irenabrili, благодаря за разяснението:  :good:
Скрит текст :
В тази връзка пускам линка:
Третиране на скритото разпределение на печалбата по реда на ЗКПО и декларирането му в ГДД по чл. 92 от ЗКПО.

като го чете човек при всички изброени трактовки все  си хванал дявола за рогата!

Е , май наистина си е най-добре  да не се взимат вече фактури на името на фирмата ,относно разходи за активи за лично! Няма отчетен разход ,няма данък!
това ми хареса!
........................ ........
Здравейте,
Разходите за амортизация, които включвате в данъчанта основа са 1/60 от отчетната стойност при закупуването и добавяте преките разходи, които сте ползвали за лични нужди и за които сте приспаднали данъчен кредит през януари. Начислявате ддс с протокол, отразявате данъка в колона 16 на дневника за продажби и в клетка 23 на справката-декларация.
Ако следващият месец автомобилът не се ползва за лични нужди - не начислявате ДДС.
В този смисъл, "данък уикенд" не е обвързан количествено с ползвания данъчен кредит при придобиване на актива, а цели облагането на ползването му.
........................ ......
в този контекс на мисли, каквото било било ,от тук нататък ще е така.


ето указанието от днес
Деклариране на ДДС при ползване на служебни активи за лични нужди

10 Февруари 2016


Данъчно задължените лица, регистрирани по ЗДДС, които използват стока, включена в стопанските им активи, и за лични нужди, могат да ползват следните алтернативни правни възможности:

1) да не приспадат данъчен кредит за стоката и за съпътстващите ползването й разходи и да не начисляват данък за доставката за лични нужди, или

2) да упражнят правото на данъчен кредит за стоката и за съпътстващите ползването й разходи в пропорция, съответстваща на пропорцията на използването на стоката за стопанската дейност и за лични нужди и да не начисляват данък за доставката за лични нужди, или

3) да приспадат данъчен кредит за стоката и/или за съпътстващите ползването й разходи и да начисляват данък за доставката за лични нужди.

В случай, че лицето е избрало да прилага първата възможност, същото следва да отрази получените данъчни документи за придобиването на стоката и съпътстващите ползването й разходи в дневника за покупки като посочи в колона 9 “Данъчна основа и данък на получените доставки, ВОП, получените доставки по чл. 82, ал. 2 - 5 ЗДДС и вноса без право на данъчен кредит или без данък” общата сума на данъчната основа и ДДС за всяка доставка поотделно, съответно в клетка 30 от справка-декларацията за ДДС.

В случай, че лицето е избрало да прилага втората възможност, същото следва да отрази получените данъчни документи за придобиването на стоката и съпътстващите ползването й разходи в дневника за покупки като посочи:

- в колона 10 “Данъчна основа на получените доставки, ВОП, получените доставки по чл. 82, ал. 2 - 5 ЗДДС, вносът, както и данъчна основа на получените доставки, използвани за извършване на доставки по чл. 69, ал. 2 ЗДДС с право на пълен данъчен кредит” стойността на данъчната основа и в колона 11 “ДДС с право на пълен данъчен кредит” размерът на данъка върху добавената стойност за всяка доставка поотделно в пропорция, съответстваща на използването на актива за стопанската дейност, съответно в клетка 31 и в клетка 41 от справка-декларацията за ДДС и

- в колона 9 “Данъчна основа и данък на получените доставки, ВОП, получените доставки по чл. 82, ал. 2 - 5 ЗДДС и вноса без право на данъчен кредит или без данък” общата сума на данъчната основа и ДДС за всяка доставка поотделно, съответстваща на пропорцията на използването на актива за лични нужди, съответно в клетка 30 от справка-декларацията за ДДС.

В случай, че лицето е избрало да прилага третата възможност, същото следва да отрази:

- в дневника за покупки - получените данъчни документи за придобиването на стоката и съпътстващите ползването й разходи като посочи в колона 10 “Данъчна основа на получените доставки, ВОП, получените доставки по чл. 82, ал. 2 - 5 ЗДДС, вносът, както и данъчна основа на получените доставки, използвани за извършване на доставки по чл. 69, ал. 2 ЗДДС с право на пълен данъчен кредит” стойността на данъчната основа и в колона 11 “ДДС с право на пълен данъчен кредит” размера на данъка върху добавената стойност за всяка доставка поотделно, съответно в клетка 31 и в клетка 41 от справка-декларацията за ДДС;

- в дневника за продажби:

