(Различно влияе. Може да имате късмет, може да нямате.)
С каква цел изобщо се сторнират авансите? Изобщо паричен поток има ли? По повод "сторно"-то.
ако бюджета не се напълни ще слязат и по-надолу и така докато могат да съберат нещо.

Бюджета си се пълни, ако пък чак толкова "не се", едва ли мониторинга им на такива "нищожни" по същество предприятийца ще им го напълни. Драмата им всъщност е че имат несъбрани данъци в особено големи размери, ама и не могат да ги съберат, а не могат защото мисля че на повечето от нас е ясно защо. (Просто това не е форум за политика)
Важно е при самоосигуряването да е покрит риска "ОЗМ", защото може да се избере да не е.
това отразява ли се след това по някакъв начин на майчинския? Как се изчислява?
Отразява се до достигане на "макс.осигурителен доход". Калкулатора не Ви ли върши работа за изчисленията? https://kik-info.com/trz/maichinstvo.php
Така е, но това че е .тхт не Ви стига, прикачено вижте структурата и формата, явно Ви интересува.
А за да не си го правите сам(а), дръпнете си от НАП сотфтуера и си попълвайте съответните полета.
Може би не се изразих правилно. Не става въпрос за самото подаване, а за прикачените файлове. Отчетите и декларациите дали могат да са подписани с електронен подпис.

От 2-3г. подписвам всякакви отчети само с ел. подпис, където може разбира се. Поне от името на съставителя. Ако и управителя има, и неговия слагам и не се занимавам със сканиране и прочие. Приемат се.
Може разбира се, многократно сме го правили. Поне аз. От както има "електрически" услуги за каквото и да е, не съм ходил "на гише" за същото.
Добре, но чие актуално дадохте: Вашето или на упълномощителя" ?
Втори вариант- повтарят се същите стъпки, като подписаните заявление, уведомление и актуално състояние от ТР се изпраща по е-майл на офиса на НАП
Моля, не ми стана ясно, чие "актуално състояние от ТР" ?
Е, то вашата грешка си е безспорна доколкото разбрах. Няма смисъл да обсъждаме нуждата от "огледално" отчитане на сделките, независимо дали е ЕС (голямото семейство) или Бг.
Според мен в "духа на закона" и справедливостта, а и явно имате право на ДК за сделката, въпреки пропуска в документацията:
1. Протокол от 05-2023 с дата на събитие от 05-2022.
2. Да, влиза само в дневник покупки 05-2023, за да се възстанови справедливостта, и е последен възможен период за упражняване на правото.



Изложената по-горе фактическа  обстановка е обжалвана пред дирекция ОДОП.


Това е незавършена процедура ли? И какво искате с нея, да ви отменят взетия ДК на какво основание? Дори и да се развие във ваша полза, нямате време преди изтичането на срока за упражняване на правото по изложеното по-горе.
А дали срокът не почва да тече от 10-ти, например? Теоретично, преди края на обучението може да настъпят различни събития, които да окажат влияние върху стойността на обучението, съответно фактурата.
То поначало в изложението на ivana.petrova няма въпрос, но това за "вътрешнозаводски хумор".

Та ако ще спазвате "буквата на закона", определете си "датата на събитието" (началото на обучението ли е, края му ли е, нещо друго ли е...) и бройте периода. Това го пиша заради описването на сделката като такава. Защото не говорите за паричен поток. Той може да се е случил дори преди началото на обучението. Тогава това Ви е "датата на събитието".
А в случай че има "някаква голяма невъзможност" да впишете "дата на издаване" и "дата на събитие" с по-малко от 5-дневното отклонение, то поне документа да е в същия календарен месец, защото "Чл. 25 (7) от ЗДДС"....
А, и никой не Ви забранява да издавате фактура в събота и неделя.
За мен сте в нарушение, ако не се начисли данъка до 31.01, но на практика малко хора го спазват
Точно така! (НАП обаче го спазва "ако стане нещо")
Употребих известно време в четене, а и не съм юрист. Разбирам че има все пак "някаква намеса". Текста на чл.110 от ЗЗД е доста общ, не бих се наел с тълкуването му. А пък чл.120 от същия закон ми казва "не може служебно". Малко ми е несправедливо длъжника да си отпише нещо, докато кредитора му е все още "жив", т.е. не е във фалит или несъстоятелност.
В ТЗ не намерих нещо съществено по "нашия въпрос".
Ще ми се да уточним отписването на вземания/задължения в частните отношения. Аз твърдя че нямат нормативна давност. Това е недопустима държавна намеса, поне в това отношение законодателството ни е ОК.
По повод витаещото усещане за някакъв срок, след който си "отписваме фактури". В случая съвпада с давностния срок по публичните вземания.
Аз не знам за такъв срок. Пропуснал ли съм някоя нормативка намесваща се в частните отношения?
Защо да не можете ? При всички положения са минали 5 годишния давностен срок. Дори и от 2017 можете.
Бихте ли споделили какъв е този "5г. давностен срок" за фактури? Това не е публично задължение.
Но пък трябва да начислите данъка, защото е станал изискуем. Погледнете Чл. 25 (7) от ЗДДС. Така че.... най-лесно с фактура.
Не разбирам добре въпроса Ви, искате екселски данни да се превърнат в xml? Ако е така, гугъл помага https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=convert+xls+to+xml+file
Разбира се изработвате си xml-схема според изискванията на НАП в прикачения док. и готово