Моля, ако някой може да помогне! Благодаря!
Здравейте,
Предстои ни да стартираме онлайн резервационна система, чрез която ще се съдействане на различни физически лица да се свързват с консултатни в различни области. За това ще получаваме процент от това, което физическите лица плащат. Клиентите физически лица ще плащат чрез платформата ни с дебитни/кредитни карти чрез платежната система Stripe по наша банкова сметка, след което ние ще си удържаме 10 % и ще прехвърляме разликата на консултатите на определен период, прим. седмично. По наредба Н18 трябва да издаваме касови бележки, но на нас прихода ни е само 10%, а не цялато сума. Как трябда да оформим документално всичко това и с какви суми да пускаме касовите бележки?
Оборот за регистрация според мен са само тези 10 % комисиона, а не цялата сума, която  постъва.
Фирмата ни не е регистрирана по ДДС, ако имаме клиенти от ЕС физически лица трябва ли да се регистрираме, ако са фирми е ясно, че сме задължени?
Здравейте, моля споделете вашето мнения за счетоводните операции по бартер!
Здравейте,

Фирма А прехвърля с НА парцел УПИ на фирма Б, срещу право на строеж /няколко апартамента/, но в друг имот. Строежът е започнат.  Стойността, на която е извършена сделката е определена в НА и е 100 000- няма да има доплащане. И двете фирми са регистрирани по ДДС. УПИ на фирма А е заведено на стойност 110 000.
Съгл. чл.130 от ЗДДС ще имаме две насрещни доставки. Всяка фирма трябва да издаде фактура, но на 100 000 лв с начилен ДДС ли?
Съгл. СС16 при сходни активи цената на придобиване на новия актив е балансовата стойност на отдадения актив. Какви счетоводни операции трябва да се направят?

Предварително Благодаря!
Успешна 2022 год.
Само да уточня, става въпрос за отдаване под наем на туристи през лятото. Моля, ако някой може да помогне?
Здравейте,

Моля, за помощ за следния казус: Фирма регистрирана по ДДС слючва договор за отдаване под наем на имоти на физически лица, срещу заплащане на комисионна. Отдаването става чрез Boоking, като парите за наема се превеждат по сметката на нашата фирма. От тази сума ние трябва  да преведем част от сумата на физическите лица-наемодатели, като си удържим нашето възнаграждение. Отделно Booking, предполагам ще си удържи също сума за услугата и ще пуснат фактура. Въпроса ми е само за нашата комисионна ли трябва да издадем фактура , а за сумите, които трябва да преведем на физическите какъв документ да пуснем и трябва ли да удържаме данък и въобще ако може да ми помогнете със счетоводните записвания? Благодаря Ви предварително!
Здравейте,
По фактурите е ползван данъчен кредит и отказват да ни издадат други фактури или кредитни. Чудя се как да осчетоводя МПС, дали да ползвам сметка от група 70., като друг приход и съответно да си амортизирам МПС-то. Просто кашата е пълна.
Фактурата, която ни издават за покупката на МПС-то е на стойност 32 000, като приспадат в нея авансови вноски на стойност  -32 000 и  сума за плащане нула. А тези авансови вноски са минали като текущ наем и сега не знам какви операции трябва да направя.

Моля, за помощ!
Фактурите са платени текущо, а през септември е пусната нулева фактура, в която приспадат авансови вноски, които при нас са осчетоводени като наем.
Не  е  лек автомобил, става въпрос за влекач. И да рисково е , но кашата вече е забъркана. И моля, за помощ!
Здравейте,


      На 01.04.2019 г. фирмата ни сключва  договор за наем на МПС, без да е упомената опция за
прехвърляне на собствеността. Месечните наемни вноски, които плащаме като наемател са в размер на 2000 лв. През месец септември 2020 г. се сключват Договор за покупка-продажба на МПС на стойност  32 000 лева, като в него е посочено, че МПС-то е платено на части. Получихме
и нулева фактура за приспадане на авансовите-наемни вноски и протокол от управителя на наемодателя, че се съгласява наемните вноски да се считат за авансови.
      Месечният наем съм отчитала като текущ разход на база издадени от наемодателя фактури с начислен ДДС.
      Моля, за съвет как да осчетоводя и заведа МПС-то като дълготраен актив и  какви счетоводни операции и корекции трябва да направя!
Добре, но ГДД няма да подавам като нямам приходи и разходи. Но статистика и ГФО в ТР, все пак имам придобит имот? Б
Здравейте,

Фирма без дейност за 2019 г,/а и от преди това/, закупува недвижим имот-не за продажба, а за лично ползване, собственика е чуждестранно лице. Няма приходи и разходи не ми представят-поне за сега.
В статистиката предполагам трябва да подам отчет за дейността, защото ще има ДМА или мога да мина с декларация без дейност?
В ТР отчети, все пак ще са различни от нулеви, които сме подали преди година или декларация без дейност?
Ако ми представят разходи по придобиване на имота предполагам, че трябва да подам декларация и дружеството ще декларира загуба.
Но ако нямам разходни документи, трябва ли да подавам?

Благодаря!
Здравейте,

Фирма с ел.магазин, регистриран с приложение 33 в НАП прекъсва дейност от 01/11/2019-спираме осигуряването на СОЛ.
 При прекратяване на дейността по продажби на стоки/услуги чрез електронен магазин информация за това обстоятелство се подава по същия ред в 7-дневен срок от прекратяване на дейността. - дали това важи при временно прекъсване на дейноста или въобще при прекратяване на дейноста.
И ако е трябвало да я подам - да я подам ли със задна дата, с текуща ли или въобще да не я подавам.
Моля за Вашето мнение! Благодаря!
Здравейте,

Магазин за хранителни стоки продава и билети от лотарията, като ги получава
само с протоколи без да има издадени фактури. Има и протоколи при изплащане
на печалбите от билетите. Не мога да разбера всъщност за самата фирма-хранителния магазин каква е печалбата от тази продажба. Ако някой има опит моля да сподели и какви счетоводни записвания прави!
Здравейте,

Според Вас, колеги резервоар за гориво в бензиностанция, каква категория ДА и за колко години ще се амортизира?

Предварително благодаря за помощта Ви!
Здравейте,

ЕООД спира дейност и освобождава лицата назначени на ТД. Въпросът ми е свързан с ДУК на едноличния собственик. Как може да бъде прекратен и съответно той не е регистриран в НАП и няма да подаваме уведомление по чл. 62 , а ОК5 подавали се?
Собственика е само управител, не е полагал личен труд.
Благодаря предварително!


Здравейте,

Фирма отдава под наем бензиностанция, но от началото на месеца ще се прекрати
договора за наем и дружеството само ще извършва търговията на дребно с горива.
При приемато в колонката ще има известно количество гориво. Въпросът ми е как
трябва да се извърши продажбата, след като горивото няма да напуска колонката и
съответно няма да мине пред фискалното устройство. Наемодателя и наемателя са
свързани лица и искаме всичко да е изрядно и за двете фирми. В момента покупки-
те и продажбите, директно се отразяват в Нап след като минат през фис.система на
бензиностанцията. Благодаря са съдействие!