Семена собствено производство, вложени за стопанската 2023-2024 не се посочват в справката. Стойността им не се включва в преките разходи в таблиците. Те са разход за следваща стопанска година, не 2022-2023, за която се кандидатства.
Относно разходите за ремонт аз ги включих разходи за услуги, последен ред.
Работя с ТРЗ на Микроинвест. Даваше ми същите грешки, когато генерирах файла за 73-6 преди да направя актуализацията им от 25.01. След нея няма проблем. Всяка година е така! Докато не направиш актуализация за новата година не можеш да генерираш верен файл по 73-6
Аз също се чудя защо НАП не възстановяват ДДС. И АПВ нямам връчено. Нещата трябваше да се случат в срок до 11.10 по принцип. И нищо все още. Иначе докато данъчния извършваше проверка се чухме и знам със сигурност, че всичко е изрядно.
При такива вливания, сливания и придобивания на предприятия и прехвърляне на работници по чл.123 от КТ би трябвало същите да бъдат уведомени писмено (мисля че беше месец по-рано от датата) за промените, които ще настъпят, както и че правата им и условията по ТД си остават защитени и че фирма У поема правата и задълженията на Х. У дължи обезщетението.
Двамата ги подавате с код 27. Моят съвет е да подадете за тях отделно Д1, да не фигурират в Д1 за останалите работници. Така ако не се приеме Д1 от първия път, ще трябва да коригирате само тях двамата. Особеното при Д6 е, че за дата на изплащане/начисляване на ОСИГУРОВКИТЕ се попълва реалната дата на изплащане, а не 30/31 число на месеца.
Банките за приключил период не връщат пари. От горчив опит споделям. На физическо лице от септември до януари от разплащателна сметка удържаха два пъти месечна такса обслужване - веднъж стандартна и веднъж по-ниска, договорена за група работници. От октомври всеки месец учтиво ги молех да направят корекция, отговор: Да, ще погледнем! Е, погледнаха януари и виновно ми заявиха, че могат да сторнират само таксата в новата година.

В конкретния случай не бих направила запис с 629 в кредита. За да избегна проблем в ОПР.

Ако не зная за кои такси се отнася или не искам да ги търся, ще направя 629/503 с минус.

Ако много добре зная за кои такси се отнася (случвало ми се е и това и съм звъняла на банката да ги възстановят по фирмената сметка), ще използвам разчетна сметка и в деня на удържането правя 498 /503, а когато ги върнат 503/498. Имам си създадена статия "грешки на банката"  :smile1:
При мен е в 498, други вземания
Здравейте!
За да спазим стандарта е редно да направим обезценка към 31.12.
При разлика 0,05 лв (0,45 лв и 0,40 лв) - не бих се занимавала.
При големи разлики (0,65 лв и 0,45 лв ) е редно да направите, но все пак обърнете внимание и на следното:
Дали наличното количество е съществено спрямо произведеното - ако Ви е налично близо половината, подлежи на преоценка, ако обаче от произведени 2 000 тона са ви останали 10 тона...оставете.
Дали е продадено в началните месеци на новата година. Имах случай, в който цената към 31.12 беше значително по-ниска от тази, на която бях заприходила продукцията. През февруари и март я продадохме, защото цената на пазара се повиши и реално се оказа по-висока от тази, на която я бях завела. Бях тръгнала да правя обезценки, но одиторът ме спря.
 Благодаря Ви lucky6!
В този ред на мисли, имаме и служител, който е в неплатен отпуск за един месец, на него също трябва да изплатим ваучери, въпреки, че не е на работа, нали така?

