Здравейте,

имам следния казус: Фирма А учредява право на строеж на фирма Б за изграждане на фотоволтаична централа в началото на 2023 г. До момента става ясно, че централа най-вероятно няма да се строи поради променящите се условия. Аз оставам във фирма Б с едно ОПС, което не знам какво да правя. Ако го сложа в 613 Разходи за придобиване на ДМА, най-вероятно никога няма да се стигне до изграждането на това ДМА. Ако го вкарам като ДНМА, никога няма да имам икономическа изгода от него и не мога и да го амортизирам. Чета, че давностния срок на ОПС е 5 години, но никъде не намирам счетоводните ефекти от изтичането на тази давност. На петата година ако отпиша това право на строеж, то ще се признава ли за данъчни цели?
Това import charges не е ли митото?
Не може ли да се свържете с продавачите и да уточните?
Ebay не е ли само посредническа фирма, а продавачите са други?
Няма ли да платите през пейпал?

И аз така си го обяснявам като мито, но не разбирам какъв документ ще получа. От обясненията, които чета стигам до извода, че няма да имам ангажимент с митница, но не разбирам какъв документ ще дойде накрая при мен и съответно не знам дали ще мога да го осчетоводя. Затова питам дали някой скоро е имал такива покупки.
Здравейте,

ЮЛ, регистрирано по ДДС, иска да купи няколко машини чрез ebay, доставчикът е от САЩ. При финализирането на поръчката изписва една сума като "import charges". Никъде не откривам обаче какъв документ ще ни се издаде. Доколкото разбирам от указанията, всичко около мито и ДДС ще се направи от ebay. Не мога да разбера обаче ще има ли митническа декларация и дали ще мога  да приспадна ДДС с документа, който ми издадат. Дали някой скоро е поръчвал през ebay и какви документи е получил?
Здравейте,

ЮЛ собственик на апартамент. Купен е от ФЛ преди 10 години с идеята за преустрояване в офис. Сега решават да го дадат под наем на ФЛ. Като се съобразим с чл. 45, ал. 4 от ЗДДС, сделката трябва да е освободена. Не мога да разбера какво ще стане с разходите за консумативи. Партидите са на името на ЮЛ, собственик. Чета Указание № 91-00-86 от 21.03.2007 г.,, според което "В случай че отдаването под наем на недвижимия имот е подчинено на режима на чл. 45, ал. 4 от ЗДДС и е отчетено като освободена доставка, както върху наемната цена, така и върху консумативните разходи, документирани с дебитно известие към фактурата за наема, данък върху добавената стойност не следва да се начислява. "
Не мога да разбера на практика какво се фактурира към наемателя за електроенергия например. Сумата с включен ДДС ли трябва да му запиша като данъчна основа?
Здравейте,

имам следната ситуация: Строителна фирма изгражда улична канализация. При разкопаването багер къса газопреносна тръба и вследствие изтича определено количество газ. Аварията е отстранена от доставчика на газ, а разходите за отстраняването и за изтеклото количество газ са фактурирани към строителната фирма, която е причинила изтичането. Въпросът е има ли строителната фирма право на ДК и дали разходите са данъчно признати?
Посочена е сумата в клетка 81. Около 6 хил. лв. е, а банковата сметка си е все така празна.

Посочихте ли сумата в клетка 81? Ако сумата е малка може да мине с облекчена процедура и възстановяване на сумата без проверка. Проверете си банковата сметка.
Проверявам в системата на НАП, но няма нищо! Ще изчакам да мине 14-ти и ще питам, ако все още няма реакция. Благодаря за отговора!

Здравейте,
Редовно възстановявам ДДС на зърнопроизводител по тази процедура.
Понякога има проверка, но в някои случаи, когато няма текущи задължения и не се изисква прихващане, сумата директно се превежда по банковата сметка.
Проверете в системата на НАП в раздела за връчване на документи от НАП на ДЗЛ дали нямате документ за възстановяването.
Ако имаше проверка, до сега трябваше да е приключила, а не да е започнала.
Здравейте,

на 14.11. подадох справка-декларация, в която искам възстановяване на ДДС за земеделски производител/по чл.92, ал. 3/. Досега няма никаква реакция от страна на НАП и започвам да се притеснявам, че съм объркала нещо. Едва за втори път възстановявам ДДС, като първия път беше по нормалната процедура и тогава след около две седмици ми направиха проверката. Колко време се бавят проверките при вас?
Здравейте колеги,

имам следната чуденка: Строителна фирма Х, която едновременно се занимава със строителство и продажба на строителни стоки на дребно. Има подизпълнител Y при строителството. Според вас ако този подизпълнител Y купува материали от магазина на X и след това ги продава на Х във вид на завършен продукт/извършени СМР/, дали ще има някакво нарушение? Или най-малкото, дали би предизвикало някакви съмнения при евентуална проверка? 
Здравейте,

за първи път работя със земеделски производител и имам следния въпрос: Включват ли се субсидиите/СЕПП и т.н./ при изчисляването на коеф. по чл. 73 от ЗДДС?
Здравейте,

реших, че темата е доста обхватна и искам да задам въпроса си тук. Във връзка с възстановяване на ДДС ми искат Хронология и аналитичност на получено/предоставено финансиране. Не е написан период за справката. Фирмата е земеделски производител и получава субсидии. Към момента имаме и предоставен заем на свързано лице. Та въпросите са ми:
Някой от вас подготвял ли е подобна справка и какво включва?
Трябва ли да посоча субсидиите и за какъв период?
Трябва ли за посоча предоставения от нас заем?
Надценката не е приложима при вътрешно потребление, най-малкото защото ще увеличите необосновано себестойността на строителната продукция, ще намалите изкуствено печалбата и няма да можете да защитите тези врътки пред органа по приходите.
Да не говорим, че ще сте в нарушение на НСС-2 Отчитане на СМЗ.
Печалбата дали ще е при строителството или при търговията е все една и съща. Няма къде да я скрия :)
В строителството нямаме склад с всичко което се купува. Практиката е да се купува и да се влага веднага. Поне ние така работим, направо в 601 и след това 611 за конкретния обект. А сега вече ще го има в магазина на склад и при нужда от търговията ще отива при строителството. Да го въвеждам по продажната цена няма да стане, защото ще има различни цени за клиенти на едро, на дребно, с различни отстъпки и т. н.  Целта е възможно най-лесно и прегледно да се вижда колко е печалбата в търговията.
Ако толкова държат да си разграничат дейността да работят с две дружества.
Иначе няма как в една фирма да има надценка от един склад в друг.
Точно разграничаване на дейностите е целта, защото са двама собственика. Засега отделни фирми не са вариант. И искат да се вижда кой колко е изкарал.
Може ли да има две основни дейности?
Е, наречете я както искате. Въпросът ми е за надценките от една дейност към друга.
Здравейте,

досега не съм попадала на този въпрос и искам да ви попитам. Работим със строителна фирма с основна дейност Строителство. Собствениците искат да отворят и магазин за строителни материали като втора основна дейност. Съвсем естествено някои от стоките в магазина ще се прехвърлят в строителството, но собствениците държат да бъде с надценка като към краен клиент. Та, въпросът ми е как го организирате и възможно ли е изобщо.
Здравейте,

имам следния казус: Внасяме стоки от ЕС и си ги обработваме като ВОП. Този месец получихме фактура от доставчика ни на стоки за доставка на услуга - използване на интернет портал за определено време. Този достъп до интернет портал е за наши клиенти и ние им го препродаваме. Та въпросът ми е, вие как бихте обработили тази доставка/като стока, като услуга?/