Банковите такси са възнаграждение за извършената от тях услуга. Мисля, че спокойно може да ги причислите към "комисионни и други подобни".
Все пак при определяне на групата, в която да се включат някои плащания, ключова роля имат счетоводната политика, личната преценка и подходящата обосновка.
Ако таксите и лихвите не са свързани с банков кредит, аз ги посочвам като Други парични потоци от основната дейност.
Работодателя не е длъжен да поема никакъв ангажимент по това доброволно пенсионно осигуряване, ако не е страна по договора.
Можете да си плащате вноските лично. Като изтече календарната година си подавате годишна данъчна декларация, в която отбелязвате съответното облекчение. Крайния резултат ще е данък за възстановяване - 10% от ползваното облекчение.
Сделката се отразява в дневника по ДДС с митническата декларация за внос. Посочва се нейния номер и дата.
Моля да потвърдите (или опровергаете) моите изчисления.
Това ли трябва да запиша в трудовата книжка и съответно в УП-3?

Поздрави!
Благодаря за бързия отговор, ХХХХХ.

това означава, че в трудовата книжка и в УП-3 стажа трябва да бъде както съм го изчислила - 2г. 4м. 13д., нали?

в трудовата книжка трябва ли да се запише, че осигурителния стаж е равен на зачетения трудов стаж или този текст отпада, тъй като е на непълно работно време?
Здравейте,
моля за малко помощ по същата тема.

Служителка е на основен трудов договор при нас на 2 часа считано от 28.05.2013г. От 23.04.2014г започват болничните за бременност и раждане, после преминава в отпуск за отглеждане на дете до 2г, което приключва на 28.05.2016г (включително). Трудовия договор на лицето се прекратява считано от днес 11.08.2016г.
как смятам стажа:
трудов стаж:
 - за периода на бременности и раждане и майчинство - зачитам времето изцяло, т.е. 2г. 1м. 5д. (съгласно наредбата чл.38(3) т.6)
 - за реално отработеното време - 2м15д (преди майч.)+ 13д (след майч.) = 3м 7д.
или общо трудов стаж при нас - 2г. 4м. 13д.

програмата ми изчислява осигурителен стаж 1г. 6м. 5д. 2часа. В една таблица към УП3-то виждам, че за периода до 410-ия ден стажа е изчислен на 2часа, а само за отпуска за гледане на дете е зачетен на цял ден.

Моля за вашата помощ и коментар как е редно да се изчисли трудовия и осигурителния стаж на лицето.
Печалба -1000лв си е финансов резултат, но отрицателен. Ако преобразуванията са верни и дължимия данък е по-голям от счетоводната печалба, математически няма проблем да се състави отчета. Резултата преди данъка ще е положителен, а след него - отрицателен. Използвай ОПР с формули или в портала на статистиката за по-лесно.
Не. Номерацията би трябвало да продължава, както при фактурите.
Аз мисля, че трябва да ги отнесете в намеление на печалбата от минали години (или увеличение на загубата). Ако сумата е малка, може да не коригирате дължимия данък за 2011г и няма да уведомявате НАП. По този начин счетоводните салда ще са както ако сте осчетоводили билетите като разход през 2011г и сте преобразували сумата като документално необоснован разход.
Иначе вижте раздела за коригиране на счетоводни грешки в ЗКПО.
Здравейте,
днес питах за новите образци на телефона на информационния център на НАП - отговориха, че вече издадените бележки са валидни и няма нужда да се преиздават по новия образец. Ако за доходите от2014г все още не са издадени служебни бележки, трябва да използваме новия вариант.
Относно глобите за непубликуван ГФО - през 2010г имаше повишена активност от страна на НАП за налагане на такива глоби. Тогава глобата беше в размер от 2000 до 3000лв.
Процедурата беше - изпращат покана на задълженото лице да се яви в 7-дневен срок за съставяне на съответния АУАН. Ако лицето не се яви, акта се съставя в негово отсъствие на основание чл.40, ал.2 от ЗАНН.
Мой познат получи такава покана две седмици преди да изтече 1год. давност от нарушението и изгърмя с 2000лв. От тогава не съм чувала за подобна активност.
Тогава се появиха мнения в някои форуми, че акта може да се избегне, ако решението за приемане на проблемния отчет е взето по-късно. Това нарушение вече няма да е по ЗС, а по ТЗ и няма глоба. (не зная дали тази схема работи).
Възможно е идеята на данъчните е да засичат нетните приходи от ГДД с дневниците по ДДС, но ако има аванси от предходна година, които приключват в 2013-та или приходи за бъдещи периоди, то сумите са несъпоставими.
За м.12.2013г Д1 и Д6 се подават отделно. Важно е дължимите суми от Д1 за м.12.2013 (вкл.корекцията) да се равнява на сумите от двете Д6 (първоначалната + увеличението).
Голя-я-я-яма благодарност за разясненията. По всичко личи, че съм доста назад с материала  :blush:

За мен остана неясен въпроса (по-точно отговора) какво правим с вземанията от клиенти по фактури от 2008г - и за тях ли давността започва от 01.01.2009г?
Аз съм малко объркана - deny51 говори за вземания от клиенти, които стават изискуеми в зависимост от условията за плащане (на датата на фактурата, след 30, 60 ... дни). т.е. някои фактури може да са изискуеми през 2008, а други през 2009г.
Това важи и за задълженията - защо решихте, че всяко задължение, възникнало през 2008г, става изискуемо през 2009г. Например ДДС е изискуемо до 14-то число на всеки месец за предходния, осигуровките и ДДФЛ по трудови договори също са с изискуемост 25-то число на следващия месец (в общия случай). До колкото знам, само за задълженията, които възникват с годишната данъчна декларация давността тече от 01.януари на годината, следваща годината на подаване на декларацията, т.е. коропор.данък за 2008г се декларира с ГДД през 2009г и 5 годишната давност започва да тече от 01.01.2010г.

Не твърдя, че съм спец по давностните срокове и ако греша, моля да ме извините и да ме поправите.

Бих искала да видя и други мнения.
Включете го в длъжностната характеристика към трудовия договор. Така ще имате всичко на куп.
Чрез договор за покупко-продажба между физическото лице и фирмата.
Самите документи (отчети, протоколи и т.н.) трябва да са подписани и подпечатани. "вярно с оригинала" не е необходимо. Когато се прикача файла, има място за отметка дали документа е оригинал (не знам дали някой въобще го гледа това).
На страницата, кадето се прикача самия отчет, аз качвам файл, който съдържа основните отчети и оповестяването/отчета за дейността. В приложени документи има заглавия за повечето други документи. За които няма, избирам "други" и замествам текста с описание на прикачения документ (аз прилагам всеки документ по отделно).
Във вашия случай трябва да се съобразят много неща.
От гледна точка на ДДС - няма проблем да включите фактурата в текущия период и да ползвате дан.кредит, ако имате право на него (в рамките на 12 мес.от датата на фактурата).

От гледна точка на склада - след като фактурата не е отразена в счетоводството, би трябвало при инвентаризацията в края нагодината да се установили липса на същите стоки. Счетовдните записвания по тази фактура зависят от счетоводното отразяване на инвентаризацията за тези стоки - начетено МОЛ, разход+преобразуване, начислени данъци, разчети и т.н. Възниква въпроса - тези стоки продадени ли са и кога? Ако са продадени през 2013 (или още са на склад) ще ги заприходите в началото на годината. Ако са продадени през 2012г  - какво сте изписали при продажбата?

Вероятно има и други въпроси, на които следва да си отговорите и да прецените.