трябва лицето да отиде в МВР ,където са му издали ЕГН и новата лична карта, подава заявление да му издадат удостоверение за НАП/те знаят/, след като го вземе отивате в НАП и подавате това удостоверение и, тогава те ще обединят партидите му /ЛНЧ и ЕГН/ и вече всичко на това лице в НАП и НОИ/осигуровки, данъци/ ще излизат по ЕГН. Вие текущите декларации си ги подайте по ЕГН, но не го ли направите/това което писах/ лицето ще има 2 партиди /в персонален регистър и тн/ л Пиша го от опит-за 2-ма души го правих, в РБ нищо не става автоматично...за съжаление, хартийки се подават ...
нормата за м 11 при 16 работни дни е 16х8ч-128ч-тези часове сумарно не трябва да се превишават за да няма извънреден труд лицето.
и аз имах такова възстановяване и си свалих акт от ел усуги
да, трябва де се регистрирате 7дни преди услугата
когато отидете в менюто на регистрация, виждате ли акт за регистрация от НАП, АКО ДА, НЕ БИ ТРЯБВАЛО да имате проблем. За м 04 м 05 м 06 подавате до 20,07,2019 данните.
в приложение 2, отбелязвате в част II т.5 и няма да имате проблем
"Фирмата ми има апартамент"-  това означава, че апартамент е купен на името на фирмата , така ли?
апартамент трябва да е категоризиран, ако го "отдавате под наем" , тогава на какво основание  ползвате услугите на  Booking, Airbnb , за всеки наем, трябва договор за наем, наемна цена за срок от до и тн, мисля, че трябва да помислите по този въпрос и да направите необходимото...
411/703,453/-фактурата, евентуално с ддс или без ддс ,но не знам вида услуга ,към фирми с ддс номер или без, физ лица от ЕС и извън него-има много въпроси за изясняване ...
504/411-превод Paypal,
503/504-прехвърляне на парите , само това обаче, не е достатъчно..., но вие конкретно питате за осчетоводяването
до сега винаги съм изпращана на мейла на проверяващия подписани с ел. подпис файловете ограничени до 5МВ с исканите документи, не съм ползвала този модул. За да не изпуснете срок, по-добре направете същото.
РАЗХОДИТЕ СА ВИ ОГРАНИЧЕНИ С %НПР...и данъчен кредит ли сте ползвали за разходите???
"Според мен трябва. Въпреки че това са финансови услуги и са освободени, но пак се изготвя протокол и се включва в двата дневника."
Бихте ли ми казали на основание на какъв документ издаден от paypal, вие изготвяте този протокол, аз досега от тях никога не съм получавала фактура или  друг документ за таксите им, където да има данни , само месечни извлечения
  Вие сте юридическо лице регистрирано по МOSS -мисля трябва да прочетете  малко повече по темата , ако ви предстои попълване на първата декларация по MOSS, но ето малко помощ от мен:
 Когато клиент е посочил в профил само име и държава, без да е посочил VAT номер,  тогава трябва да му начислите ддс по ставката на съответната държава , което НЕ ПОСОЧВАТЕ В МЕСЕЧЕН ДНЕВНИК ПО ЗДДС. Тези фактури ги осчетоводявате без да минавате през дневник , като аз например съм си открила аналитични сметки например 45311-ддс по МОSS UK  и съответно 7031-приходи от продажба на услуги UK и контирам фактурата 411/45511,7031  и така на тримесечие си декларирам   сумите на   ддс по държави и внасяме ддс в НАП. Същото правя и с физическите лица ,за които също автоматично се издава фактура с начислено ддс на съответната държава от ЕС   От практиката си обаче ви съветвам да пишете на тези фирми от ЕС, които не са си посочили валиден ВАТ номер да го направят ,ако имат такъв и вие го проверите, че е ок ,защото в 80% от случаите те го имат, но не са го посочили, сещат се след 6,7 месеца ,когато решат въобще да си осчетоводят фактурите и става много по-сложно, защото искат да им си махне ддс, започват едни кредитни, връщане на пари , коригиращи декларации  и тн . неприятности
1. за машината си правите протокол за ВОП, посочвате и в двата дневника
2. за продажбата в БГ си пускате фактура  и си начислявате 20%ддс
да, така съм направила, код 10 само данък и дни зачетени за стаж, но служител на НАП иска корекция...-код 90
смятам, нищо да не коригирам, без писмено да ме задължат...ще пиша ако има развитие за инфо       
Доход на съдружник е по ДУ. Другият съдружник в ООД е полагащ личен труд-самоосигуряване с код 12, подадено е окд5 за това качество, но и двамата са съдружници и в друга фирма, където са управители с ДУ и се осигуряват на мах/2600/, от тук идва и питането ми с какъв код да ги подавам във втората фирма, където плащат само ДОД 
благодаря, отговорих преди малко, но явно нещо не стана с публикуването.
АЗ разсъждавам по същият начин и за м 05 съм го подала с код 10, но служител от НАП ВЧЕРА МИ каза да пусна корекция на д1 с код 90. казах и ,че ще го направя само с писмено разпореждане от нейна страна...да видим дали ще получа такова и на какво основание...
Здравейте, моля за помощ:
управител по ДУ осигурен на мах. е съдружник и във втора фирма
В тази втора фирма , единият съдружник е регистриран като  самоосиг с код 12, но за този за когото питам -удържам само дод върху възнаграждението му по ДУ  и се чудя с какъв код на вид осигурен да му подам Д1, с код 10 или код 90
Четох указанията за попълване на Д1 , но не разбрах кое е вярното...
Брой подадени Декларации обр.1: 1 Брой приети Декларации обр.1:1 Брой отхвърлени Декларации обр.1:0
Брой подадени Декларации обр.6:1 Брой приети Декларации обр.6:1 Брой отхвърлени Декларации обр.6:0


ето и доказателството, копирам ги нещата ,за да съм ви полезна и ако имате логично обяснение, аз нямам...
ГЕОРГИЕВ","КК",27,0,23,0,0,0,0,0,0,0,0,0,"0088",16,0,0,0,0,0,0,0,"   
ето по този начин ми я прие след 12 опита , нямам идея, защо вие като проверявате  1988 и т16,1 19-което ми се струва логично и правилно  ви я приема, при мен я отхвърляше
да, периода е 23,02-28,02/4дни/, трудовият договор е прекратен считано от 23,02, последен работен ден 22,02, без да искам горе съм написала 24,02

но не мога да разбера ,защо на моята трз програма не формира правилно т 16/ще пиша на програмист/ при мен излиза в Д1 0088 и в т от 16,1 до 16,4 само нули  и нап не я приема. Защо я приеха с 0088 и т.16,1-16дни ,след като в указанието пише друго????-това също не разбирам ...обаче 2дни се побърках с тази Д1