Разбира се, че не искам да начисля още веднъж ДДС. Двете дружества имат валидни VAT номера и в получената фактура има начислено ДДС.
Въпросът ако не се съставя протокол, а се въвежда фактурата в дневник покупки без право на ДК дали е правилно?
Българско дружество, регистрирано по ДДС получава фактура за услуга ( ползване на шаблони от сайт за създаване на рекламни материали ) от страна членка на ЕС с включен ДДС.

Изготвяте ли протокол по чл.117 и в кои клетки на дневниците посочвате фактурата ( или протокола ако се изготвя такъв )?
Страхотна сте :).
Бях убедена, че не е изтекъл изпитателният срок ( то беше очевидно, дори и на пръв поглед ), наистина не беше това въпросът по същество.
За пръв път се сблъсквам с такова прекъсване на този срок и за мен беше предизвикателство да вникна в детайлите. Благодаря
Благодаря от сърце - исках да разбера спецификата на изчисленията, защото така или иначе е в полза на работотателя и предполагам, че ще го прекратим на 27.02.2013, когато се появи на работа.
Дори си мисля, че можем да го прекратим и без да се яви, щом уговорката е в полза на работодателя, но няма да се възползваме.
Благодаря отново, irenabrili.
Винаги съм мислела, че съгласно чл. 70, ал.1 от КТ се определя максимална продължителност на срока за изпитване – 6 месеца, но сега да разбирам ли, че трябва да ги сметна тези 6 месеца така:
( а 6те месеца колко дни са за м.06-м.12.12 - 18+31+31+30+31+30+12=183 дни)
м.06 - 13 календарни дни ( от 18.06 )
м.07 - 31 календарни дни
м.08 - 15 календарни дни ( 16 календарни дни неплатен )
м.09 - 30 календарни дни
м.10 - 0 календарни дни ( 12 календарни дни платени; 19 календарни дни неплатени )
м.11 - 30 календарни дни
м.12 - 31 календарни дни
всичко: 119 календарни дни
или от 183-119 дни остават още 64 календарни дни
Благодаря, irenabrili!
Постъпил на 18.06.2012, отпуски:
неплатен от 16.08-31.08 - 12 дни
платен от 01.10-12.10 - 10 дни; 13.10-31.10 - 13 дни неплатен
неплатен от 01.01.2013 до 26.02.2013 - 40 дни неплатен
Моля да ми помогнете кога изтича 6 месечен изпитателен срок на лице със сключен Договор на 18.06.2012г. и ползвало до края на 2012 година 10 дни платен отпуск, 25 дни неплатен отпуск, който продължава до 26.02.2013 г.
Зная, че за времето на отпуск срока не тече.
Изчислила съм, че за 2012 има 102 отработени дни, 10 дни платен, 25 дни неплатен и за 2013 40 дни неплатен отпуск.
Благодаря предварително.
Благодаря, Елена.
Всъщност няма задължения, защото м.декември 2012 година бях подала молба за прехвърляне и ми оправиха ако е имало разлики. Аз много отдавна в самото платежно пиша ЕГНто, но по сметката на НАПа където е фримата, а не лицето (самоосигуряващ се през дружество ). Дори си мисля, че откакто се пише в платежото ЕГН нямаше проблем с неразнесени осигуворки. За това, защото лицето ми е с чисто досие така да се каже се интересувам да не греша.
Аз до сега съм ги плащала от сметката на БУЛСТАТа, в платежното съм посочвала ЕГНто, но съм ги превеждала в НАП по БУЛСТАТ, а годишната Д6 съм подавала в НАП по ЕГН.
Та сега се тормозя в сметката на кой НАП да ги плащам - по ЕГН или по БУЛСТАТ?
Но очедивно съм грешала: http://novinar.bg/news/samoosiguriavashtite-se-litca-plashtat-osiguritelni-vnoski-po-egn_Mzc2NzsyMg==.html
А осигуровките на самоосигуряващите се лица в НАП по ЕГН ли се плаща или в НАП по БУЛСТАТА на формата? 
