Явно не съм ги разтълкувала правилно. Бихте ли ми обяснили как ще се отрази коректно предоставянето на услуга към Полша при регистрация по чл. 97а?

Ами незнам защо колегата те прати за протоколи да четеш, но може би и аз като теб съм невеж и го разбирам по същия начин.Услуга към полския VAT номер без ддс и във ВИЕСа , така го правя и аз защото в самия чл. 97а си го пише баш :) Но знае ли човек може да ме привикат от нап и да ми обяснат с някой друг акт как всъщност трябва да се прави...

(2) На регистрация по закона подлежи всяко данъчно задължено лице по чл. 3, ал. 1, 5 и 6, установено на територията на страната, което предоставя услуги по чл. 21, ал. 2 с място на изпълнение на територията на друга държава членка.
(3) Данъчно задължено лице, регистрирано на основание ал. 1, се смята за регистрирано и по ал. 2 и обратното.
https://tenor.com/view/what-wtf-confused-um-uh-gif-10972065

Шайзе!!! .... "сделно работно време" ? .... и туй нящо трябва да се отрази в "пейрола"?

Аз съм от младото поколение и разбрах само частта с пейрола, ако има помощ за "сделно",  може и да го сглобим Волтрон :)
Здравейте,

Няма да го овъртам, горе долу съм наясно колко МОЛ-а има в България, горе долу мога и да сметна търговски обекта в тях( + - 20 до 50) , но незнам едно нещо и ме човърка от вътре  :blush:

Колко от вас имат клиенти с търговски обекти в МОЛ-овете и фирмите им са с код на дейност по КИД 2008 - 47.78 Търговия на дребно с други нехранителни стоки, некласифицирана другаде в декларацията по чл. 92 за 2019та и не са обекти за търговия с други изделия за оптика?(да да...аз имам такива и си признавам не съм се заглеждал че е към раздел оптика, честно...та търся други с моята грешка  :wink1:)

Ще се радвам да помогнете са приблизителна статистика, за да добием представа колко фирми са отсвирили готинягите горе които "искат" да подмогнат бизнеса, най-вече микро и малкия разбира се :good:
Мнооого трябва да се чете г-н Ненков, Мнооого.
Аз вече намерих своя счетоводител :ok:

Не да се чете мнооооого, а трябва да има постоянство просто.

Явно аз съм те разбрал погрешно, че ти ще си платформата, за което се извинявам :)
Много се радвам, че си намерил колега който те е накрал да се чустваш уверен в това което ще развиваш, дис ис дъ айдиа....

И щеше да ми е интересно да видя как се оформя момента с внасянето на ДДСто в/у пари които не са приход на фирмата/платформата регистрирана в България.Но явно съм се размечтал, че някой тук може да измисли как да оперира с парите на лицата от други държави и да взима комисионна за това без да е финансово предприятие, аз все още стигам до извода, че това не е позволено от нашите закони.
Само за твое пояснение ти давам начален тласък :
"- при сума по-малка от 10 000 Е годишно, необходимо ли е да извърша регистрация като ЕТ или ЕООД, или мога да заплащам данък печалба, като физическо лице?"
Часта за физическо лице, печалба и т.н. ги оставяме за счетоводител на живо да ти обясни, това са основни неща от които явно не си поинтересувал задълбочено :) Помоща която ще ти дам е, че до 10 000 EUR "продажби", горния метод със да превеждаш ДДСто във всяка държава където е потреблението, е само по избор, на кратко : до 10К нормалните разпоредби на ЗДДС, над 10К MOSS !

Ще следя с интерес разясняването как се фактурира и внася ДДСто по държава на потребление от лицето което удържа само комисионната и то е регистрирано ДЗЛ в ЕС(камоли България), а и това довежда до отговора на :
"- необходима ли е регистрация по ДДС на продавача" - това си е негова отговорност нали? Защо питаш ти за него?
Е да ама всеки адвокат вика "Недей с повече капитал бе, от 3 до 10 лв. е достатъчно" :)))

За моженето, може да се купуват с токи от ЕС, за които се самоначислява ДДСто.Но по другия въпрос, ако трябва да бъдем честни, за да имаш парите за тия стоки и съдружник си ти като физическо лице, ще трябва както е посочено преди мене, допълнителна вноска, за която е хубаво да имаш доказан доход от първата фирма примерно(може да имаш и доходи от друго място).

