Здравейте,
имам митническа декларация за внос от Турция, издадена от Германия - стоката е освободена в Германия.
Платено е на митница Германски ДДС -19 % от спедоторската фирма освободила стоката в там.
За ДДС и таксата за освобождаване има издадена фактура и са платени на спедитордската фирма в Германия. Във фактурата от тях има начислено ДДС 19 % за таксата за освобождаване т.к. не е въведен нашият ДДС номер.
Как следва да се отрази тази митническа декларация и фактурата издадени от спедиторската фирма в ДДС декларацията и дневниците за периода?
 
Здравейте, имам следния казус: Фирмата ни извършва облагаеми и освободени доставки, съответно всяка година изчисляваме коефициент по чл. 73 от ЗДДС. Тази година се регистрарахме по ДДС в друга държава членка и имаме освободени доставки към  този ДДС номер. Въпросът ми е тези освободени доставки трябва ли да се премахнат от общата стойност на освободените доставки за изчисляване на коефициента или не?
Здравейте,имаме служител, който е гражданин на друга държава членка. До сега този служител имаше продължително пребиваване в България и го осигурявахме и облагахме в България, но сега той желая да се върне да живее в държвата от която е и иска да го преназначим на работа от разстояние. Въпросите ми са:
1. Осигуряването остава ли в българия?
2. Облагането  и удържането на  ДОД остава ли в България или трябва да бъде облаган в държавата в която живее?
3. Ако трябва да бъде облаган в другата държава членка за доходите си от трудово правоотношение, какви документи се попълват и подават за този доход?
Здравейте, фирмата ни е регистрирана по ЗДДС и ще извършва продажба на освободени стоки на територията на Румъния. Стоките са освободени и в България и в Румъния. Имаме издаден ДДС № в Румъния. Стоките ще се продават и на физически и на юредически лица. Имам няколко въпроса във връзка са така изложената информация.
1. Продажбата на тези стоките  в дневника за продажби в България, къде трябва да бъдат отразени: като освободена доставка или като доставка по чл. 69, ал 2 на територията на друга държава членка?
2. За продажбите в брой  трябва ли да се издават касови бележки, при положение че те се извършват от обект в Румъния чрез друга фирма, която ще ги продава от наше име като агент и накрая на месеца получените плащания ще ни се изплащат от тях по банков път ?
3. Ако не трябва да се издават касови бележки какъв документ следва да се издава за полученото плащане?
4. Приходите реализирани на територията на Румъния ще подлежат ли на деклариране и облагане за данък печалба в Румъния?
Също така дали трябва да се удържа данък при изплащането на дохода?
Здравейте фирма ще изкупува бижута златни и срубърни от физически лица. Въпросите ми са : 1 Какъв документ трябва да се създава за тази покупка / служебна бележка за изплатени доходи, протокол за покупка или др./
2, Трябва ли да се декларират тези суми като изплатени доходи в деклар. по чл. 73  и с кой код
Според мен А1 не трябва да се прилага т.к. той живее в държавата от която ще работи
Здравейте, каква е процедурата за назначаване на трудов  д-р във  фирма в България на гражданин на ЕС, който ще извършва работата дистанционно от държавата в която живее.  Предполагам, трябва  да се издаде служебен номер на чужденец, но тъй като няма да пребивава в България от тук нататък какво трябва да се направи?
По кой член от КТ е по - добре да се състави ТД по чл. 107 Б - надомна работа или 107 З- работа от разстояние
Осигуровките и данък къде и по кое законодателство трябва да се плащат?
Здравейте, може ли да се напише длъжностна характеристика в, която да е записано, че служителят ща изпълнява две длъжности на управител и юристконсулт на фирмата едновременно, без да се сключват два договора с лицето за всяка длъжност.
Споразумението е за преструктуриране на дълга. Всички главници се обединяват в едно общо задължение със срок 5 г.  В споразумението пише цитирам " Страните признават за действителни, ликвидни и изискуеми следните задължения:"следва цитиране на договорите за заем главница + начислени лихви към тях
След това пише: "Страните се съгласяват описаните задължения да бъдат обединени и да формират едно общо задължение в размер ..., представляващо главница.  Във връзка с извършеното сливане натрупаните лихви за периода 01.01.2011-31.12.14 в размер ... се запазват и ще бъдат изискуеми заедно с уговорената към обединеното задължение лихва . Върху натрупаните лихви няма да се начисляват лихви. Страните се съгласяват задължението да бъде изпълнено в срок от 5 г считано от датата на подписване на настоящето споразумение.