Това за което аз говорих става със Заявление чл.2а от Наредба Н-8 от 2005 г. ..., а не с Д1. По този начин ще се заяви, че ще се плаща приоритетно ЗОВ.
По отношение на старите задължения - след като ги знаете какви са - ако са дължими ще трябва да си ги платите, ако не сте съгласни трябва да подадете писмено възражение със съответните доказателства -копия от платежни и т.н. в зависимост от случая.
Моля да ми помогнете с информация как да попълня Заявление чл.2а от Наредба Н-8 от 2005 г. с което се заявява преоритетно плащане на ЗОВ на самоосигуряващо се лице, като ситуацията е следната:
Осигуровките на СОЛ не са плащани през БУЛСТАТ на фирмата от 2010 година. Подавани са коректно Д1 и Д6 с код 13 за тези години. Нямам ПИК на лицето, но в справката за осигуряването здравните права не са прекъснати и няма информация за неплатени суми за този период.
През 2013 за да не му се прекъснат здравните права кой период да избера - за м.01.2013 година ли и дали преди всяко плащане на ЗОВ всеки месец следва да се подава тази декларация?
 Благодаря Ви, момичета. Страхотни сте!!!   :flowers:
А чисто технологично как би могло да стане - с молба до НАП или пък до ИТ; с електронен подпис или на място? Нямам опит с прекратяване със стара дата. Би ли имало някакви санкции за фирмата?
Благодаря Ви, dalila и marpan_64, но не съм сигурна че разбрах съвета Ви.
Предлагате ми да пусна прекратяване на първите трудови договори сключени на 01.06.2010, но ме притесняват две неща:
- това са първите договори, прекратявайки ги на 01.06.2010 - така няма ли да възникне проблем, защото на вторите е посочена дата след изтичане на изпитателния срок след 6 месеца, а и нов по ред номер на договор?
- с коя дата да ги прекратя -ако е 01.06.2010, ще мога ли да го направя с електронен подпис - мисля, че софтуера на НАП следеше датите ( никога не ми се е случало да прекратявам със закъснение)
Аз си мислех да пиша писмо до НАП с молба за прекратяване, като опиша случая и приложа копия на всички договори и справки.
С молба да ми съдействате как да постъпя:
Фирма сключва трудов договор с две лица на 01.06.2010 по чл.70 ап.2 от КТ за срок на изпитване шест месеца. На 30.11.2010, когато изтича изпитателният срок са пуснати трудови договори на лицата по чл. 67 , ал. 1, но за съжаление с дата 30.11.2010 и следващи номера. Договорите са за една и съща позиция, 8 часов работен ден, т.е. видно е че не става въпрос за втори трудови договори.
Единичт е прекратен през 05.2011, а другият 31.03.2012. Но с прекратяването им се прекратя само 2 подаден в системата за трудови договори на НАП, а първите стоят като действащи.
Как да постъпя за оправя нещата и за фирмата и за лицата?
Върнете им едно искане за справка на всички дължими суми включително и тези от преди 2007 година :)))
Колеги, разбрах че вече има право на ДК за нает лек автомобил от 2013. Въпросът ми е ако този нает лек автомобил се използва от управителя за т. нар. управленска дейност ще имам ли пак право на ДК?
Аз го тълкувам така: Ако лекият автомобил се използва за облагаеми доставки - има право на ДК. Ако се изполва за лични нужди на ръководството или служители - няма право на ДК.
А ако въпроса се постави по малко по-различен начин - ако се наеме лек автомобил, който се използва във връзка с икономическата дейност - пътуване до обекти, пътувания при командировка на работници и служители и други за дейността - ще имаме ли право на ДК освен за наема и за горивата, смазочните материали, гумите и други експлоатационни материали и части ?
Мисля, че няма проблем да се ползва ДК за останалите неща.
Благодаря ВИ :).
Желая Ви много здраве, късмет и творческа и професионална енергия.