Преди 2 години ни накараха да пишем декларации към Данс...сега затовор,глоба,взимане на имущество...тез пощуряха...малко ли са документите ,декларациите и сроковете..та и още декларации за истинност на информацията?Ако в Тр.договор пише ,че взима 500лв и ведомостта е на същата сума...по обктите ли да ходя и да дебна колко пари им се плаща на работниците?Дали тогава ще съм счетоводител или дедектив? В крайна сметка Управителя е този, който разпределя парите във фирмата си ...ако иска да даде на работника 1000лв аз ли ще го спра?..или ще го накарам да му преподпише договора ?..
пс: преди 3г на една ревизия по ДДС,ревизорката ме попита защо не съм се интересувала от една фирма подизпълнител дали разполага с кадри с които е свършила стр.работа на ревизирана фирма?..е направо подрипнах...имам договор имам оферта ,имам ежедневен инструктаж,имам протокол за СМР, имам фактура ,банково платежно-платила съм си...и накрая ...защо не съм проверила фирмата..ама тя била "фантом"...какъв фантом питам..ами от тия дето имат 2ма души в нея и само фактури пишат...питам я ..а вие проверихте ли дали нямат фактура от друга фирма и те да са само прехвърлячи...отговора бе ...ооо-на нас това не ни е работа......тъпо та тъпо..ама ...Дедектив на НАП отказвам да ставам!Ще се постарая да се защитя с месечна декларация за фактури и ведомости...и до тук..Или ...масово спираме да подаваме ДДС и осигуровки и съответно не плащат фирмите...за да ни обърнат Внимание :)
Да..може би сте права -знам ли какво ще раБоти в бъдеще. Благодаря!
Благодаря отново ....отговорността какъв да бъде в дружеството управителя, оставиха на мен/счети/ и затова питам.Когата фирмата започна дейност, подадох ОКД5 и един месец е бил СОЛ..след това премина на Трудов договор и не съм подавала спиране на дейност , поради това се чудех дали да остане СОЛ ири по ДУК.Прецених ,че по Договор за управление на мин.праг е почти равен по сума на СОЛ и ще го ставя по ДУК.Надявам се да е най правилното решение.Междувременно, управителя се разболя и има болничен,тъй че ще отложа прекъсването на Тр.договр и  преназначаването му на ДУК.
Самоосигуряването е прекъснато,поради подписване на Трудов договор за друга дейноств същата фирма  с заплата над 2400лв,а за сегашният избор на дейност - аз/счети/ се чудя , дали да си остане Управител/по ТР/ и СОЛ или само Управител на минамлният праг по дейността и дали трябва да подавам нещо в НАП.
Пак благодаря  :wink1:
Да се включа по темата - Търговец започва работа с нова фирма ООД /в която е и съдружник/ 7,2013 и пуска ОКД3 за СОЛ, но  от 8,2013 почва в същата фирма на трудов договор с заплата над максимума.От 01,07,2014 -трудовият договор му се прекъсва поради спиране на работата по проекта.Питане- да  го пренасоча ли към Управител на фирмата /както се и води в ТР/ с праг 434 лв  за дейността и код 10 или да го оставя като СОЛ? Питам ,защото не съм подавала ново заявление че, прекъсва самоосигуряването през м.8,2013,а подадох Трудовият му договор с Увд.по чл.62.,а сега ще подам и прекъсването на Тр.договор.
Предварително благодаря.
Декл.по чл.55 съм подала в м.9,2013 за период м7-м8,2013...но не съм включила удържаните ДОД по Гр.договори. Пуснах я вчера като изплатени в м.1,2014.
Благодаря,все си мисля, че чета щом съм подала Декл.55 за наемите - но явно не е било достатъчно.
Пропуск ли е и поправим ли е?
През 2013г имам граждански договори и наеми на офиси .През м.11,2013 съм пуснала Декл.по чл.55 но само за наемите,а през м.1,2014 Справка по чл.73 за Гражданските договори/които съм подавали ежемесечно с Д1 и Д6-но без ДОД/.
Сега прочитам, че Декларация по чл.55 се подава и за Гражданските договори и изпадам в ужас .
Така ли е? И ако е така -какво мога да направя? Мага ли да подам сега корегираща декларация по чл.55 за период 08-10,2013г.
Може би е редно да задам официален въпрос към НАП по този казус - но първо исках да проверя дали някой не е имал подобна ситуация.Ще се опитам да се свържа със счетоводството на фирмата.
Благодаря !:)
Това е факт и с мислта,че за целите на Строителната камара,където трупаме опит под форма на СМР-та -би трябвало, ако си го признаят за работа да издадат фактура/ и те са регистреани там/. Но след съвета на ЧСИто,може и да не го направят. Все пак, ако си направя протокол,на база Решение на съда и Сл.бележка от банката за сумите които са отишли по сметка на ЧСИ и Протокола за СМР по който сме осъдени-би могло да си начисля ДДС то и да го ползвам за данъчен кредит в м.2,2014.Това ,че те не са издали фактура ще е в техен минус.Сумата за основата  ще го призная за разход на обекта и съответно ще намаля печалбата.