Вече, ако първата фирма е собственика на дяловете във втората фирма, ми звучи по правдоподобно прехвърлянето на "капитала"(не съм сигурен дали просто пари имаш предвид) от едната в другата, но на теория е същото като горния сценарии, само дето дохода в първата фирма вече си е доказан, с воденето на счетоводство така да го кажем :)

Има и опция и заеми да се дават срещу лихви, или още пари за адвокат и увеличение на капитала... има варианти :)
Здравейте! Аз също се поизмъчих с подписването. Моят елекстр. подпис е на Stampit, Windows 10, браузъра -Edge. Споделям как се справих - може да е в помощ на други мъченици :)
1.Инсталирах програмката  B-Trust BISS (както е указано на сайта за помощ на ТР https://portal.registryagency.bg/help/index.html?context=2280#_D09BD0BED0BAD0B0D0BBD0BDD0BE_D0BFD0BED0B4D0BFD0B8D181D0B2D0B0D0BDD0B5_D0B2
След инсталацията програмчето ми сложи иконка на десктопа - тя не реагира :) . Хубавото е, че имам иконка , която стои долу в дясно на таск бара, при другите стартирани приложения.
2.С десния бутон цъкнах върху иконката и от менютата избрах  "Избор на удостоверения от" - "Хранилище на Windows". Така при натискане на бутона за подписване със смарт карта на сйата на ТР ми се появи прозорец със списък на  всички електронни подписи , избрах си , който ми трябваше, излиза си прозорец за Пин и готово.
Успех на всички  :wink1:

Жива и здрава да си  :good:
Никъде не видях да го пишат това, че трябва да се промени, а и ми се струваше логично да е на отметка смарт карта.... :blush:
Ами смее ли някой сега да дава съвети за тази дейност...да видим с Влади и Божков какво ще стане, а до тогава начислявай и обявявай всичко, че и ддс ако трябва, знае ли човек, за едната статия и показване на дейност може и в затвора да вкарат човек :)))
Освен да се оправдая, че не остава време за препинателни знаци....
За моженето, може, не съм се питал дали е възможно, ами да видя на някой друг дали му се случва в момента :)

Имам две опции така като гледам  - или се случва масово и наистина никой няма време дори да се огледа, или някак колегите са успяли да си въведат реално действаща заповед по чл. 120в :)

Както и да е....и този път ще си кажем, то си е моментен хаос и съответната реакция на администрациите от години в по-особени ситуации, който се откаже защото предпочита да го оставят на мира, пред опцията да получи полагащото му се, ще е бонус, не за БВПто но за Бюджета, че да платят заплатите на същите администрации, да не им забавят бонусите, че оттича иначе масата за изборите :)

Успех на всички по 60/40 :)
Последващата проверка е следващия работен ден след, заверена справка към НАП за прекратяване.
Попринцип не пиша по форуми, но влизам да се успокоя от време на време, че не само аз изтрещявам по някой казус, към някоя дата за някоя нова справка примерно.

Но тука се притесних, на никой ли не му идват след съкращаване с първи думи "Колко съкратени има в предприятитео" , отговаряш - 1 работник чл. 328 ал 1 т 3, миналта седмица, а извинете проверката е във връзка със...?..."
"А дежурна каквито си правим, вие сте счетоводител, знаете"
Че и после разказват за случай на познат на моя познат(няма да го взимаме за чиста монета ок, само слух да е) отказ на изплащане на възнаграждение, поради текуща проверка на работодателя по последното ви правоотношение, или нещо такова....Готино, не се бях сетил за тая схема да блокират за единия парите, че и ако има акт за какво да напишат на другия ако не дай боже е забравил да промени една от датите в документ, който се упоменават още 2 различни дати във връзка със на братчеда влезналото в сила изменение на средния член в десния ми крачол, абе сещате се там ония пари дето трябва пешко да докаже като доход, че да има как да ми е дал заема, да платя наема(или бъркам, той Горанов каза че няма никакви затруднения да си плати наема?...на бързо преметнах и не помня), мче той Горанов ще излезне наистина голям икономист, като към края на годината докажеме само 2% спад в БВП...при бройките на хората регистриращи се по Бюрата в момента и то по статии и репортажи на "независимите ни" обществени медии.(10% от 60000 по да заложим 500 средно изплащане по средно 6 месеца, 17 милн. лв. незнам, много ли е малко ли е, за мен след определен брой нули ми става все тая, но други предполагам го смятат на ум направо в % колко е спестено).
Че и слухове за ревизии в последствие на кандидатстване на 60/40....или аз трябва да се чуствам специАлен, че съм част от такъв случай и той ще вземе да се окаже всъщност друг случай на края(в крайна сметка оформил не оформил правилно, нито едно от двете ги няма като изискване за "сигнал" каквито статии се леят с кофи в нета) или всички трябва инзвънредно да са теглили една къса на всичко и да си почиват като повечето по пейките около блоковете които са на Трудов договор, но уви не могат да ходят на работа...
Някой нещо да му се е случило подобно и да не му се говори чак вече ? евентуално ...Наистина се чуствам като част от прикрит натиск на Безкрайно учтивата ни Администрация работеща в полза на обществото...