Здравейте, колеги,

моля за помощ по казус, свързан с ДДС.

ФЛ, регистрирано по ДДС, като свободна професия продава УПИ. Имотът не е свързан с дейността на лицето, придобит е от ФЛ и съответно няма начислен ДДС ( което според мен изключва приложение на чл. 50 от ЗДДС).

Сега при продажбата трябва ли да се начисли ДДС?
Не намирам основание за неначисляване, но ми се струва нелогично.

Благодаря!
Благодаря за мненията.

Може би ще се насоча към варианта с фактурирането, за да облекча администрирането на заплата, осигуровки, декларации и т.н.
А как Ви се струва вариант на пълен работен ден в едната фирма и да фактурирам услуга почистване и поддръжка на другите две?
Притеснява ме, че в накякъв момент може да възникне въпроса кой е работил и че сме скрили осигуровки и възнаграждения.

Тогава едва ли някой ще вземе предвид, че собственика има още 2 фирми и там сме осигурили камериерката на пълен работен ден. Иначе и на мен не ми се занимава, но после мен ще държат отговорна.
Здравейте, колеги,

имам следния казус и ще бъда благодарна за помощ и съвет от хора, които се занимават с ТРЗ, за да се направят нещата както трябва.

Трябва да се назначи камериерка за поддръжка на 3 апартамента. Всеки апартамент обаче е собственост на различна фирма. Трите фирми са с общ собственик и той поиска трудов догоров да се сключи с едната фирма.

На мен ми се струва, че трябва да се отчита разход за труд и съответно да се сключи трудов договор с всяка от фирмите. И тук започват въпросите- как да стане това?

1. Какъв да бъде трудовия договор- с намалено работно време или по чл. 114?
2. Може ли да речем да се сключи в едната фирма за 4 часа, а в другите 2 за по 2 часа на ден?
3. Пропорционално на работното време ли се определя МОД ( ако да речем е 500 лв, означава ли това, че за 2 часа на ден МОД е 125 лева)?

Извинявам се, ако за някой въпросите са елементарни, но имам кратък срок да изготвя договорите, а не съм имала такъв казус.

Благодаря предварително!

Здравейте, колеги,

имам дружество регистрирано по режима за КО. През месец май имам издадена фактура от доставчик, който не е регистриран по ДДС.

1. Мога ли да я включва в ДДС-то за м. юни?
2. Предполагам, че я посочвам с код 1, а не 11. Но все пак- така ли е? Изхождам от това, че попада в изключенията за прилагане на режима.

Благодаря много предварително!
Благодаря много, irenabrili!  :flowers:

Радвам се, че съм се ориентирала в ситуацията  :wink1:
Здравейте,

СОЛ собственик на ЕООД получава хонорар по договор за извършена услуга от американска фирма, която изплаща пълния размер на сумата.

1. Какво се случва с осигуровките- при годишното изравняване ли ще внася или сега трябва да прави нещо? (лицето се осигурява на 420 лева през дружеството)
2. Относно данъка предполагам, че трябва да внесе авансов данък за 2-ро тримесечие, като си приспадне 25% нормативно признати разходи и осигуровките. Правилни ли са разсъжденията ми?

Благодаря предварително!
За което благодаря!

Така е по- лесно да се ориентираме дали вече има такава тема. Следя темите, свързани с Касовата отчетност.
Дори и ако фактурата не е от свързано лице, то щом тя е с дата от преди датата ви на разрешение за прилагане на КО, то тази фактура ще се включва в дневника с код 01, а не код 11 и няма да се издава протокол. Правото на ДК е по общия ред.

Много благодаря за отговора, Katya!
Да се коригирам само. Фактурата е от доставчик свързано лице т.е. попада в изключенията за прилагане на режима.

Моля за извинение за недоглеждането.
Здравейте,

моля ако някой знае да помогне със следния въпрос:

Дружество прилага специалния режим Касова отчетност считано от 01.04.2014 год. Имаме фактури, издадени от наши доставчици преди тази дата, които са платени също преди 1.04., но не са включени все още в Дневниците. Доставчикът не е регистриран по КО и доставката не попада в изключенията за прилагане на режима.