а) за данъчни периоди до месец януари 2016 г., включително - протоколът, с който е начислило данък за доставката за лични нужди като посочи в колона 16 “Начислен данък (20 %), предвиден в закона в други случаи” размера на начисления данък, съответно в клетка 23 “Начислен данък (20 %), предвиден в закона в други случаи” на справка-декларацията за ДДС;

б) за данъчни периоди месец февруари 2016 г. и следващите - протоколът, с който е начислило данък за доставката за лични нужди като посочи в колона 16 “Начислен данък за доставки на стоки или услуги за лични нужди” се посочва размера на начисления данък, съответно в клетка 23 “Начислен данък за доставки на стоки или услуги за лични нужди” на справка-декларацията за ДДС.

Когато данъчно задължено лице до началото на 2016 г. е упражнило данъчен кредит както за стока, която до този момент е ползвало за стопанска дейност и за лични нужди, така и за извършените преки разходи, свързани с използването й, и не е начислявало данък върху добавената стойност за доставката за лични нужди, може, съобразно посочените по-горе възможности, и след 01 януари 2016 г.:

- да направи корекция на упражненото право на данъчен кредит за стока и разходите, свързани с използването й, като приложи съответната пропорция на ползването за стопанската дейност и за личните нужди. Протоколът се включва в дневника за покупките като се посочва в колона 10 “Данъчна основа на получените доставки, ВОП, получените доставки по чл. 82, ал. 2 - 5 ЗДДС, вносът, както и данъчна основа на получените доставки, използвани за извършване на доставки по чл. 69, ал. 2 ЗДДС с право на пълен данъчен кредит” стойността на данъчната основа и в колона 11 “ДДС с право на пълен данъчен кредит” размера на данъка върху добавената стойност за частта съответстваща на ползването за лични нужди с отрицателен знак, съответно в клетка 31 и в клетка 41 от справка-декларацията за ДДС, или

- да начисли данък пропорционално на размера на ползването. Протоколът, с който е начислен данъка за доставката за лични нужди се отразява в дневника за продажби по посочения по-горе начин относно третата възможност.

Декларирането на начисления данък за доставки за лични нужди и корекцията на данъчен кредит при използването и отделянето на стоки за лични нужди се извършва само със справка-декларация за ДДС като лицата нямат задължение за подаване на други декларации и справки във връзка с това пред НАП. 

Данъчното третиране по ЗДДС на използването и отделянето на стоки за лични нужди на данъчно задълженото лице, на собственика, на работниците и служителите е разяснено в указание на Изпълнителния директор на НАП с изх. № 20-00-15/22.01.2016 г.

Сподели във Фейсбук Сподели в Туитър
Този въпрос беше поставен в друг форум!

Бихте ли ми казали в кои от следните случаи не се прилага данък уикенд:
1. При активи под 700 лв. Пример - евтин телефон, по който шефа говори И с любовницата си, бормашина, с която работник си е послужил един ден за лични нужди, автомобил, купен на старо за 500 лв.
2. Активи със стойност над 700 лв, при които са изминали 5 /20/ години от закупуването. Пример - фирмен джип, купен през 2009г, к който шефът ходи.. пак там, офис, закупен през 1995 г, две от стаите на който се ползват от шефа за нощуване и лични срещи.
3. Активи, при покупката на които не е ползван ДК. Пример не е нужен :)
4. Активи и услуги, за които няма доказателства, че се ползват за лични нужди. Пример - работникът взел бормашината по устна уговорка в петък, върнал я в понеделник и никой данъчен не го е засякал. Или стаите за лични срещи на шефа - в работно време се среща "служебно", а за нощното и личното само се шушука. Особено ако си е прибрал кондомите.
5. Друго, извън горните. Моля дайте примери.

И ако нямаме върху какво да начисляваме данък уикенд, не подаваме справка в НАП до 14.02., така ли?

