"Избор на осигуряване
Чл. 4б. (Нов - ДВ, бр. 107 от 2014 г., в сила от 01.01.2015 г.) (1) При първоначално възникване на основание за осигуряване след 31 декември 2014 г. лицата, родени след 31 декември 1959 г., в едногодишен срок от възникване на основанието за осигуряване могат еднократно да изберат да се осигуряват в универсален пенсионен фонд.
(2) В случай че лицето не подаде заявление за осигуряване в универсален пенсионен фонд в срока по ал. 1, осигуряването е само във фонд "Пенсии" с увеличена осигурителна вноска с размера на осигурителната вноска за универсален пенсионен фонд.
(3) Осигурените лица, самоосигуряващите се и лицата по чл. 4, ал. 9, родени след 31 декември 1959 г., които са осигурявани в универсален пенсионен фонд, могат еднократно да изберат да се осигуряват само във фонд "Пенсии" с увеличена осигурителна вноска с размера на осигурителната вноска за универсален пенсионен фонд.
(4) Осигуряването на лицата по реда на ал. 1 и ал. 3 възниква от първо число на месеца, следващ месеца на избора. До тази дата лицата по ал. 1 подлежат на задължително осигуряване във фонд "Пенсии" с увеличена осигурителна вноска с размера на осигурителната вноска за универсален пенсионен фонд.
(5) Редът и начинът на избор по ал. 3 се определят с акт на Министерския съвет."


Аз също имам такъв случай и мисля че трябва да го осигурим с увеличена вноска за фонд Пенсии. Програмата ми работи по старият начин и мисля да коригирам Д1 ръчно.
За да не анулирам фактурата дали е възможно да издам кредитно известие за всичките бройки и след това да издам нова ф-ра с по малко бройки на нова единична цена като общата им цена остава непроменена така че да няма плащане по нея?
Може ли да издам кредитно известие само за промяна на броя на изделията без да се променя тяхната обща стойност? Тоест кредитното известие да е с нулева стойност, а бройките от три на две? Разбирам че се променя единичната им цена, но не зная  как да го направя по друг начин.
Когато попълвам декл. по чл. 50 с електронен подпис, в таблица 2 за определяне на окончателният размер на здравните осигуровки ми ги пресмята на 6 % . Някой забелязал ли е тази разлика? 
Здравейте
Знаете ли дали органите от НАП ще извършват ревизия на всички подали декларация и в какво ще се състои проверката. Дали биха проверявали и техните работодатели?
Месечните добавки за деца имат ли се в предвид при определянето на на дохода?
Изплатих заплати за м. Декември на 10. Януари. Данък и осигуровки все още не съм превела. Считам че срока им за превеждане е 25 Януари а за данъка 25 Февруари. От различни постове и коментари разбирам че според някой нещата които касаят м. Декември са по старите закони и че съм закъсняла със сроковете. Къде мога да прочета дали е така ?
Може ли днес да преведем заплатите за м .12.2012 год а осигуровките и д 1и 6 до 25-то число на Януари 2013
Здравейте, Искам да попитам как да оформя ТК на работник, когото назначихме, но в последствие той не се яви на работа и подавам уведомление за заличаване. ТК е при нас и в нея съм направила записване в колона дата на назначаване с датата на която трябваше да се яви. И сега не зная как да я приключа. Има печат на фирмата, но няма подпис на управителя.
Броенето на пръсти беше образно написано Броих дните в първия и последният месец които са непълни
На  11.07.2012 прави 2 години стаж И нататък и на пръсти да броя изкарвам 28 дни до 08.08.2012 вкл.
Стажът за времето от 12.07.2010 до 09.08.2012 /08.08.2012 е посл раб. ден/ изчислявам на 2 години и 28 дни. И не намирам отговор защо калкулаторите ми изчисляват на 27 дни . Моля ви кажете права ли съм в изчисленията и ако не къде греша?
Трябва да освободя работник на когото са му свършили страниците в тр книжка. Просто няма свободно място за правоъгълният печат. Въпроса ми е може ли този печат да се постави на стр. 24, където се нанасят неплатените отпуски или само за печата да издам нова тр. книжка? Ако трябва да издавам нова тр книжка в старата ли да запиша датата на прекратяване или да напиша продължава в тр кн №.... и в нея да запиша вече датата , или в новата да поставя единствено печата?
Възможно ли е след като вече превеждаме заплатите по банков път, и имаме договор с банката за превеждане на  месечните възнаграждения този месец  някой от служителите да си получат заплатите касово?
Здравейте Много бих искала да ми помогнете, тъй като за първи път се сблъсквам с попълване на документи за пенсиониране. става въпрос за моята майка, трябва да и издам УП 3. Работила е в една фирма както следва От 01.01.2006 до 31.01.2007 на 8 часа и след това от 01.02.2007 до 30.11.2009 на 4 часа. Попълних трудовата и книжка като там само посочих трудовият стаж. Сега незная кое и какво да пиша в УП 3 Ще ми помогнете ли ?