Как ще се упражни правото на данъчен кредит? Самите фактури ли да посочвам в дневника? Или пък протокол (но плащането е преди 01.04)?  :hmmm:

Благодаря предварително!
Здравейте,

днес бях В НОИ и попитах за заверката на осигурителна книжка без декларация по чл. 50.

Отговориха ми, че щом няма доход лицето не се подава и съответно не искат такава. Но трябва да се представи декларацията по чл. 92 от ЗКПО на дружеството, през което се е осигурявало лицето. Идеята е да се докаже, че дружеството е извършвало дейност.

Направо ми е неудобно вече, но да попитам пак във връзка с годишната Д6. Самоосигуряващото се лице е започнало дейност от 01.03.2013 год. С такава дата е подадено ОКД-5. За януари и февруари 2013 е внасяло здравни като безработно лице.

1. Трябва ли да включвам тези здравни в Д6?

2. При подаване на Д6 на самата страница на НАП какъв период задавам: 01-12.2013 или 03-12.2013?

Благодаря!
Ох, безумно ми е това с декларация без доход. Явно е нещо ново пак.

Нито има доход, нито да изравнява.

Благодаря все пак!
Здравейте,

за да не отварям нова тема бих искала да попитам следното: СОЛ собственик на ЕООД се осигурява на 420 лева, но не получава възнаграждение през 2013 год. При положение, че няма други доходи, предполагам не подава ГДД и съответно таблиците за осигурителния доход.

Ще му подам само Д6- годишна с общата сума на внесените за 2013 год. осигуровки.

Правилно ли разсъждавам?
И още един въпрос във връзка с казуса.

Лицето прекратява регистрацията си през м. септември 2013. През декември получава субсидията за 2013 год.

Какви нормативно- признати разходи има право да приспадне- 40% или 60%? Субсидията касае цялата година, но на практика лицето придобива дохода в момент, когато не е регистриран.

Още веднъж благодарности за помощта!
Здравейте,

моля за помощ във връзка с осигуряването на ЗП за периода след като е прекратил регистрацията си като ЗП. Това се случва през 2013 год. За периода, докато е регистриран е ясно. Внасял си е.  След това продава продукция, но дружеството, което я купува не му удържа осигуровки. Осигурителен доход ли е тази сума?

Как би следвало да се обложат съгл. ЗДДФЛ получените субсидии за 2013 год. при положение, че сумата е получена след прекратяване на регистрацията (60% или 40% нормативно признати разходи)?

Има ли някакви указания във връзка с осигуряването на нерегистрирани ЗП?

Благодаря!
Благодаря :)
Не мога да хвана спатиите на тази декларация и нейния смисъл, ама айде...

И аз не мога. Цял ден изгубих за фирми, които имат по един управител или СОЛ собственик да ги мисля какво да ги правя. Четох указанията, закона, наредбата...

Безсмислена ми е тази декларация.

Благодаря на alex_76 за указанието.  :smile1:
За ДУК-а разбрах.

Само едно уточнение във връзка със собственик на ЕООД, СОЛ. Той не получава възнаграждение, но полага труд в дружеството и е вписан като управител в ТР. Няма подписан договор.

Трябва ли да подавам декларация? А в случай, че имаше писмен ДУК?

Някой може ли да прикачи и Указанието. Не мога да го намеря.

Благодаря!
Здравейте,

да попитам нещо по темата и аз. ЕООД има управител чуждестранно ФЛ (живее и работи в чужбина, ЕС). Има ДУК и му се плаща възнаграждение. Няма трудови или граждански договори.

Видях, че колегата преди мен не е подавал декларация по чл. 15 от ЗЗБУТ до момента. Четейки обаче ми се струва, че трябва да подам. Имам пълномощно, но не е изрично посочена тази декларация. Записано е освен пред НАП, НОИ и т.н. че мога да представлявам дружеството пред всякакви органи и институции и да подавам необходимите декларации, отчети, уведомления и т.н.

1. Трябва ли да подам Декларация по чл. 15?
2. Мога ли да го направя при това положение с моя ел. подпис?
3. Някой знае ли какво следва от това, че до момента не е подавана?

Много благодаря!