Здравейте, счетоводител работещ на трудов договор към една фирма и извършващ счетоводни услуги на други фирми ,с които има склчючени граждански договори ,трябва ли да регистрира и отчита извършените от него услуги по граждански договори за счетоводно обслужване от фискално устройство,чрез издаване на фискална касова бележка /чл.3 ал.1 от Наредба Н-18/2006/ ?В този ред на мисли трябва ли всички ,които работя по граждански договори да си купят касови апарати :question: за да си регистрират продажбите???? :smile1:
Да в случая трябва да подам декларация по чл.55 ал. 1 от ЗДДФЛ и чл.201,но аз като получател на дохода ,никаква идея как да я попълня,и дохода е получен в месец 09/2016,може ли да се подаде с задна дата
Благодаря за отговора,да СОЛ съм ,изясни ми се че трябва да издам фактури по договорите,но явно съм объркала с декларацията по чл.43,
не съм сигурна само за декл.по чл.55 ал.1 ,но тъй като аз съм получила доходи от ФЛ,предполагам и това отпада
Наистина се обърках.....
Здравейте,аз съм СОЛ и съм комисионер по комисионни договори сключени с ФЛ - доверители ,договора е сключен с предмет посредничество при покупка на разл. стоки,
подала съм на ФЛ декл. по чл,43 ал. 5  от ЗДДФЛ,че съм СОЛ.Въпроса ми е трябва ли да издавам фактури за възнагражденията получени по договора и как да ги осчетоводя ,като приходи от услуги или те не са приход за фирмата ми и съответно трябвало ли е да издам сметка за изплатени суми и служебна бележка на ФЛ изплатили ми комисионните  и да подам декл. по чл.55 ал.1 от ЗДДФЛ за авансов данък
Благодаря!!! :excl:
Благодаря ви много irenabrili за изчерпателния отговор!
Но до момента ЕООД А не издало фактура/въпреки ,че не съм сигурна дали има задължение да го прави/,и тъй като вече има и разрешение за строеж /НА е от 11/2015година/,трябва ли да издава фактура с начислен ддс! Аз тотално се обърках и все пак благодаря!
Здравейте,обръщам се за помощ,тъй като  не съм наясно с осчетоводяването на правото на строеж.Казуса ми е следният : става въпрос за две фирми ЮЛ на един и същ собственик,като ЕООД А притежава вдорно място+масивна сграда и учредява право на строеж на ЕООД Б ,на дворно място + масивна сграда,като ЕООД Б има право да пристрой масивна пристройка+асансьор в сградата собственост на ЕООД А и след въвеждане в експлоатация ЕООД Б получава правото да го ползва за срок от 10г, и в нотариалния акт за учредяване пише данъчната оценка на отстъпеното право.
Въпроса ми е какви счетоводни записвания трябва да се направят в ЕООД А и съответно ЕООД Б Благодаря ви!
Здравейте статията ви е страхотна и много полезна! Благодаря за което!
Но имам няколко въпроса за възникване и изтичане на давността при потребителски кредити на физическо лице,просрочен,даден на съдия изпълнител - От кога започва да тече давността и кога изтича давността и не се ли възобновява с съобщенията на съдия изпълнителя? И съответно как да оспорим ,ако е изтекла давността?