месец в болнични поради счупен крак.Същото лице има сключен граждански договор по проект като счетоводител на проекта при друг работодател.Може ли да му се изплати възнаграждение по гражданския договор т. к. и без това той си е свършил работата като изготвяне на платежни, отчети и ако да ,това би ли имало последствия при основния работодател.Вярно е ,че по гражданският не се осигурява за фондовете Общо заболяване и майчинство но излиза ,че за едното е болен за другото здрав.
Благодаря на всички за отделеното внимание.
Здравейте,търся отговор на въпроса следва ли за платен аванс за м.02.2013 г. изплатен на 05.02.2013 г. да се внесат осигурителни вноски работодател върху сумата на авансовото плащане или когата изплятя заплати за м.02.2013 г. на примерно 26.02.2013 г., тогава да внеса цялата сума и на авансовото и на окончателното плащане. Или грешно ли е, че съм внесла осигуровки работодател на аванс.
Благодаря на всички за отделеното внимание.
За декларация обр.6 е ясно, че ще бъдат две с данък и без данък, но в примера се говори за декларация обр.1 също да са по две с данък и без данък или го тълкувам грешно?
Пример:
Заплатите за м.Януари се изплащат на 28 февруари- кога какви декларации се подават?
Съгласно последното публикувано становище на НАП, относно измененията и допълненията в Наредба Н-8 от 2005 г. ще се подават две декларации обр.1 без данък и с данък, ако заплатите за м.01.2013 г. не са изплатени до 25.02.2013 г.
Ако пресоналът  е малко някак си ще го направим на ръка, но при 250 човека това не е най- удачният вариянт.Имате ли  вече решение на тази умнотия.
Да, има оформен договор за дарение, моят въпрос  е  свързан не с необходимите документи които трябва да се оформят а с счетоводното записване.Ако е материали, храна , пари е ясно но как да бъде с дарена услуга.
Във връзка с честване на юбилей 50 г. на детска градина фирми направиха дарения на услуги - филм- заснимане на тържеството, изработка декори, водещ на тържеството - клоун за децата.Оформени са свидетелства за дарения.По дебита на коя сметка следва да бъдат осчетоводени дарените услуги срещу кредит на сметката за дарения в натура в детската градина.
Граждански договор със самоосигуряващо се лице.
Лицето е декларирало,че е самоосигуряващо се.Следва да му се изплати договореното възнаграждение в пълен размер без удържане на осигурителни вноски и данък.Следва ли то да издаде някакъв документ за отчитане на разхода при плащащият, ако не издаде това би ли било проблем за документирането на разхода и отчетността?
Здравейте, търся отговор на въпроса: дали е задължително при фактуриране и плащане в брой , разходоопрадателният документ да бъде придружен с касов бон. Достатъчно ли е за отчитане на направеният разход само фактура за нуждите на нашето счетоводство.Благодаря на всички за вниманието и желанието.
Здравейте, между управителя  и мен възникна спор относно внасянето на осигурителни вноски по граждански договори.Сключени са граждански договори от 03.01.2011 г. до 28.02.2012 г. на екип специалисти.По причини , все още не сме изплащали възнаграждения.Смятаме сега през м.март да изплатим за м.Януари, м.Февруари и м.Март.Осигурителните вноски ще внесем в деня на изплащането.Според управителката вече сме в нарушение и текат лихви за невнесени осиг. вноски за м.01 и м.02 т.к. тя смята ,че за м.01 е следвало да се внесат на 10.02.2011 г., а за м.02 да се внесат до 10.03.2011 г.Считате ли, че тя е в правото си.Аз мисля, че не сме в нарушение ако за м.01, м.02 и м.03 ги изплатим на 30.03.2011 г. и тогава внесем осигуровките.
Кого и при какви срокове следва да бъдат подадени декларации Обр.1 и Обр.6.Благодаря за отделеното внимание.
Благодаря Ви много за желанието и вниманието , което ми отделихте!
Благодаря за отговора, но искам да споделя с Вас досегашният ми опит с назаначени на непълно рабонто време.Имаме от Бюро по труда лица назначени на 6 часов работен ден.За тяхното възнаграждение ни е определена часова ставка .Възнаграждението  за месеца се изчислява като отработените часаве се умножат по часовата ставка. Когато ги изчислим на заплата в размер на 240 лв. и пак покажем, че отработените часове са пр. 21* 6 - 126 ни връщат. Или въпросът ми е къде е регламентирано при непълно работно време как се формира месечното възнаграждение на твърда заплата или с часова ставка.
Здравейте, въпросите които ме обезпокояват и търся помощ за разрешаването им са следните:
Какво е работното време на 6 и 7 часов работен ден? За мен непълно. Така ли е?
Как ще се изчисли възнаграждение на човек нает на тр. договор при 6  часов работен ден при договорирана заплата 240,00 лв и при 7 часов работен ден при договорирана заплата 280,00 лв.
Трябва ли да бъде на база отработени часове за месеца  по часова ставка или направо твърда заплата 240,00 лв, като се отрази че по кодексраб. време е 8 часа , а отработеното време е 7 часа.
Как ще се отрази и в единия и в другия случай тово в декларация обр.1.
Благодаря на всички за отделеното внимание