Предлагам да го пуснем за мнения и коментари с примери  по точките!
Аз ли не чета правилно или не разбирам какво се случва с ДМА - офис или автомобил на името на фирмата  напълно амортизирани  до 31.12.2015,но продължават да се използват.
Въведени в експлоатация повече от 20 г за недвижим и повече от 5 за движимите?
За напред от 01.01.2016  е ясно , преценка  и прилагане методика
през далечната 1995 година, отстъпено право на строеж фактуриран с ддс и естествено упражнено право.Закона тогава го е полволявавал!
кой точно размер  да се вземе! Имам впредвид ,че периода беше когато боравехме с милиони ,после деноминирахме ,после револоризирахме?
а дали ще има глоби за това ! Или като е онлайн може и да мине.Има и давност,доста години са това!
благодаря ви за отделеното време и отговорите!
Наистина е логично датата на спиране да е след 4 тия месец, В досието по ЕГН като влезнах ,се вижда осигуряване СОЛ код 12 ,но под булстата на съпруга ми,от петия месец на 96 година.
Другото ми  притеснение е факта ,че няма осигуровки за сол през 12 месеца на ефект работа 08.2001-08.2002 .
Подадох на 06.януари Окд5 първо онлайн с КЕП ,като сложих отметка на възобновявам дейността от 01.01.2016 като съдружник в ООД .До 31-12-2015 бях ДУК Подадох по ЕГН ,като посочих и Булстата на работещото дружеството
 имах отказ от системата с мотив ,няма прекъсване на дейността.
Наложи се вчера да отида лично за да разбера какво става и да го подам на хартиен носител за по сигурно.
Какво се оказа: Тъй като имам ЕТ от 96 година и заради него системата се бърка .Нямало пресъсване на дейността на ЕТ то.При започване на дейността на ЕТ през 96 година съм се самоосигурявала през него само 4 месеца. После в осигурителната ми книжка е заверено и записано ,че ще продължа да се самоосигурявам през ЕТ на съпруга ми и през неговия осиг номер и Булстат като съпруга. Имам заверки на трудовия стаж в Осиг книжка за 96,97,98 и 99 години .От 2000 година осигуряването ми е по Труд договор .
Минали са доста години и не мога да си спомня и да намеря дали има подавана декл за спиране на самоосигуряването на моето ЕТ. Нямам връзка със счетоводителката отдавна.
Въпросното ЕТ има патентна дейност от 01.08.2001 до 31.08 .2002 година.Намерих патентни декларации за периода ,както и ГДД за двете финансови години.Друго нищо не намерих в архив. Направи ми впечатление ,че в ГДД не е сложена отметка за самоосигуряващо лице. Декларациите са пускани по пощата.
Това са фактите!
Служителката вчера ми препоръча да пусна с КЕП на физическото лице декларация Окд5 за спиране на дейността на въпросното ЕТ. Само каза да проверя кога е спряло дейност.
И сега незнам какво да правя. В периода на ефективна дейност тези дванадесет месеца ,не съм внасяла осигуровки като СОЛ ,не е подавано д1 и д6 от Булстата на ЕТ то .Счетоводителката тогава ни беше казала,че не е задължително след като работя е съм осигурена .Сигурно затова не е сложила и отметки в ГДД ,че лицето е СОЛ.
Дайте моля съвет!
Знам,че доста дълго стана обяснението ,за което се извинявам!
Незнам дали ще е от полза ,но аз исках да променя вида на осигуряването си през м февруари тази година. Ходих лично в нап / П-в /  и ми отказаха да приемат Окд 5 ,защото промените във вид осигуряване можело да се прави само до 31.01. на текущата година.
С други думи бях закъсняла.
Моля за цитат , къде  и какво прочетено от вас ,ви насочва на мнение ,че  пенсията по инвалидност трябва да се посочи в ГДД чл 50   на работещо ЕТ?
нас също ни касае този въпрос.
До сега в ГДД чл 50 на ЕТ- то работещ пенсионер по болест,съм посочвала само сумите от Договор за управление в приложение Трудови правоотношения , и съм прилагала служ бележка.
според М.Митева,
следва да се посочат на ред2  / разходи / - нач суми за амортизация на актива за 2014 година.


quote author=nslavova link=topic=13969.msg84815#msg84815 date=1427287527]
Магазин, продобит през 2010 г. от сделка м/у свързани лица - следва ли да взема впредвид начисления разход за амортизации във фирмата закупила магазина, попълвайки  част VI на ГДД. Към 31.12.14 г.  двете страни продължават да са  свързани лица? Благодаря!
[/quote]
ето една извадка от многото мнения по въпроса!
Тази справка има само информационен  характер,но ........
Минало годишната беше уж заради офшорните фирми. Тази година обаче никой не коментира основанието и , и дори че е променена!

