Здравейте, имам един странен въпрос относно с онлайн магазин на ръчно изработени стоки. Моя позната живее в Германия, изработва вкъщи свещи и реши да ги продава в онлайн мрежата. За тази цел регистрира фирма в България. Реално тя живее в Германия, стоката се предлага по немски сайтове и транспорта ще бъде от Германия до крайния потребител. Как следва да се отчита прихода и разхода в регистрираната фирма в България.
За мен е странна ситуацията, но ако някои има опит ще съм благодарна да сподели.
Благодаря! Исках да изясня неплатените отпуски. Възможно ли е лично да си пожелаеш неплатен без да си ползвал платения. Понякога те реално наистина по своя инициатива не се явяват на обекта и той отбелязва в дневния инструктаж, че ги няма и съответно се накъсва месеца и ги отчитам в неплатен.
Здравейте, ние сме строителна фирма. Лятото поради забрана за строителни дейности работодателя иска да се водят работниците в неплатен отпуск. Възможно ли е периодично да се пускат в неплатен отпуск поради липса на работа и това да е тяхно желание. Ако някой има повече опит може ли да сподели, защото ми е объркано относно формирането на стажа им и правото на платен отпуск.
Здравейте и моля за съвет
през м.02.2014 г. получавам кредитно известие, но съм го включила в дневник покупки за м.02 като фактура и с плюс знак. Сега равнявайки салдата с доставчика установявам грешката. Как мога да се коригирам?
Благодаря за отговорите!
Здравей те и аз имам подобен проблем и съм объркана, може ли някой да помогне?
Аз съм съставител на счетоводния отчет и работя в счетоводна къща по трудов договор. Имаме ел.подпис на името на счетоводната къща.
 1. Пълномощното за публикуване на отчет в ТР на мое име ли да е или на счет.къща, на която е ел.подпис?
 2. Декл. по чл.13 ал. 4 е от името на управителя на фирмата, а декл по чл. 13 ал.5 от упълномощеното лице, не се бъркам нали?
Благодаря предварително за съдействието и успешен ден на всички!
 след толкова опит за корекция единственото, което програмата на нап прие беше заличаване на обр.1 с декл.обр.6 код К и суми с 0. Изтриха се всички записи за месеца. След това подадох редовни данни за обр. 1 и обр.6 което беше прието наново и се надявам че в системата вече всичко им е ОК.
благодаря, ще опитам :blush:
извинявам се за питането, но как да я направя тази проверка? аз имам 93 записа всеки различен за месеца. Ако ми беше постоянен персонала лесно бих го засякла, но при този случай незнам как да ги засека двете декларации като по ведомост отговаря на обр.6.
практиката при нас показва че към всеки касов апарат трябва да има отчет за продажби, като те са с отделна номерация и последователни по месеци
направих го, и го отхвърли поради несъответствие в сумите в обр.1 и обр.6. Ревизорите от НАП казаха да си засека обр.1, сумите са верни но в програмата на НАП ми открива разлика. Незнам дали ако подам заличаваща обр.1 и обр.6 с код К и 0 ще се изтрият записите, за да мога да подам редовни и сумите да са верните?
Здравейте, колеги, моля за вашата помощ
за м.Март 2014 съм подала дублиращи данни за декларация обр.1 и обр.6. След като го установихме се опитвам да коригирам нещата и все не се получава с новата програма на НАП. Подавам един и същ файл, веднъж го отхвърля поради грешка в ЕГН, друг път несъответствие между декларирани данни в обр. 1 и сума в обр.6. Вече се изчерпах от идей за корекции.
Моля ако някой е имал подобен случай да сподели опит, защото дори от НАП отговориха "незнам - опитай" и така един кръг с неприети коригиращи данни.
Благодаря и лека работа :)
Благодаря, защото се обърках.
От инспекцията се заядоха буквално за глупости и тъй като сумите  актове им са сериозни, започвам вече и на себе си да не вярвам.
Здравей те
имах проверка от Инспекцията по труда и ми съставиха акт за неначислен празничен труд 24.12.2013г. Лицето по график се пада на работа. Може ли някой да сподели дали правилно го начислявам в коригиращата ведомост, защото не мога да се доверя за това на програмата си:
Лицето е с основна заплата 400лв и клас 2.40 лв
работа на официален празник 21.18 (402.40лв : 19 р.дни). това ли е само доначислението или неговия двоен размер трябва да се начисли.
Благодаря за съдействието и помощта защото ми е много спешно да не би сега като коригирам и възразявам по акта се окаже че отново не е правилно изчислена сумата
Благодаря, и аз мисля че е най-удобно на юр.лице, а после ако е необходимо да се преупълномощава
Темата е стара, затова ако можете да помогнете с коментар ще съм благодарна.
Става въпрос за счетоводна къща, която сега започва дейност, как да избере ел.подпис:
- за юридическо лице, където автор е управителя на фирмата или може и счетоводител назначен в нея
- за физическо лице (счетоводител във фирмата) и фирмите, с който работи му предоставят нот.пълнощно

Досега съм работила с подпис на управителя на фирмата, но сега когато става дума за счетоводна къща, може ли да помогнете какъв подпис ползвате.
Благодаря предварително и успешна седмица
Здравейте, днес ми мина проверката пред ИТ. Относно графика (те не се зачетоха много) коментира, че трябва да има заповед за сумарно изчисляване на работното време, защото дори и да се работи спрямо дните в месеца по график и със същия брой почивни дни, при положение че неможеш да осигуриш на служителя 2 последователни почивни дни, единия от който да е задължително неделя, следва да имаш такава заповед. Също в Правилника за вътрешния трудов ред ясно да е посочено работното време и почивката която се полага.
и аз това се опитвам, но се получават или две 1-ви смени и без 2-ра или обратно, и затова исках да разбера друг имал ли е подобен случай
Здравейте колеги, може ли да помогнете малко :)
Имаме магазин в МОЛ с работно време от 10,00 до 22,00ч и 3 бр. продавач-консултанти. В момента тече проверка от Инспекцията по труда. По принцип те имат график, но в него са на сумарно отчитане на работното време, а по ведомост се водят на 40 седмично и 8ч труд. Немога да се ориентирам как да им направя смените така че ведомостта да отговаря на графика.
Благодаря ви за помощта и лека работа ви желая!
Да, Благодаря ви много. Проверявайки публикуването на отчетите изведнъж се появи и това ЕТ и веднага в паника, защото в кризата санкциите са немислими.
Лека и успешна работа на всички
Срока е до 31.05 за ЕТ, който подлежат на одит. За всички останали предприятия срока е 31.07. В случая аз има пропуснати и две години. Дали може сега да ги публикувам едновременно и какви ще бъдат санкциите