Здравейте, моля за помощ! Дружеството има получени заеми от 2011 г. 2012 г.  2013 г. и2014 г. и съответно начислени лихви към тях. Заемите от 2011 и 2012 са със срок на погасяване 1 година от отпускането на заема Според мен давностният срок започва да тече от датата която е посочена като крайна за погасяване. Права ли съм?  В ГДД за 2015 г. в чл 46 съм посочила лихвите за договорите от 2011 г. - На 01,01,2015 г е сключено споразумение между дружествата за сливане на всички задължения от 2011 г. до 2014 г. в едно общо задължение със срок за 5 г. С това споразумение се признават всички задължения по договорите за заем и лихвите към тях към 01,01,2015 г.  Въпросът ми е започва ли да тече нова давност за лихвите и заемите след тяхното признаване на 01,01,2015 или трябва да дам в увеличени тези за които е изтекъл давностния срок съответно от 5 г за заемите и от 3 г за лихвите?
Здравейте, при направена справка установихме, че по 613 с-ка - разходи за придобиване на ДА все още има стойности на активи, които е трябвало да бъдат заприходени през 2011 г. В 613 с/ка трябваше да бъде само стойността на направен ремонт, но открихме и тези не заприходени активи. Какво да направя с тях да ги заприходя с датата на която сме разбрали че не са заприходени с протокол, да ги заприходя със стара дата, да им начисля амортизациите, т.к. са използвани и да направя карекция на финансовия резултат за стари години или др.
Здравейте, фирма регистрирана по ЗДДС,  обикновено извършва облагаеми доставки, но през годината има продажба на лек автомобил, при покупката на който не е използван дк и  не е начислен ддс при  продажбата му. В този случай трябва ли да се прави преизчисляване на коефициента за ддс ?
Здравейте, трябва да изплатим на служител обезщетение по чл. 331 от КТ 4 брутни заплати. Последен месец в който има работни дни е март 2014. Назначен на 10.03.16 от 01.04.2016 е в болнични и майчинство. Тъй като е назначен през м. март има отработени 16 дни получено възнаграждение 503 лв. Коя сума трябва да бъде  базата за обезщетението по чл. 331 от КТ. Взимам тези 503 лв.  като база * 4, или 503/16*20р.д м 03,14г=628,75 лв. * 4
Благодаря Ви предварително
Здравейте, през м 06. 2016, поради прекратяване на основната дейност на дружеството, която беше извършаване на освободени доставки по ЗДДС са продадени активи на стойност около 300 000 лв. Част от тях са били заприходени като ДА, други са били под прага от 700 лв и директно изписани като разход, трети стояха по 613 сметка - разходи за придобиване на ДА, т.к. не се използваха от дружеството а от друга фирма и трябваше да се префактурират на другата фирма още преди години. Въпросът ми е : Дали тази продажба на активи влиза в облагаемия оборот за регистрация по ддс. или може да се позовем на чл. 96, ал. 3
Здравейте, имам няколко въпроса:
1. може ли да се освободи лице по чл. 331, ал. 1 по време на ползване на отпуск за гледане на дете до 2 години
2. може ли да се освободи лице по чл. 331, ал. 1 лице което в момента е в болничен.
3. Ако не може ли да ми кажете кой член да цитирам.
Здравейте, предстои ни продажба на ДА, закупени преди 4 г., които не са били заприходени като такива. Стоят по 613 сметка, т.к. не са използвани от фирмата, а от друга фирма, на която поради различни причини не бяха префактурирани. Сега мениджърите искат да се продадат тези активи на по-ниска от покупната им цена. Как трябва да се процедира в този случай. Ако ги продадем на по-ниска стойност ще трябва ли да увелича финансовия резултат с разликата в края на годината
Благодаря много за отговора, но навсякъде където четох до сега пишеше, че трябва да се издаде фактура за прехвърляне на правото на придобиване от лизингополучателя на третото лице . Въпросът ми с каква стойност трябва да е тази фактура?
Здравейте моля някой да помогне!
Автомобилът е закупен октомври 2014 , срок на лизинга 4 г. Във фактурата за прехвърляне на правото на лизинг каква трябва да бъде данъчната основа? Направените до сега лизингови вноски, или може да бъде по -ниска, все пак до сега автомобилът се е обезценил?
Здравейте, въпросите ми са няколко свързани с връщане или продажба на трето лице на лизингов автомобил:
Лизингът е с опция за закупуване, автомобилът е  с право на данъчен кредит , ддс се начислява с всяка фактура.
1, При връщане на автомобила на лизингодателя,  Какви трябва да бъдат операциите за отписване на актива и дали трябва да се начисли ддс за използвания данъчен кредит до момента и с какъв документ?
2. Ако автомобилът бъде прехвърлен на трето лица, въпросите са същите?
Благодаря ви и приятен ден!