*********
Считаме, че при попълнена и подадена в срок ГДД по чл. 92 от ЗКПО – непопълването или непълното/неточно попълване на Част VІ – „Деклариране на взаимоотношения със свързани лица“ не би могла да бъде прието за нарушение, подлежащо на санкциониране по реда на чл. 261 от ЗКПО, тъй като: ГДД по чл. 92 от ЗКПО е подадена в срок; единствено непълното или неточно попълване на Част VІ – „Деклариране на взаимоотношения със свързани лица“, която има единствено информативен характер, не може пряко да води до определяне на дължимия данък за 2014 г. в по-малък размер, а още повече до неправомерно освобождаване или преотстъпване на данък.
Следва обаче да се има предвид, че е налице и практика на приходните органи на некоректно прилагане на разпоредбата на чл. 261 от ЗКПО, изразяваща се в санкциониране за непълна информация или сгрешена информация в ГДД по чл. 92 от ЗКПО и в случаи, когато това не води до определяне на данъчното задължение в по-малък размер.
за мен определено - ДА
И аз това се питам!
кое да се посочи - личните вноски и изплатените възнаграждения или
това което вие посочвате!
Трябва ли въобще да ги разделяме или не?
Ако някой е наясно или е чел нещо по въпроса ,нека да пише моля!
Колеги,
какво мислите за горния пост!
Колкото до Дуковете и личния труд,представяте ли си ,има ли малка фирма ,дето да няма едното или другото. Направо тъпотия!
Имаш ,нямаш свързана фирма в дейността си ,пак си вкюпа да попълваш защото  сам си СЛ с фирмата си!
Егати! Немам нерви вече..........
Ето и още мнения - моля за коментар!!!
За Дук ,понеже и мен ме интересува ще поогледам и ще пиша!
*******
Вземанията/Задълженията към свързани лица се вземат толкова, колкото са по Баланс, в т.ч. с ДДС .. обикновено те се изнасят в отделна статия - така че там, няква драма не виждам.
Важното е, тези лица да са свързани към 31.12.2014 ... щото някое лице може към някой момент на годината да е свързано, но към 31.12.2014 да не е .. и обратното.

За приходите/разходите от свързани лица ... вчера бях на курс при многоуважаван от мен лектор и му зададох така въпроса със следните случки:

1. Доставка на ДМА ... разходът ни е счет. амортизация - не се взема под внимание за част VI.

 2. Доставка на МЗ, които са заприходени при нас и впоследствие няква част или изцяло са отписани поради няква причина (вложени, продадени ...) - не се взема под внимание!
30 / 401 - 100 лв.
60 / 30 - 100 лв.

3. Доставка на МЗ, които по фактура са изписани директно на разход - взема се под внимание
60 / 401 - 100 лв.

4. Начислен приход от дивидент - взема се под внимание
424/722

 5. Фактуриран получен аванс за 100 лв.
411/412 - 100 лв.
от които усвоен (фактуриран приход) за 60 лв. - взема се под внимание за прихода
 а неусвоеният аванс по 412 в размер на 40 лв. се посочва като Задължение към свързано лице.

6. Начислен счетоводен разход/приход за лихва по получен/предоставен заем със свързаното лице - взема се под внимание.

Сега ми хрумва и друг случай - да съм начислила в м.12.2014 разход за наем за следващата стопанска година, която не съвпада с данъчната такава, от получена земеделска земя от свързано лице, но поради спецификата на селското стопанство, тази сума за наем ще ми стои в незавършено производство
602/401,
 611/602 и дотам - реално ефект върху 123 няма да имам,
но пък кореспонденцията ми със сързаното лице е директно с 602 - бих я посочила тази сума за Част VI ... иначе другото е прекалено втеляване от моя страна :)))

ИЗВОД: Гледа се да има директна кореспонденция между разчета на свързаното лице с разходна/приходна сметка!
по сумите за извършени услуги от фирмата доставчик  имате ли някакви разходи? Фактурираната стойност  без ДДС ли давате ?
Много благодаря на akacia за информацията от Тита.
Като прочетох обясненията и на г-жа Мермерска, все повече клоня да не попълвам нищо! Пак сме изправени пред дилема!
Относно ДДС -то , пак неяснота!
В  т.1 и т 2 / приход/разход /  - от счет.регистри -  няма ДДС
В т3 и т.4 - /вземане/задължения/ - от сч.регистри в салдата  ДДС  е вътре!
Ето и още отговори на колеги към мен, относно моето запитване за свързаност  ,между ЕТ и ООД с търговска дейност, като ЕТ се явява основен доставчик на стоки на ООД.
*****
ПИТАНЕ****
Счетоводно отчитане на гр 70
дт 304 кт 401 - покупката ми на стоки

 дт 411 кт 702 - продажба - продажба
 дт 702 кт 304 - отч.ст/ст - стока

 салдото на 702 в края - 123 / съответно дт или кт /

един примерен вариант:
Стока Х - нач.салдо 01.01.2014 - 100 ед х 1 лв = 100 лв
 през 02.2014 - получени 30 ед х 1.20 лв = 36 лв
- средно претегл. цена ~ 1.05 лв
 През 06.2014 - продадени- 15 ед - изписана отч ст/ст 15.69 лв - разход

 Според твойто скромно мнение от коя стока съм продал - тази от 2013 или тази от 2014 ?