Смятам, че за да спазим буквата на закона - да, трябва да получи и той. 
Ваучерите за храна по Наредба 7 се дават на всички работници и служители + управител в еднакъв размер (200 лв). По-добре да й ги дадете.
Предоставянето на ваучерите/купоните за храна по Наредба 11 е обвързано с присъствието на работника на работното му място.
Засега възстановявате на тримесечие по нормална процедура. След 12 месеца че е възможна ускорената. Дори да подадете СД с попълнена кл.81 от НАП ще се свържат с Вас да поискат да коригирате СД, щом не одобрят попълнената от Вас справка по чл.92 за оборота. Опитайте, но вероятно развоят ще е такъв
Имам такива случаи и не я посочвам. Редно е рентата да се изплати срещу представено удостоверение за наследници. Щом съм сигурна, че сумата от 5000 ще се раздели между поне двама наследници, не я посочвам.
В този ред на мисли догодина, когато ще сме задължени да декларираме всички изплатени ренти през 2023, независимо от размера, направо не ми се мисли какъв хаос ще настане! Това е лудост! седмица ще набирам данните и още две ще коригирам Мариана, Марияна, Ана, Анна, Деан, Диян, Диан, Деян, докато ги улуча всичките и НАП приемат справката
Здравейте!
Имам нужда от вашата помощ.
Получаваме фактура от доставчик, регистриран по касова отчетност. Ние не сме.
Получихме фактура № 300 / 10.02.2023, ДО 500 лв, ДДС 100 лв, обща сума 600 лв.
Платена изцяло на 20.02.2023.
Получихме протокол № 300 / 20.02.2023 за цялата сума.

1.   Как е правилно да отразя фактурата в дневник покупки?  При въвеждане на фактурата в дневника, колони 10 и 11 попълнени ли са или празни?
А) Вид на документа 11, №0000000300 от 10.02.2023…... колона 10: 500 лв , колона 11: 100 лв
Или
Б) Вид на документа 11, №0000000300 от 10.02.2023…... колона 10: празно , колона 11: празно

2.   Как е правилно да отразя протокола в дневник покупки?
А) Вид на документа 91, №0000000300 от 10.02.2023…... колона 10: 500 лв, колона 11: 100 лв
Или
Б) Вид на документа 91, №0000000300 от 20.02.2023…... колона 10: 500 лв, колона 11: 100 лв

Софтуерът ми залага на варианти 1А и 2А. Спазено е условието данъкът по фактурата да не участва при определяне на резултата за ДДС за месеца.

Нещо обаче не ми харесва. Смятам, че верните отговори са 1Б и 2Б. В момента в дневник покупки имам два идентични реда, които се различават единствено по кода: 11 и 91....
За 2022 за доходи с код 90Х се посочват суми поименно, ако надвишават 5 000 лв.
Погледнете отново код 904 ли е вида на дохода, който искате да подадете.

Не претендирам за изчерпателност, но за 2022 особеност има при подаване на два вида доходи, които не се подават поименно, а в общ размер:
1) изплатен наем в режим на етажна собственост - изисква се посочване на адреса и
2) доходи от лихви по банкови сметки на местни физически лица в местни търговски банки и клонове на чуждестранни банки в страната
От описаното от Вас не мисля, че попадате тук.

Кодът, който предлага попълване на брой лица, без посочване на идентификатор е 8141.
Трудно.....
Четири пъти ме изхвърля, че не ми бил валиден подписа или не го разпознава, но успях да подам справките по ДДС от петия път
Аз съм на възстановяване всеки месец.
ДДС за юли, подаден в август, ще бъде възстановен началото на септември. (За три години само два пъти са ми възстановявали в последния ден на месеца на подаване)
Осигуровки за юли стават дължими на 25.08.
Винаги си плащаме дължимите данъци и осигуровки в срок, не оставям сумата да бъде прихваната. Не ми се ще да ми удържат и лихви за периода от 25 число до към 5-6 число на следващия месец. Освен това държа справката за липса на задължения да ми е чиста. Постоянно някоя институция го изисква (банки, ДАИ.....)
Вие си преценете кое ви е по-изгодно: банкови разходи по платежни за осигуровки или дължимата лихва за десетина дена.
701/303

Реализираш по-малък приход от продажба на продукция. В ОПР и баланс всичко се засича