Здравейте колеги,
Имам следният въпрос - Дружество, регистрирано по ЗДДС доставя стоки от друг български доставчик, представител на Мишелин - Франция. За извършените покупки се получават кешбек преводи чрез програма за лоялни клиенти от самия производител. Трябва ли да се начислява ДДС за получените кешбек преводи и на основание какъв документ ? Как е по-редно да осчетоводя тези преводи - като извънреден приход, или като намаление стойността на доставките ?
Моля, ако някой има опит в това - да сподели !
Здравейте Колеги,
моля някой да сподели своя опит с продажби чрез AppStore. При регистрацията заявихме, че сме регистрирани по ЗДДС в България и че от платформата ще ни удържат единствено 15 % тяхна комисионна, но при първия превод удържаната сума е много по-голяма и не успявам да намеря справка или информация за това. Не знам коя сума да приема за приход - чисто получената, или брутната (може да се сметне - брой продадени приложения по цена). Трябва ли да правя Протокол за самоначисляване на ДДС за удържаната сума от Apple при положение, че нямам Инвойс - а и не знам какво са удържали - комисионна, такси, данъци или други разходи.
Моля, някой да сподели опита си !!!
Здравейте,
Дружество, регистрирано по ЗДДС по общия ред на основание чл. 100 продава свое приложение чрез платформата на Google Play на физически лица от ЕС и извън него. За всяка продажба платформата на Google си удържа % такса и по нашата банкова сметка се получава нетна сума (сума на продажба минус удържаната комисионна). От платформата имаме подробна справка от коя държава е клиента, каква е брутната сума на продажбата и стойността на удържаната комисионна.
Странно, че от Google получихме фактура за комисионна само за продажбите на физически лица извън съюза с указание за самоначисляване на ДДС (Reverce-Charge), а за продажбите на физически лица в съюза сумите в справката за получената сума са отбелязани нетните стойности.
Коя сума трябва да осчетоводя като приход за продажбите на ФЛ от съюза - брутната сума на продажбите, или нетната - след подваждане на удържаните такси ?
Ако осчетоводя брутната - за удържаните такси трябва ли да съставям протокол за самоначисляване на ДДС дори и да нямам фактура - и какъв VAT номер да използвам за съставянето на протокола ?
Моя съвет е преди да подадете заявление за де-регистрация да проверите дали нямате в системата някои стари касови апарати без прекратена регистрация - защото задължително искат отчет за 12 м. назад и също така да се уверите, че нямате някоя стара банкова сметка, която поради някакъв бъг в системата не е отбелязана, че е закрита. В началото на тази година имах подобен проблем за дружество, което от 2018 г. няма дейност, но се водеха два много стари касови апарата, които даже и не знаем къде са ?!?!?!?!?
Здравейте,
моля, да ме насочите - има ли откъде да намеря какъв е бил размера на детските надбавки за стар период - 1997 г. - 1999 г. за едно дете. Търся и формуляр на Молба-декларация за получаване на месечни добавки за деца по УНР-отм.
Здравейте,
Аз имам дружество с подобна дейност - с тази разлика, че клиентите са ФЛ от USA или други страни извън EU, а доставките се извършват от братския китайски народ директно до клиента. Аз процедирам по следния начин и искрено се надявам да съм права - Разпечатвам си Справка за всички продажби за месеца от сайта и въз основа на нея си създавам Протокол за месечни продажби с обща сума, като основание за неначисляване на ДДД записвам чл. 17, ал. 1 от ЗДДС - т.е. мястото е някъде извън БГ - там някъде по света се намира при прехвърляне на собствеността. В Дневника на продажбите тази продажба я записвам като доставка по чл. 69, ал. 2, т. 1
Моето притеснение е за осчетоводяването на разхода за покупката на стоката, защото за нея нямам първичен счетоводен документ. Използвам справки от сайта и най-вече платежните документи за плащане от PayPal или разплащателната сметка.
Ще ми е полезно да чуя и други практики, защото явно този вид търговия става все по-разпространена !
А ако въпроса се постави по малко по-различен начин - ако се наеме лек автомобил, който се използва във връзка с икономическата дейност - пътуване до обекти, пътувания при командировка на работници и служители и други за дейността - ще имаме ли право на ДК освен за наема и за горивата, смазочните материали, гумите и други експлоатационни материали и части ?
Провежданите презентационни мероприятия и обучителни семинари са изцяло за сметка на моето дружество. Това е инвестиция, от която дружеството ми трябва да получи приходи, защото от активността на участниците и от техния принос в увеличаване на общия акумулиран оборот в потребителската група зависят и приходите (размера на комисионната) на моето дружество. Разходите за кафе паузи, обяди, вечери, нощувки на участниците са част от тази инвестиция. За всички разходи получавам фактури от доставчиците на името на моето дружество. Моето притеснение също е, че тези разходи може да се класифицират като представителни - но аз търся законово основание да не са - да мога да си ги осчетоводя като разходи за дейността.
 :hi:
Здравейте, имам следния въпрос -
Дейността на дружество е издирване, информиране, регистриране и обучение на потребители към дадена потребителска общност. Приходите се определят като комисионна на база акумулирания оборот на изградената потребителска общност. За популяризиране на дейността се организират презентационни срещи, мотивационни и обучителни семинари. За тези срещи и семинари се извършват разходи за кафе паузи, обяди, хотелско настаняване и други подобни. Какво е правилното данъчно третиране на тези разходи ? Могат ли да се осчетоводят като разходи във връзка с дейността? Има ли право на ДК за извършените разходи?