ОТГОВОР****
Дай да разнищваме проблема стъпка по стъпка:
Първо: купила си стока за 02.2014 г.
30 единици по 1.20 лв.
304/401 36 лв. /това е сумата която ще запиша в графата за разход към свръзано лице/
След това си направила продажба
15 единици по цена която си определила
411/702 сумата в лв. /това е сумата която ще запиша в графата приход към свързано лице/
ако първата сума е дължима към 31ви я пиша в графата задължение към 31ви
ако втората сума не е събрана към 31ви я пиша в графата вземания към 31ви
 ГДД касае този период, касае само нещата които са се случили в тази година и до там.
********
Дано ви са полезни !

Май ще е по -полезно и може би по-ясно наистина да е с примери !
                   
за ЕТ доставчик на стоки към СЛ - ГДД чл50
                    суми  издадени фактури продажби  към СЛ
                         в периода 01.01.2014 - 31.12.2014

т.1  приходи от СЛ - по сч рег дт 411 /анал СЛ/- кт  702 - 72000 лв без ДДС
                  ?????                    дт 411 /анал СЛ - кт 4539 - 14400 лв

т. 4 вземане от СЛ
 Салдо към 31.12.2014  - по сч рег. дт 411 / анал СЛ / -  54000 лв с ДДС
 
                       за ООД  получател на стоки от  СЛ - ГДД чл 92
                      суми  получени  фактури нокупки  от СЛ
                         в периода 01.01.2014 - 31.12.2014

т 2.разход от СЛ - по сч рег дт 304  - кт  401/анал СЛ /  - 72000 лв без ДДС
                  ?????                дт 4531 - кт  401/анал СЛ / - 14400 лв
т.3 задължение към СЛ
 Салдо към 31.12.2014  - по сч рег. дт 411 / анал СЛ / -  54000 лв с ДДС

Забележка: Всички суми, които съм посочила в примера са без да е изписана отчетна стойност - в този вариант май повече прилича на миналогодишните справки ,с тази разлика че сега попълних и вземане и задължение .

Смущаваме ,че  миналата година ясно бе казано покупки и продажби на ..... / варианти от 1 до 7 /
Тази година говорят за приходи и разходи !

В примера
                                    за ЕТ доставчик 
напр. от  кт 702 - 72000 лв ,трябва да извадя дт 702 - кт 304 - 50000 лв  и тогава да посоча в т.1 - 22000лв
а вземането към 31.12.2014 да си остане 54 000 лв с ДДС
                                 а за ООД получател
тук вече се затрудних ! ?????  кт 304 - дт 702

Много неща писах, дано имате търпение да ги прочетете ,но искрено се надявам на коментари от ваша страна!
Здравейте ,
Изчетох де каквото излезе в Гугал за тази тъпа инфо част от ГДД!
В страницата на НАП не намирам указание/ може да излезе на 29.03.2015/
В tita -та има някаква информация ,но понеже нямам абонамент там не можах да прочета нищо.

Затруднявам се при попълването на част 6 от ГДД чл 92 относно какви данни следва да посоча.
Има свързаност между ЕТ и ООД , и двете регистрирани по ДДС .Това обстоятелство са го декларирали и в двете фирми в миналогодишните год. декларации.

ЕТ се явява основен доставчик на стоки на ООД -то. И двете фирми са търговски.

не съм сигурен какви суми следва да посоча в изброените точки в частта.
Трябва ли аналитично за всяка стока да се проследи дали е купена тази година ,имала ли е нач салдо  от миналата ,какво е движението и дали е  налична  към 31.12.2015 ? А и още - дали е платена ! 


Моля за съдействие!

В закона пише за санкции ,относно не подаване или не точни данни ,които водят до промени във ФР , а тази тъпа част е само инфо!
Питам се какви санкции и последствия може да очакваме ,ако не се попълни тази част ?