Колеги,
Моля Ви за помощ:
Българска фирма, регистрирана по ЗДДС започва строително-ремонтни дейности във Франция. Ще издава фактури на френски фирми и физически лица .
За фирмите е чл 21, ал. 2 (ако са регистрирани по ЗДДС), но за физическите лица отивам на чл. 21, ал. 4. т. 1 ,но се колебая дали трябва да начислявам ДДС. Ще влизат ли във VIES или не?
Отделно, ще закупуват материали, но те няма да са ВОП, тъй като остават във Франция. Ако те ги закупуват със Френското ДДС, аз трябва ли да им начислявам тук също ДДС. А ако са без ДДС аз им го начислявам с протокол по чл 117 или ...? Не знам дали успях да изясня обстановката, но нещо и аз се оплетох. Моля Ви, за помощ.
И двете Про са много, много по-добри от старите делти и трз-та. Работя 3-та година и съм много доволна. Не е толкова сложна, напротив. Можете да правите какви ли не справки в дълбочина, работи много добре с материални сметки. В ТРЗ има една камара удостоверения, които ти излизат само с натискането на 1 копче. Просто прочетете добре указанията, направете си сметкоплана и почнете да работите с кеф :) Не съм служител на Микроинвест, но съм наистина много доволна от програмите про.
Абе тия хора съвсем се побъркаха. За какво ходим и учим по университети, взимаме бакалавърски и магистърски степени, като ще ходим пак да се явяваме на изпити?!?
Да, да има нещо като картотека, като лиценз срещу представена диплома и стаж, ама пак да се явяваме на изпити?!? И точно пък изпитващите дали ще са в час изобщо с всички промени, та да ни изпитват? Това се оформя едва ли не като рекет, дайте да дадем.... едни пари на някого.
Да се постави условие да се представя документ за право на подписване на отчети също съм съгласна. Все си мисля, че всяка една проверка и ревизия са ни изпити на нас. За какво са ни други?
А относно скритите в тъмните ъгли на сивата икономика счетоводители, ако се постави изискването за доказване на правото за съставители на ГФО, то и те ще изчезнат или поне ще се появят на бял свят.
Това е моето мнение. Малко съм емоционална, моля да ме извините :)
Не, не се плаща. Това обезщетение е, когато нямаш работа в следващия месец, а този служител има работеща фирма и се осигурява по ДУК.
Честно казано на мен ми мирише, че искат да намерят нова ниша на одиторите. Аз съм за - да се съблюдава, кой има право да подписва отчети, може би дори и да има някаква картотека, но да се правят проверовъчни изпити непрекъснато, някак си не ми се връзва :) Тук вече се отива на ДАЙТЕ НИ, че да ви дадем!
Доколкото съм чела разните коментари, санкции няма, но самата служебна пререгистрация и заличаване излиза доста солено някъде около 1000 лв. Така, че според мен е п о-лесно да се направи пререгистрацията лично от собственика и после да си я закрие. И се касае за всички и ЕТ и дружества