За съжаление такъв казус не съм имала 20 години...
Да,в Договора пише, че сумата е с ДДС -имам 1 ф-ра частично по този договор и след това само е издаден е само протокол за СМР който ми е изпратен по имейла,няма подписи на него-защото беше отказан 2010г. от нашата фирма и за който сме осъдени.Но в протокола има ДДС.
Принципно колежката от другата фирма се надявам да издаде фактура,но ЧСИто посъветвало ищеца да не го прави.Нямам представа защо.
Фирма е осъдена от АС да заплати по договор и Протокол сума Х лева на подизпълнител на строителен обект сега м.1,2014г.Запорираха ни банковите сметки на 28,12,2010г и от тогава се съдим.Ситуацията е следната .Наели сме подизпълнител на един обект. Той се мотае и не работи и шефа вика друг.Той приключва обекта и ние му плащаме,като и пускаме ППП към инвеститора и той също ни плаща.Шефа каза тогава ,че няма да пише Анекс за спиране на договора щот му бил приятел:)Но въпросният първи подизпълнител решава да заведе дело и да си иска парите -нищо че не е работил,защото тези пари са описани по договор.И ни съди.Делото приключва в негов интерес и днес са подписали споразумение при ЧСИ ,което вече ни дръпна запорираните пари в банката-но трябват и още ,въпреки че имаме задължения и към НАП и те трябва да са с предимство пред нея.
Питането ми е следното - нямам издадена фактура за тези пари и ЧЗИ днес казала, че няма нужда да се издава такава, защото това присъдени вземания от съда. Да де ,ама парите не са малко..има ли начин да си начисля ДДС-то в м.2.2014 по тези присъдени вземания, ако подизпълнителя не  ми издаде фактура? В смисъла на счетоводството,тъй като и двете фирми са регистрирани по ДДС би трябвало да се издаде фактура, както по сумата на присъденото вземане от съда ,така и за лихвите без ДДС,а ЧСИ отделно за нейните разходи които са % от сумата и са пак големи пари.Питам се, дали ЧСИ-то е права и имам ли аз основание да си начисля ДДС по взетата сума?
Ще съм благодарна на отговор,защото не съм имала такъв казус до момента.
Да попитам и аз за наемите. Фирма има сключен договор за наем на помещение от 3ма собственика.Наема се плаща всеки месец,но ДОД удържам един път на тримесечие.Сега трябва да подам Декларация по чл.55 за 3то тримесечие,където вписвам само сумата на данъка.В Сметка за изплатени суми,не им начислявам ДОО и ЗО и ДЗПО а само ДОД.Питам се обаче,след като тези лица не са етажна собственост-признавам им 10% НПР и тогава начислявам данъка по Д-я чл.55,а след това и поотделно сСИДФЛ по чл.73 от ЗДДФЛ,а на тях им връчвам Сметка и Сл.бележка за год.декларация???
Здравейте и благодаря за отговорите.  :smile1:
Автомобила е втора употреба и е купен през 2012г. и е платен изцяло още тогава. Ползван е данъчен кредит-както си му е реда.
Следователно пиша Протокол в който описвам автомобила и факта че липсва /имам протокол от МВР/ и от сумата платена от застрахователя изчислявам дължимото ДДС. Застрахователя е заплатил по банка 14 400лв -записвам основа 12000лв+2400 лв ДДС и ги внасям ако нямам други фактури разбира се.
Притеснението ми е ,че ползваният данъчен кредит е примерно 2800 /14000+2800/лв. като в същото време има 1 година амортизация на колата само , но въпреки това балансовата и стойност /10500/е по малка от изплатеното от Застрахователя.Разликата си е чист извънреден приход.Надявам се така да е най правилно.
За осчетоводяване ще използвам извънредни приходи и разходи-за да е по лесно при ревизия.
моля за помощ имашите знание по следният казус : През м.3,2013 на фирма и открадват служебен автомобил. Миналата седмица Застрахователя изплаща сумата по застраховката. Фирмата е регистрирана по ДДС,използван е данъчен кредит при покупката ,автомобила е 6+1 места,има начислени амортизации,като остатъчната стойност към момента на кражбата е по ниска от изплатената от застрахователя сума.И ?..аз не знам как да процедирам? Да издам фактура за получената сума или само да напиша Протокол, който да вкарам в Дневници по ДДС и да си го внеса ?
Предварително благодаря за отговорите....:)
В ТД на НАП Люлин ми отказаха,по ел.път също...ще чакам предписанието на НОИ.