Въпроса ми е имам ли законово задължение да фактурирам в последния ден на месеца и по този начин оборота да ми се счита за месеца за който се отнася. Или мога да фактурирам както досега - най-късно до 5-то число на следващия месец и оборота да ми е за този следващ месец.
Здравейте колеги,
 :hi:

Моля за вашето мнение по следния въпрос - Дружество формира своя облагаем оборот от комисионни въз основа на договор за извършени услуги. На основание договора размера на комисионната за целия изтекъл месец се изчислява еднократно чрез автоматично засичане "в 24 часа на последния ден от месеца" Възнаграждението се превежда по банков път в първия работен ден на следващия месец и на същата дата се издава продажна фактура. Въпроса ми е - Полученото възнаграждение - комисионна за кой месец трябва да се счита във връзка с определяне облагаемия оборот за регистрация по ЗДДС - за месеца за който се отнася, или за следващия - месеца на получаване на сумата и нейното фактуриране ?
Благодаря предварително !
Хиляди благодарности и от мен !
Благодаря!
Точно този отговор очаквах да прочета. И аз така мисля - оборотите на ФЛ и ЮЛ са две съвсем отделни неща - но въпреки всичко имах известни опасения. От доста време търся разни тълкования по темата и нищо не откривам.
Здравейте !
Най-после събрах и аз смелост да участвам във форума от страната на питащите ......

Моля, да споделите компетентното си мнение по следния казус:
1. Физическо лице, в качеството си на СОЛ има сключен договор с дружество за получаване на доход във връзка с консултантска и информационна дейност по отношение предлаганите от доверителя продукти. Размера на комисионната зависи от покриването на определени критерии и заемането на определени позиции в структурата на доверителя, които физическото лице постепенно е постигнало.
2. Физическото лице регистрира ЕООД и прехвърля договора си с доверителя на ЕООД-то, като всички до момента настъпили права по отношение на получаваните комисионни се прехвърлят на ЕООД-то
Въпросът ми е: Възможно ли е това прехвърляне на дейност от ФЛ на ЮЛ да се изтълкува като удължаване срока за достигане на 50000 лв. и задължение за регистрация по ЗДДС.

Благодаря предварително за мненията и отговорите!